Z za duzym cisnieniem styk opony do podloza przybiera taki ksztalt \ / a z za malym |/\| cos "mniej wiecej" takiego -opona sie zawija do gory -dlatego tez na grzaskim zbiera wszystko "do wewnatrz" i sie nie zapada. Na zime stosuje sie wezsze opony, aby zwiekszyc punktowa sile nacisku - to nie tylko poprawia przyczepnosc, ale takze ubija miekki snieg, ktory sie nie rozchodzi pod kolami -trudniej sie zagrzebac.
Co do malego cisnienia na sliskim -to ma bardzo wazna zalete -opona "tlumi" delikatne przesuniecia i nie traci sie przyczepnosci. Wiadomo, ze wspolczynnik tarcia po zlapaniu poslizgu znacznie spada, a miekka opona trudniej wpada w maly poslizg. Co do giecia felg to przy niskich profilach musi byc duzo bar, aby opona nie dobijala na byle kamyczku, a skoro zawieszenie bardziej dostaje, to felga rowniez, a jezeli jest zmeczona to moze sie giac.
Wniosek jest taki, ze z cisnieniem przy seryjnych oponach mozna troszke kombinowac, ale bez przesady. Powiem tylko, ze w zime najlepiej mi sie jezdzilo na 1.8 bara, lato 2.2, szutry kolo 1.8-2 (gorzej trzyma niz przy mniejszym, ale przynajmniej opony nie spadaja, co sie juz zdazylo....)
[PYTANIE] o ciśnienie w kołach.
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Banita ale zima powinno sie miec wieksze cisnienie - wlasnie po to by sie kolo wbijalo dobrze w sniego
edit:
nawet jakis kolo mi mowil ze w instrukcji do jakiegos modelu audi o tym pisza
edit:
nawet jakis kolo mi mowil ze w instrukcji do jakiegos modelu audi o tym pisza
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.