[PYTANIE] o ciśnienie w kołach.
- szmergiel
- Junior
- Posty: 345
- Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: piotrków trybunalski
[PYTANIE] o ciśnienie w kołach.
wcieło mi gdzieś książke i ładuje powietrze tak na czucie, 2,1 atmo. [przód i tył] mam koła 13 i oponki 155/70. jakos tak. silniczek 1.1, buda 3D. jeżdze zazwyczaj sam na długich trasach. niech ktos mi podpowie czy powinienem inne ciśnienie stosowac. DIĘKUJE I POZDRO!!
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
popróbuj sobie z ciśnieniem od 1,9 do 2,3. Zobacz na jakim najlepiej Ci się jeździ!
Ja pompuję na lato 2,2-2,35. Zimą 1,9-2,1. Im wyższe ciśnienie (bez przesady) tym lepiej trzyma się drogi na zakrętach (mniej podwija opony), niższe lepiej trzyma na śliskiej nawierzchni. Wszystko musi być w normie więc jak nie chcesz się bawić zrób 2,0 na każdej osi i po sprawie
Ja pompuję na lato 2,2-2,35. Zimą 1,9-2,1. Im wyższe ciśnienie (bez przesady) tym lepiej trzyma się drogi na zakrętach (mniej podwija opony), niższe lepiej trzyma na śliskiej nawierzchni. Wszystko musi być w normie więc jak nie chcesz się bawić zrób 2,0 na każdej osi i po sprawie
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Cisnienie powinno byc takie jak zaleca producent. Jak dasz za duze bedzie Ci darlo opone na srodku, jak cisnienie bedzie za niskie bedzie darlo krawedzie opony.
Ja pompuje 2 atm. wszystkie kola, nie widze zeby cos sie dzialo nie tak...
Pozatym jak napompujesz zaduzo to po naszych kochanych polskich dziurawych drogach bedziesz sie czul jak w furmance.
Ja pompuje 2 atm. wszystkie kola, nie widze zeby cos sie dzialo nie tak...
Pozatym jak napompujesz zaduzo to po naszych kochanych polskich dziurawych drogach bedziesz sie czul jak w furmance.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
a ja tam mialem trabika i w kazde pakowalem 2.0 i tak samo w pugu
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Z nadmiernym ciśnieniem raczej uważaj: seicento przy sugerowanym ciśnieniu 2.0 za czasów świetności pompowałem (na suchy, gładki asfalt) koło 2.7, na mokry koło 2.4 - oponki co sezon nowe (choć przyznaję, zażynało się je ślizgami, zażynało ), felgi wszystkie cztery pokrzywione (przy takim ciśnieniu od każdej dziury dostają po dupie strasznie ) Teraz pompuję na 2.2 letnie na asfat, 1.8 - 2.1 zimówki (zależy ile śniegu) i jest gicior.
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zgadza sie ze jezdza na cieniutki oponach, ale tez na kolcach... Gdyby nie napompowali porzadnie opon kolce by sie w nich "chowały"...Piweł pisze:[OT]Ciekawa teoria, dlaczego w takim razie WuRCe w zimie jeżdżą na kołach szerokości jak od AXa i napompowanych w pytę??sekator pisze:... Im wyższe ciśnienie (bez przesady) tym lepiej trzyma się drogi na zakrętach (mniej podwija opony), niższe lepiej trzyma na śliskiej nawierzchni. Wszystko musi być w normie więc jak nie chcesz się bawić zrób 2,0 na każdej osi i po sprawie
I dlaczego w takim razie "stara szkoła" zalecała montować węższe zimówki niż letnie (mniej więcej to samo osiąga się pompując oponę na maksa)?[/OT]
Pozdr
Piweł
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...