przestawienie paska rozrządu

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

przestawienie paska rozrządu

Post autor: sekator »

Czy ktoś na forum ma doświadczenie z przestawianiem paska rozrządu w celu wcześniejszego napełniania cylindrów? Akurat tego nigdy nie robiłem i ciekaw jestem jakie może przynieść efekty a jakie straty i wydaje mi się, że chyba powinno się zmienić do tego wałek.
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Jak przesuniesz pasek na walku to albo bedzie Ci auto mulilo albo bedziesz mial spalanie przy otwartych zaworach albo wreszcie spotkaja Ci sie tloki z zaworami :) Nie radze takiego kombinowania, bo nie sluzy to ani silnikowi ani Tobie :) Zaloz inny walek...
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Nieprawda!! Ostatnio meczylem sie z rozrzadem i przestawienie o 1 zabek niewiele zmienia.

Jezeli zyskasz na napelnianiu, to stracisz na wydechu i odwrotnie -nie ma co kombinowac, bo jest optymalnie
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Zmienia zmienia... Moze nie jest to bardzo zauwazalne ale jest jak napisalem... Oczywiscie to skrajne przypadki, ale fakt faktem szkoda kombinowac z paskiem... Skoro tak fabrycznie jest to jest najlepiej jak moze byc :)
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Banita pisze:Nieprawda!! Ostatnio meczylem sie z rozrzadem i przestawienie o 1 zabek niewiele zmienia.
Michal pisze:Zmienia zmienia... Moze nie jest to bardzo zauwazalne
No wlasnie napisalem, ze to praktycznie nie jest odczuwalne 8)

W gicie 1 zabek praktycznie roznicy nie robi, bo jak juz mowilem zyskasz na wydechu -stracisz na napelnianiu i odwrotnie, wiec tego 1 zabka raczej nie zauwazysz -moze co najwyzej wiecej chlac i stracic te powiedzmy 5 koni
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Jesteście pewni?!! W maluchu tak się robiło na łańcuszku i samochód lepiej się wkręcał na obroty, a ostatnio pojawiły się nawet na rynku do wybranych modeli regulowane koła rozrządu.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

To nie jest maluch 8)
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

Po ostatniej naprawie w 1,9d (pozdrawiamy 405 :D ) prawdopodobnie przestawil sie pasek o jeden zabek, efekt - przyspiesza na niskich obrotach bardzo ladnie, ale pote muli i nie chce sie wkrecac na wyzsze (znaczy nie robi tego tak jak wczesniej)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

sekator pisze:Jesteście pewni?!! W maluchu tak się robiło na łańcuszku i samochód lepiej się wkręcał na obroty, a ostatnio pojawiły się nawet na rynku do wybranych modeli regulowane koła rozrządu.
tzn ze w fabryce go zle poskladali :mrgreen:
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

DJPreZes pisze:Po ostatniej naprawie w 1,9d (pozdrawiamy 405 :D ) prawdopodobnie przestawil sie pasek o jeden zabek, efekt - przyspiesza na niskich obrotach bardzo ladnie, ale pote muli i nie chce sie wkrecac na wyzsze (znaczy nie robi tego tak jak wczesniej)

I właśnie dlatego trzeba chyba zmienić wałek. Najczęściej po wymianie wałka max.moment przesuwa w wyższe obroty (mi nie bardzo to odpowiada) można na tym skorzystać przestawiając pasek (nie wiem czy na pewno o ząb, może po to są specjalne koła rozrządu z owalnymi otworami) wtedy lepiej przyśpiesza a nie traci góry.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Herezja

Jak przestawisz rozrzad tak, ze stracisz na napelnianiu, a zyskasz na wydechu, to dol bedzie ciut mocniejszy, ale gora duuuzo slabsza i w ogolnym rozrachunku bilans bedzie do d.

Nie mysl, ze dasz sportowy walek, przestawisz o zabek i dol bedzie lepszy -bzdura

chcesz lepszy dol?? zwez i wydluz dolot
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Banita pisze:Herezja

Jak przestawisz rozrzad tak, ze stracisz na napelnianiu, a zyskasz na wydechu, to dol bedzie ciut mocniejszy, ale gora duuuzo slabsza i w ogolnym rozrachunku bilans bedzie do d.

Nie mysl, ze dasz sportowy walek, przestawisz o zabek i dol bedzie lepszy -bzdura

chcesz lepszy dol?? zwez i wydluz dolot
Mam jedno pytanie! Próbowałeś?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

z walkiem??
tak -nie z tego powodu by cos ulepszyc, ale z tego, ze cos bylo nie tak i myslalem ze to rozrzad.

co do dolotu -taka jest zasada -gdybys mial w glowicy mniejsze zawory, tez bys mial lepszy dol
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Post adresowałem do osób, które ewentualnie coś takiego w życiu robiły i mają pewne doświadczenia, nie chodziło mi o to, że komuś przeskoczył pasek lub sam go źle założył. Nasza dyskusja do niczego nie prowadzi bo żaden z nas nie ma na ten temat zielonego pojęcia. W maluchu robiło się tak nawet przy seryjnym wałku, w międzyczasie dowiedziałem się, że w innych samochodach trzeba zmienić wałek. Do każdego modelu produkuje się różnego rodzaju wałki np. rajdowy lub wyścigowy, przy jednych przestawia się pasek przy innych nie! :mrgreen:
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Skoro tak twierdzisz - zycze niewielu kolizji zaworowych i trafnych prognoz pogody 8)

PS MYSLALEM ZE TO ROZRZAD nie znaczy, ze byl zle, tylko z jakiegos powodu probowalem go przestawic i opisalem ci efekty, skoro ich nie uznajesz, bo nie przestawialem paska, zeby przesunac moment, tylko w innym celu i przez moje mysli wynik mogl zostac przeklamany (bo przeciez jakbym to robil w celu przesuniecia momentu, to by cos dalo :D ) to spoko i ^pierwsza linijka

pozdro ;)
Ostatnio zmieniony 27 gru wt, 2005 10:08 pm przez Banita, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