Problem z dmuchawą - kto pomoże???

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
tomcio-b

Problem z dmuchawą - kto pomoże???

Post autor: tomcio-b »

No właśnie... dmuchawa przestała działać. Walczę od 2 dni i nie mogę dojść co jest. Oto co ustaliłem:
1. Sama dmuchawa działa - podanie napięcia bezpośrednio na styki dmuchawy uruchamia ją.
2. Bezpiecznik (wg mnie to drugi od lewej, ten sam, co odpowiada za kontrolki przy zapłonie) jest ok - zresztą wszystkie są ok.
3. Włącznik też chyba jest ok. Tzn. jest na środkowej ścieżce (+), a po regulacji na połowie obrotu pojawia się (-) na ścieżce prawej, a przy max włączeniu pojawia się dodatkowo (-) na ścieżce pomiędzy.

Nie rozumiem za bardzo czym (czyżby (-) ??) tak naprawdę jest sterowany silnik dmuchawy.
Tak czy siak nie działa. Domyślam się, że jest jeszcze jakiś przekaźnik - ale niestety nie wiem, który to?
Z ustaleń wynika, że do dmuchawy dochodzą dwa grube przewody (żółty i czerwony). Na jednym z nich jest (-), a po włączeniu zapłonu znika. Na drugim nie ma nic (powinien pojawiać się (+)?).
Przyznam, że jestem już wykończony, i chyba pozostanie mi podjechać do elektryka, choć funduszy niezbyt mam na taką przyjemność...

Pilnie wszelka pomoc mile widziana, bo mam wszystko rozkręcone :) Dodam, że chodzi o peugeota 205 1,1 look.
invictus

Post autor: invictus »

jest takie male cus z dioda taki "tranzystor??"(gdzies w okolicach radia z tylu powinien byc) ja go tez mam zwalonego :wink:
tomcio-b

Post autor: tomcio-b »

hmm... tranzystor? a przekaźnika nie ma? to może w takim razie można podłączyć bezpośrednio z włacznika do dmuchawy - dolutuję kabelek i tyle.
Ale jednak do dmuchawy idą dość grube przewody, a z włacznika nie, więc pewnie to nie jest dobre wyjście.
Ten "tranzystor" jest na przewodzie czy jakoś umocowany do czegoś? swoją drogą mówisz - koło radia? - ciekawe dlaczego tak nisko, względem tego włącznika...?
invictus

Post autor: invictus »

wielze rzeczy w pugu obciazone jest pytaniem "dlaczego" odp -zabojady :wink:
jak chcesz tak zrobisz -ja dalem po prostu na zime dmuchawe na krotko :)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

tomcio-b pisze: ciekawe dlaczego tak nisko, względem tego włącznika...?
zeby prad lepiej plynal i nie mial pod gorke na - :mrgreen:
tomcio-b

Post autor: tomcio-b »

hej nie żartujecie sobie 8) tylko podpowiedzcie gdzie szukac tego tajemniczego tranzystora pewnie z radiatorem... :?:
invictus

Post autor: invictus »

lec po drucie 8)
tomcio-b

Post autor: tomcio-b »

tia... po drucie to sobie lece i wpadam do glownej wiazki :( do tej samej wpada wtyczka od wlacznika, kabel od dmuchawy i tyle. Malo tego kabel od dmuchawy sie jeszcze po drodze rozchodzi i konczy jakas wtyczka na kilka kabli podlaczona do gniazda w obudowie w rejonie nadmuchu od tylu - ale mozna jedynie ta wtyczke wyjac.
Niestety nie moge doczytac szczegolow na schemacie elektrycznym, bo ta wersja elektroniczna schematu jest zbyt nieczytelna :( az juz mi sie nie chce, ale wszystko mam wybebeszone i pewnie jest to gdzies tuz tuz... ale za radiem na pewno nie :?
invictus

Post autor: invictus »

to chyba tam gdzie ta wtyczka jest (nie wiem czy ci dobrze zrozumialem)
tomcio-b

Post autor: tomcio-b »

tylko, że ta wtyczka, w której jeden z przewodów to właśnie ten idący z/do samej dmuchawy - włączana jest w gniazdo wbudowane w plastikowej części - jakby osłonie kanału wentylacyjnego. Czy mam aż tam docierać? to chyba wymontuję całą deskę do karoserii najpierw :roll:
invictus

Post autor: invictus »

ja tego nei robilem -nie chcialo mi sie, wiec nei jestem w stanie opisac co i jak
tomcio-b

Post autor: tomcio-b »

a masz może jakiegoś znośnego "cenowo" machera, co by to wiedział bez drapania się po głowie? chodzi mi o poznan, bo widze, ze jestes z wloclawka/poznania :).
BO na dzis to ja sie chyba poddam.
invictus

Post autor: invictus »

w poznaniu czesto bywam, ale nie robie tam samochodu :wink:
na bank na forum juz ktos to robil, na allegro tez byla ta czesc, wiec moze jeszcze jest (oni to tam nazwali "opornica nagrzewnicy")
tomcio-b

Post autor: tomcio-b »

oki - THX :) faktycznie to ustrojstwo jest ukryte wlasnie pod ta wtyczką... wbudowane w plastik, który odkręca się 2 śrubami i wychodzi tranzystor na radiatorze...
ALe widać to dopiero jak położysz się głową zupełnie na końcu podłogi - normalnie cyrkowe akrobacje, żeby to tam umieścić.
Doszukałem natomiast zamienniki na innym forum ktoś testował i podawał, ale to już inna sprawa.
Póki co przelutuję te styki - bo to ponoć częsty powód, a jak nie, to jutro będę wymieniał tranzystorek :)
Dzięki za podpowiedzi, pozdro!
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Mam ten sam problem. Czy ten regulator do prędkości dmuchawy jest w obudowie nagrzewnicy?? Tak przynajmniej zrozumiałem z Waszych wypowiedzi. Help!!
ODPOWIEDZ