modyfikacje silnika w gti

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

modyfikacje silnika w gti

Post autor: sekator »

Witam! Czy są jakieś proste sposoby na poprawę osiągów GTI (chociażby minimalne i niekoniecznie związane z przyrostem mocy) i nie chodzi mi o: Turbo, Mocniejszy silnik czy rozbieranie całego motoru do jego modyfikacji - to znam! :lol:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

tak, można używać magnetyzerów :twisted:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

zalac vpowera :mrgreen:
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

strumienica wydechu i dolotu :)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

nie piszcie o magnetyzerach, świecach, filtrach i tłumikach końcowych. Miałem już parę samochodów i wszystkie były ulepszane!!! Takie rzeczy gówno dają, co najwyżej można coś spi......ć. W niektórych samochodach można bez chipowania pogrzebać w elektronice, w innych jest to bez sensu, więc jeżeli macie jakieś doświadczenia to proszę o odpowiedź. Może są jakieś inne patenty?
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
zawodowiecleon81
Junior
Posty: 120
Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am

Post autor: zawodowiecleon81 »

zalozyc smt6 i map sensor- zmniejsza sie opory zasysanego powietrza. Wlasnie niedlugo juz u siebi bede zakladal - jeszcze tylko kupic musze map sensor i dac komus do ustawienia map wtrysku . Napewno moc i elastycznosc sie zwiekszy. Co do strumienic to podchodze do tego baaaaaaardzo ostroznie. Gti ma swietnie zrobiony wydech wiec tego bym nie modyfikowal. Ew. jak masz katalizator to mozesz wstawic zamiast niego wydech od modelu bez kata i wsoawac mocowanie sondy.
pozdrawiam
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

Takie rzeczy gówno dają, co najwyżej można coś spi......ć.
JAK SŁYSZE O TAKICH PRZERÓBKA ŻE SOBIE MAGNETYZER ZAŁOŻE I BEDZIE MIAŁ KOPA ALBO ŚWIECE"SPORTOWE" ZAŁOŻE I 5 KM WIĘĆEJ TO MI SIE SZKODA ROBI MIETKÓW PODNIETKÓW Z BRYK ZE SPOJLERAMI :/
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Re: modyfikacje silnika w gti

Post autor: mi »

sekator pisze:Witam! Czy są jakieś proste sposoby na poprawę osiągów GTI (chociażby minimalne i niekoniecznie związane z przyrostem mocy) i nie chodzi mi o: Turbo, Mocniejszy silnik czy rozbieranie całego motoru do jego modyfikacji - to znam! :lol:
Czego oczekujesz nie rozbierając silnika? Jeśli zrobisz wszystko, co się da bez poważniejszych ingerencji w silnik (dolot, kolektor wydechowy, remapowanie albo właśnie smt6 + map sensor, możesz zaryzykowa z lekkim podniesieniem ciśnienia paliwa) to może - przy nakładzie rzędu 2000 zł będziesz miał w najlepszym wypadku 10% przyrostu mocy. Nie prościej i taniej jednak rozebrac to i owo i zrobic na przykład głowicę jak należy, żeby dalsze zmiany na zewnątrz silnika miały większy sens?
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

dlatego się pytam czy są na to jakieś proste sposoby a jak nie to faktycznie najlepiej jest zainwestować w porządny remont silniczka ale do tego potrzebuję homologacji, ale o tym na ogólnym :wink:
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

ze względu właśnie na to, że napisałeś coś w stylu, "jak schudnąć 50 kilo się nie przemęczając", napisałem Ci o magnetyzerach :) GTI to z tego co wiem już i tak całkiem dobrze zrobiony napęd, więc bez grzebania.. dużo nie poprawisz
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

z tym grzebaniem to bym uważał!!! znam to z autopsji!!! znacznie lepiej, przynajmniej w samochodzie na codzień, zrobić porządny remoncik z wyważeniem układu korbowo-tłokowego. Jak się ktoś nie zna to lepiej niech się do głowicy, wałków i koła zamachowego nie dotyka. Spadnie kultura pracy silnika, żeby się dało jeździć to trzeba go będzie trzymać >6tyś.obr/min i zrobi wir w zbiorniku a na dodatek jego przebieg po takich modyfikacjach może być..........? Moje pytanie pojawiło się ztąd, że zanim kupiłem lewka jakiś gość opowiadał mi dużej podatności 1,9 na modyfikacje komputera ale jak przejżałem forum to chyba jest odwrotnie?
Miałem kiedyś CCS i byłem bardzo zadowolony z zamontowanego w nim chipa, moc to mu raczej nie wzrosła ale był bardziej elastyczny i przy normalnej jeździe palił mniej. A chip kosztował mało bo był kopią chipa v-techu :wink:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Ten silnik i tak jest wyzylowany -bez zmian wewnetrznych nic nie zrobisz.

Komp?? I co da ci wieksza dawka paliwa?? Lub zmiana kata wyprzedzenia zaplonu -sama w sobie prawie nic.

Mozesz co najwyzej zamocowac inaczej puche z filtrem powietrza -tak, zeby sie nie nagrzewala.
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

88KW z 1,9 litra pojemności hehe i on ma być wyżyłowany :lol:
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

nie no - sorry stary, jeśli wierzysz komuś kto mówi Ci, że w wolnossącym benzynowym silniku da się dużo zdziałać komputerem to nie jest dobrze... Paliwka więcej - owszem możesz sobie tak dodać, ale to nie jest diesel - mieszanka musi mieć określone proporcje, bez dodatkowego powietrza przyrosty będą raczej symboliczne... Proponuję jednak zaufać gościom z forum, bo naprawdę wielu z nich wie o silnikach xu i ich modyfikacjach duuuuuużo więcej niż przeciętny mechanik który "kiedyś zmieniał w jakimś peugeocie uszczelkę pod głowicą" ;)
Oczywiste jest, że modyfikacje raczej są bez sensu przy silniku, który nie trzyma kompresji albo ma - na przykład - niedrożne kanały wodne w bloku :roll: (żeby nie było - mój "tylko" kompresji nie miał :P ), ale doprowadzenie wszystkiego do przyzwoitego stanu powinno być pierwszym etapem każdych przeróbek i myślę, że warto mieć tego świadomość...
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

..........to, że z silnika wolnossącego niewiele da się wycisnąć to ja wiem, są jednak modele samochodów, w których elektroniką można uzyskać te 1-3KM nawet bez chipowania a niektóre mogą być znacznie zduszone np. z powodu obowiązujacych w danym kraju norm emisji spalin!!!?
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
ODPOWIEDZ