Różnica między silnikami ( XU9JA 130KM ) a ( XU9JAZ 122KM)

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
majpio

Post autor: majpio »

nie bardzo mam dostep do skanera ale postaram się coś na to poradzić
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Ja już przepisałem. Bo własnie doszła do mnie książka Etzolda :lol: i sie podziele z wami kumple :lol:


http://www.para.republika.pl/Dane.htm


i jak???? :wink:
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
majpio

Post autor: majpio »

para wszystko ok tylko w tym moim opisie rodzja silnika mozna rozpoznać po oznaczeniach na drugiej tabliczce na silniku, która znajduje się obok tej głównej.
majpio

Post autor: majpio »

a tak apropos ma moze ktoś z forumowiczów silnik TU3CP( ja mam taki a nie spotkałem się by ktoś miał taki sam)
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Para... pisze:Ja już przepisałem. Bo własnie doszła do mnie książka Etzolda :lol: i sie podziele z wami kumple :lol:


http://www.para.republika.pl/Dane.htm


i jak???? :wink:
Fajna tabelka, ale na tabliczce z typem silnika sa inne oznaczenia i pogtrzebny jest katalog zeby je rozszyfrowac.
Swoja droga to jakby miec odpowiednie katalogi to po numerze seryjnym moznaby dojsc jaki to typ silnika, ktory rok itp.
majpio

Post autor: majpio »

ja swój silnik rozpoznałem własnie po tych kodach.Jak podawałem numer nadwozia to każdy mówił że mam silnik TU3, a jak się póżniewj okazało(dzięki 3 symbolom na tabliczce obok właściwych numerów silnika)mam silnik owszem TU3 ale za trójką jeszcze oznaczenie CP ,czyli TU3CP.
Może ktoś z forumowiczów poda mi swoje symbole z tej tabliczki a ja spróbuje wg tego odczytać jego rodzaj silnika(chcę się przekonać czy to jest wiarygodna metoda.
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Rodzaje silników w zaleznosci odnr nadwozia i pare innych symboli macie wyjaśnionych na stronie http://www.205gti.com w zakładce peugeot 205 technic/chassis number.

POzdro

Tomek
wojba
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: wojba »

Kto mi wyjasni dlaczego to jest takie pokrecone?

Raz jest napisane ze silnik XU9JA ma 128KM nastepnie gdzie indziej pisza ze 130 KM (czy to jest zaokraglenie?:)) i ze to jest silnik bez kata i sondy z wtryskiem LE2-Jetronic.

silnik XU9JAZ 120KM i czasami 122KM, katalizator i sonda, wtrysk Motronic

opierajac sie na tabeli ze strony
http://www.205gti.com/techchassisnr.htm

Example chassisnumber: VF320AA8225000000

Engine code: : . . . . . AA8 . . . . . . . . . . >> XUD7T



wyniklo ze moj Engine code to . . . . .CD6. . . . . . . . . .>> XU9J1

i ze jest to jakis dziwny silnik o ktorym tu na forum nikt nie mowi:
tylko 102KM, wtrysk LU2-Jetronic, troszeczke slabsze osiagi niz 120 i 128

w ksiażce Etzolda pisza ze tarcze z tylu maja tylko auta z silnikami 120 i 128 KM, to niby mam typ 102KM tylko skad sie tam tarcze na tyle wziely??

Nadal nie wiem jaki mam typ silnika:(, przygladalem sie wtryskom ale na nich nie jest napisana nazwa --moge powiedziec tyle ze sa żółtego koloru, auto jest z 90 roku.

Nie zalezy mi na tym ile mam koni moze byc i 102 i 130 bo przeciez jak sie okaze ze ma 130 KM to samochod szybciej nie zacznie jezdzic :)) chodzi o fakt swiadomosci czym sie jezdzi.
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Moje chassis numbers w ogole sie nie zgadzaja z tamta tabelka. Moze mam przebite ? :lol:
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam!

Były takie silniki jak mówisz w 205 102KM. Z zewnątrz sie niczym szczególnym nie różniły poza tym że były zabudowane w budzie o wyglądzie cywilnej 205.
Jest on zabudowany w budzie od GTI?
A tak apropos ciekawy jestem ile ostało się prwadziwych GTI z oryginalnie nabitymi numerami nadwozia?

Kilka pytań dodatkowych rozpoznawczych:
- jaki masz kolektor dolotowy, aluminiowy czy plastikowy?
- czy posiada katalizator, lub sondę lambda (jeśli ktoś nie wyciął katalizatora),
- czy ma weglowy pochłaniacz par paliwa.

To tyle na razie, może będę Ci w stanie pomóc:

Tomek
wojba
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: wojba »

kolektor aluminiowy
sondy brak, katalizatora tez nie ma, ale moze kiedys byl
czy ma weglowy pochłaniacz par paliwa? z tym sie jeszcze nie spotkalem i nie wiem co to jest
majpio

Post autor: majpio »

wojba a podaj trzycyfrowe oznaczenia z silnikac które są obok głownych oznaczeń silnika!
wojba
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sie śr, 2003 8:54 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: wojba »

moj samochod nie ma numerow ani w dowodzie ani na silniku
majpio

Post autor: majpio »

wojba i tej tabliczki z trzysymbolowym oznaczeniem też nie ma?To tabnliczka jak patrzysz na silnik to po prawej stronie! Sprawdz jeszcze raz!
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Z tego wynika że nie jest to ten 102 bo miał sondę lambda i silnik masz jakiś starszy.
A czy masz takie czarne okrągłe pudełko (walec) na listwie wtryskowej, na kolektorze dolotowym?

Pozdro

Tomek
ODPOWIEDZ