Big PROBLEM ?? Cos przy rozrządzie ??

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Big PROBLEM ?? Cos przy rozrządzie ??

Post autor: aule »

Witam

Problem pojawił się wczoraj.

Objawy:
- Auto odpalam po zimnej jak diabły nocy i słyszę od strony rozrządu piłowanie jak u dentysty tylko, że głośniejsze,
- piłowanie pojawia się przy dodaniu gazu, czyli na wyższych obrotach na postoju. w trakcie jazdy nie aż tak mocno bo go tak mocno nie kręcę,
- piłowanie zanika całkowicie po 4-5 min pracy silnika (jak się rozgrzeje) i później nie słychać tego do następnego poranka czyli dzisiaj.

Zastanawiam się nad tym gdzie to piłuje i co?? I dlaczego tylko po zimnej nocy i przestaje jak się silnik rozgrzeje??

pozdrawiam
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Wydaje mi sie ze pasek rozrządu jest już lekko luźny i ociera o obudowe od wewnątrz. Miałem taki przypadek w fordzie escorcie. Lepiej mu za mocno niebutuj :)
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

nie nie butuj tylko wymieinaj :wink:
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Tu ma pasek :) No i podejrzewam to samo co u Ciebie, Piweł. Pierwszy raz jak to robilem to tez za mocno napialem pasek i musialem poprawiac 8)7 - tam nie trzeba sie wysilac z napinaczem. 8)7
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

A może po prostu masz słaby płyn i Ci przymarza - to co piłuje to pompa walczy z lodem? A jak się upora to cichnie - może śmieszna teoria ale prawdopodobna. :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Jezeli pasek jest za ciasno, to po rozgrzaniu bedzie bardziej wyl - pasek to taki dziwny wynalazek, ze wraz ze wzrostem temp. sie kurczy :shock: :roll:

Motyw z lodem jest dosc prawdopodobny -jezeli to nie to to przynajmniej fajna teoria :)
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Auto postało kilka godzin na mrozie ide odpalić. Zobaczymy.

Teorie fajne.

Płyn mam dobry. do -35oC

pozdro (myślcie dalej)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie pasek sie kurczy, ale aluminiowy blok i glowica rozszerzaja. Dlatego w XU i TU dosc lekko sie naciaga pasek.

Stawiam na rolke.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Rolkę??

Chodzi Ci o tą napinającą czy tą co jest na wałku??

Popsikałem dzisiaj do naciągającej rolki WD40 bo w trakcie rozruchu, o którym pisałem poprzednio, odrobinkę cos zapiłowało ale w porównaniu do poranego piłowania to było nic.

Zobaczymy jak teraz będzie.

Rozrząd i tak muszę wymienić za jakieś 5000 więc się tam dokładnie zajży ale wolałbym wiedzieć ecześniej czy i co wymieniać poza paskiem, żeby sie nierozleciało.

narka
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

jak piszesz że masz juz problemy to jak bedziesz wymieniac to wymien pasek i rolke
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Kaktus pisze:Nie pasek sie kurczy, ale aluminiowy blok i glowica rozszerzaja. Dlatego w XU i TU dosc lekko sie naciaga pasek.
Tak to swoja droga, ale jak potraktujesz jakis stary pasek opalarka, to sie troche skurczy (przynajmniej nam sie to udalo...)
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

:shock:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

ja stawiam na rolke u mnie tez przy rozruchu jeczalo a pozniej nie, a jeszcze pozniej to juz gwizdac zaczelo wiec zmienilem rolke i spoko cisza
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Dzisiaj była rano cisza.

Zadzaiłały dwa czynniki. Albo to, że było cieplej w nocy (ale nie wiem jeszcze jak to skojażyć) albo to, że napryskałem na rolkę naciągacza.

Wcześniej dałem pomyłkową ilośc kolometrów do wymiany paska. Zostało mi jeszcze 30000 km.

pozdro
ODPOWIEDZ