wycieraczki czasowe
- PSEMO
- Nowicjusz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
- Posiadany PUG: 205 Forever
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kostenblut
- Kontakt:
Powiem Ci szczerze, że nie mam pojęcia jak to wygląda w partnerze, ale domniemywam, że musi też być jakiś sposób doprowadzenia płynu do tego spryskiwacza i pewnie jest to rurka, tylko sprytnie ukryta. Jak założę coś takiego w 205 to przewód będę musiał wyprowadzić tak jak ma przemo przez otwór mocowania starego spryskiwacza. Zresztą najchętniej to zobaczyłbym to w realu i wtedy zacząłbym kombinować. Przyznam, że chciałbym uniknąć sterczących rurek, ale z drugiej strony nie chciałbym niczego wiercić i zaspawywać w tylnej klapie z powodu głupiego spryskiwacza.
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja mam w 405-tce takie na ramionach wycieraczek, sa prawie na cala jej dlugosc.
Wygladają na oryginalne, gdyz w masce nie ma zadnych spryskiwaczy, ani dziur po nich, a wezyki sa przeprowadzone w tej kratce na podszybiu, takimi fajnymi plastikowymi przegubami, tak ze sie obracaja w tamtym miejscu. Wyglada to dobrze i przy okazji jest skuteczne bo spryskuje gdzie trzeba i nie bryzga na boki ani tylna szybe.
Moze cos takiego dopasowac?
Sam w 205 mam te od Xary, ale czasami zdarza im sie psikac nie tam gdzie trzeba.
Wygladają na oryginalne, gdyz w masce nie ma zadnych spryskiwaczy, ani dziur po nich, a wezyki sa przeprowadzone w tej kratce na podszybiu, takimi fajnymi plastikowymi przegubami, tak ze sie obracaja w tamtym miejscu. Wyglada to dobrze i przy okazji jest skuteczne bo spryskuje gdzie trzeba i nie bryzga na boki ani tylna szybe.
Moze cos takiego dopasowac?
Sam w 205 mam te od Xary, ale czasami zdarza im sie psikac nie tam gdzie trzeba.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wracajac do tematu czasowych wycieraczek, kupilem sobie tego Hybryda, do tego Pan Waldek sie chyba walnol bo nie zaplacilem za koszty przesylki
Dziala to fajnie i nie wymaga zadnych zmian w instalacji w ktorej bylo juz czasowe tylko nie regulowane. Do tego przybylo mi pojedyncze machniecie wycieraczka. Lekkie pociagniecie spryskiwania przy wylaczonych wycieraczkach powoduje jedno machniecie.
Ogolnie fajna sprawa.
Dziala to fajnie i nie wymaga zadnych zmian w instalacji w ktorej bylo juz czasowe tylko nie regulowane. Do tego przybylo mi pojedyncze machniecie wycieraczka. Lekkie pociagniecie spryskiwania przy wylaczonych wycieraczkach powoduje jedno machniecie.
Ogolnie fajna sprawa.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja też to mam, ale czasem z przyzwyczajenia jedno machnięcie robię przez włączenie i wyłączenie wycieraczek. Najbardziej potrzebne było mi programowanie czasu pracy wycieraczek. A co ciekawe to czas pomiędzy machnięciami jest 5s. po pierwszym włączeniu na tryb czasowy, a jak włączę kolejny raz to 20s - tak jak powinno być wg instrukcji.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
ktoś może napisać gdzie ma być dokładnie ten przekaźnik oraz ewentualnie które piny za co odpowiadają ?
Chyba nie ma się co bawić tylko wstawie tam małą płytkę drukowaną z układem czasowym na scalaku z przekaźnikiem.
