Jakie tarcze hamulcowe.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jakie tarcze hamulcowe.

Post autor: Pagi »

Witam.

Jakiej firmy tarcze kupic?
Na allegro sa brembo i delphi w podobnej cenie, odpowiednio 41 i 42 zł.
A moze jeszcze jakies inne?

Potrzebuje zwykle niewentylowane do diesla.

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

Brembo polecam mają wyższą temperaturę przegrzewania i dlatego gdy podczas zjazdu z jakiejś góry w lecie i hamowania cały czas z dużej prędkosci nie przegrzeją się i nie bęą bić. Ja mam brembo i nawet w takich sytuacjachzachowały zimna krew ale ja mam wentylowane.
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

ja polecam taki komplecik tarcze brembo i klocki ferodo.
mam w swoim diesel'u taki komplecik i samochodzik hamuje perfekcyjnie.
goraco polecam
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

Tylko Brembo. Tak jak kolega Sorger mam u siebie tarcze Brembo i klocki Ferodo i juz kilka razy przekonalem sie ze hamuja bardzo dobrze.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Dobra panowie... beda brembo.
A powiedzcie jeszcze czy stanie sie tragedia jak do nowych tarcz zaloze stare klocki? Stare w sensie uzywane na tamtych tarczach. Pytam bo te klocki maja moze z 5kkm przejechane...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

Ja założyłbym nowe z tego względu że stare klocki dopasowały sie do tamtych tarcz, a tu masz gładziutkie tarcze i nowe klocki i od początku działają ze sobą perfekcyjnie.
W sumie te twoje klocki nie mają tak bardzo dużo przejechane,wiec chyba można założyć .
Ale jak już robić dobrze to załóż nowe klocki, w końcu to twoje bezpieczeństwo.
Nie mówie że coś Ci sie stanie jak zalożysz stare klocki do nowych tarcz, z resztą zrobisz jak uważasz.
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

jezeli dasz stare klocki, to przynajmniej bedzie bardzo zle hamowac, a moze sie tak zdazyc, ze zniszczysz tarcze (choc niekoniecznie)
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

W Intercarsie mają dwa rodzaje tarcz brembo.
Zwykle (08.2985.14) i Rowkowane (08.2985.75): BREMBO MAX tarcza ham.rowkowana P PEUGEOT

Co dadzą mi te rowkowane? Rozumiem ze to sa z takimi nacięciami? Cena jest ponad 2 x wieksza.

Klocki Ferodo znalazlem takie: TAR393, do zaciskow bendix. Cena ok 50zł.
O takie chodzi ? :)

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Rowkowane dadza Ci lepsze hamowanie, ale nie przesadzajmy... Do normalnej jazdy wystarcza Ci w zupelnosci zwykle brembo... Ja w swoim mam fajne nowe Brembo bez zadnych rowkow i hamuje cudnie :) Za tarcze placilem 80zl

Klocki Ferodo mozesz zakupic w wersji "Premier" - kupowalem do Bendixa i zaplacilem za komplet na oba kolka 85zl bodajze...
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
zawodowiecleon81
Junior
Posty: 120
Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am

Post autor: zawodowiecleon81 »

Nie dawaj starych klockow bo to szczednosc ktora sie zemsci. Znajomy mimo tego ze go ostrzegalem dal do nowych tarcz do civika 'prawie' nowe klocki - teraz ma do wymiany i jedno i drugie - cos sie zle ulozylo klocek sie ukruszyl i tarcze szlak trafil.
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Ok, koledzy. Ja posłucham :)

Mozna dac EOT :)
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

Ja mam klocki brembo zwykłe,gładkie, i klocki ferodo premier,bendix.
Jeśli chodzi o rowkowane czyli wentylowane inaczej, to odprowadzają szybciej pył ze startego klocka i szybciej sie chłodzą klocki i tarcze,ale takie tarcze to tylko dla samochodów o dużej mocy i samochodów które rozwijają naprawde duże predkości.
Takie tarcze są montowane w wersjach GTI.

Ja proponuje taki komplet jak na wstępie mojej wypowiedzi czyli klocki ferodo premier i tarcze brembo zwykłe(gładkie).
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wentylowane tarcze to co innego niz nacinane(rowkowane) :wink:

naciecia i nawierty w tarczy sluza do tego zeby odprowadzac gazy gromadzace sie miedzy klockiem i tarcza (przy intensywnym hamowaniu miedzy klockiem i tarcza tworzy sie poducha gazowa) bez naciec trzeba miec silne nerwy i twarda glowe :)
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

No ja tak mialem na starych klockach i starych tarczach (jakies noname)... Po hamowaniach na kjsie ze 120 na nastepna probe jechalem bez hamulca :)
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

To jak juz otworzylismy kacik zwierzen, to kiedys, gdy mialem jeszcze diesla to scigalem sie w nocy z kolega majacym samare 1.5. Po 15 min jezdzie hamuje ze 120 widzac skrzyzowanie niedaleko, a tu nagle nie hamuje :?
Tak wcisnalem hamulec, ze mi sie fotel do tylu odgial, przy 100 wrzucilem 2(biedna skrzynia) i jakos wyhamowalem. Jak sie zatrzymalem to smierdzialo i dymilo. Tarcze sie zarzyly, wiec bylo dymek widac (taka seksowna brudna czerwien :lol: )
ODPOWIEDZ