wymiana zegarow

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
PiotraS-S

Post autor: PiotraS-S »

Sprawdze jaki to wtrysk. Mówisz że z komputera moze iść, rozumiem że samemu to można podłączyć?
PiotraS-S

Post autor: PiotraS-S »

Wtrysk ma chyba Marelli a komputer jest chyba Bosha.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Musisz być pewny co tam masz!!
Nie mogę Ci podpowiedzieć jak mówisz CHYBA....
Jak czujesz że dasz radę i się nie boisz to próbuj zachowując podstawowe zasady.
Upewnij się jaki masz komp bo skoro wtrysk marelli to...
Na wtyczce do kompa są opisane numery pinów i jeśli jest jak przypuszczam marelli to szukasz 6 pin, na kabelku prawdopodobnie nr. 112
Jak inne ECU to napisz dokładnie jakie!
Powodzenia
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
PiotraS-S

Post autor: PiotraS-S »

Ok na pocztku Wielkie dzięki że starasz sie mi pomóc :)
Więc tak poszedłem do garażu i
Obrazek
na tym kwadraciku widnieje napis BOSCH więc co teraz :( Czyli wtrysk jest boscha.
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

witam
ja też poproszę o rozpiskę jak przerobić???
mój mail to sroger@go2.pl
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Najlepiej żeby się upewnić dostań się do ECU i sprawdź co jest na nim.
Skoro na osprzęcie widnieje BOSCH to prawdopodobnie jest to MOTRONIC MA 3.0 wtedy śmiało podłączaj pod pin 6 ECU
To by bardziej pasowało bo w tym systemie cewka jest podzielona i sterowana z ECU dwoma pinami po 2 cylindry razem, zatem na każdym z pinów z których próbowałeś wziąć sygnał- był tylko co drugi obrót wału.
Pin 6 z ECU Motronica to sygnał dedykowany do obrotomierza.

Sroger- jaką rozpiskę chcesz uzyskać?
Tutaj sprawa dotyczy peugeota 306 z silnikiem TU3 czyli 1,4jednopunkt i podłączenia w nim obrotomierza.

Jeśli chodzi o diesela tam obro podpinasz pod czujnik przy kole zamachowym.

Powodzenia!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

tomek pisze: Jeśli chodzi o diesela tam obro podpinasz pod czujnik przy kole zamachowym.

Powodzenia!
ten czujnik jest jakos specjalnie widoczny? wyroznia sie czyms? moze masz fotke? =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Widoczny jest raczej z kanału, zamontowany w bloku w plastikowym uchwycie patrzy na koło zamachowe, sam czujnik to taki plastikowy walec o średnicy kilkunastu mm, przewód 90stopni z drugiego końca, przewód jest charakterystyczny 2 żyły w ekranie i powinien dochodzić do kostki diagnostycznej o ile taka istnieje :) Fotek niestety nie mam, może Pagi coś ma bo walczył z tym długo i z sukcesem!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
PiotraS-S

Post autor: PiotraS-S »

tomek pisze:Najlepiej żeby się upewnić dostań się do ECU i sprawdź co jest na nim.
Skoro na osprzęcie widnieje BOSCH to prawdopodobnie jest to MOTRONIC MA 3.0 wtedy śmiało podłączaj pod pin 6 ECU
To by bardziej pasowało bo w tym systemie cewka jest podzielona i sterowana z ECU dwoma pinami po 2 cylindry razem, zatem na każdym z pinów z których próbowałeś wziąć sygnał- był tylko co drugi obrót wału.
Pin 6 z ECU Motronica to sygnał dedykowany do obrotomierza.
Bosch jest na 100% i masz chyba 100% racji. Właśnie skończyłem walke i niestety dopiero teraz czytam ten post. Dam znać jak i kiedy będe znowu próbował. Narazie udało mi sie doowadzić prędkosciomierz do ładu chcoć wskazówka nie idzie płynnie tylko tak podskakuje (góra, dół).
Wielkie Dzięki :) za pomoc.
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

tomek pisze:Widoczny jest raczej z kanału, zamontowany w bloku w plastikowym uchwycie patrzy na koło zamachowe, sam czujnik to taki plastikowy walec o średnicy kilkunastu mm, przewód 90stopni z drugiego końca, przewód jest charakterystyczny 2 żyły w ekranie i powinien dochodzić do kostki diagnostycznej o ile taka istnieje :) Fotek niestety nie mam, może Pagi coś ma bo walczył z tym długo i z sukcesem!
kostka diagnostyczna mozna nazwac to co jest w schowku? bo za cholere nie wiem co to jest... komp w dieslu??? odlaczone mam to od 2 tygodni, firmy valeo...
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Komp :lol:
Nic nie mówiłem o kompie, a o kostce diagnostycznej, w starych dieselach tylko sygnał obrotów.. ja spotkałem pod maską..
W niektórych dieselach można spotkać pudełko od obsługi lampki poziomu oleju.
Ogólnie pompy są czysto mechaniczne, ale wymogi ekologiczne wymusiły że w nowszych pojawiła się recyrkulacja i jest jakiś tam pseudo sterownik od tego + jakieś styki na listwie pompy wtryskowej.
Natomiast nie ma mowy o żadnej autodiagnostyce :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ODPOWIEDZ