Jaki odstęp czasu włączania wycieraczek byłby najlepszy ? Czy wystarczy impulsik, aby wycieraczki uruchomiły się i wróciły do położenia wyjściowego czy przez cały czas ruchu wycieraczek (od prawej do lewej i z powrotem) muszę podać napięcie ? Czy ktoś wie jaki prąd tam płynie (załączanie wycieraczek) czyli jaki przekaźnik trzeba ?
Dla kumatych z elektroniki podpowiem, że układ będzie sie składał z prostego układu czasowego na LM555 dającego impuls co np. 5s. Z wyjścia układu chce sterować przekaźnikiem poprzez tranzystor.Przekaźnik załącza wycieraczki co jakiś czas. Odstęp czasu idzie zmienić poprzez dobór rezystora i kondensatora w obwodzie czasowym.
Jak zrobie rzuce schemat Aha koszt cześci to razem 5-10zł.
Chodzi o prostote i niewielki koszt.
Dodano po 7 godzinach 28 minutach:
Pomierzyłem dziś co nieco
Skrzynka z przekaźnikami jest pod kierownicą, za bezpiecznikami.
U mnie jest tam zworka. Jak się ją usunie to trzeba trzymać wajchę wycieraczek, aby wycierały, bo inaczej stają np. w połowie drogi.
Przez zworę płynie prąd w porywach do 3,5A więc trzeba troche większy przekaźnik np 5A. Ponieważ nie chce mi się wymieniać przełacznika a jedocześnie chce mieć i wycieraczki czasowe i te jednorazowe co mam obecnie wstawie jakiś mały pstryczek pod kierownicą.
Czasówki przydadzą się w dłuższej trasie jak leciutko pada.
Chyba nie ma się co bawić tylko wstawie tam małą płytkę drukowaną z układem czasowym na scalaku z przekaźnikiem.
Jaki odstęp czasu włączania wycieraczek byłby najlepszy ? Czy wystarczy impulsik, aby wycieraczki uruchomiły się i wróciły do położenia wyjściowego czy przez cały czas ruchu wycieraczek (od prawej do lewej i z powrotem) muszę podać napięcie ? Czy ktoś wie jaki prąd tam płynie (załączanie wycieraczek) czyli jaki przekaźnik trzeba ?
Dla kumatych z elektroniki podpowiem, że układ będzie sie składał z prostego układu czasowego na LM555 dającego impuls co np. 5s. Z wyjścia układu chce sterować przekaźnikiem poprzez tranzystor.Przekaźnik załącza wycieraczki co jakiś czas. Odstęp czasu idzie zmienić poprzez dobór rezystora i kondensatora w obwodzie czasowym.
Jak zrobie rzuce schemat Aha koszt cześci to razem 5-10zł.
Chodzi o prostote i niewielki koszt.
Dodano po 7 godzinach 28 minutach:
Pomierzyłem dziś co nieco
Skrzynka z przekaźnikami jest pod kierownicą, za bezpiecznikami.
U mnie jest tam zworka. Jak się ją usunie to trzeba trzymać wajchę wycieraczek, aby wycierały, bo inaczej stają np. w połowie drogi.
Przez zworę płynie prąd w porywach do 3,5A więc trzeba troche większy przekaźnik np 5A. Ponieważ nie chce mi się wymieniać przełacznika a jedocześnie chce mieć i wycieraczki czasowe i te jednorazowe co mam obecnie wstawie jakiś mały pstryczek pod kierownicą.
Czasówki przydadzą się w dłuższej trasie jak leciutko pada.
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re:
Wszyscy któży byli ciekawi jak rozwiązuje sie czystośc przednich szyb niech lookna na te zdjecia. Są to fotki poprzedniego właściciela mojego puga. Ja troche zmodyfikowałem ten układ bo obecnie mam dysze od 405przemo pisze:Stare spryskiwacze tkwia nadal w masce ale niepodlaczone. Co do mozliwosci kupna to sugeruje uzywane wycieraczki od ciezarowki. Ja zdobylem je po znajomosci rodzinnej
Strona 6 tego tematu
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!