u mnie byla walnieta membrana w przyspieszaczu i spokojnie dalo sie jezdzic tylko w czasie jazdy nie mozna bylo schodzi ponizej 2 tys( na 1 i 2 biegu) bo zaczynala sie czkawka tak pozatym chodzil rownoadik1 pisze:Właśnie to samo podejrzewam, ale do puki nie załatwie używki to se moge pogdydać. Jutro będe dzwonił za używką i kto wie.hryno pisze:może cos z zapłonem.może przyśpieszacz zapłonu.
Poszukam całego aparatu.
Jak co to dam znać.
prosze o pomoc
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
No witam.
Wszystko wiadomo. To nie aparat zapłonowy, założyłem i dalej kapa.
Na chłopski rozum to go chyba zalewa (pali około 15l na 100km) więc stąd to szarpanie.
Mam jeszcze jedną nowinke. Sprawdzałem komputer na kodach błyskowych no i wyszedł mi dziwny błąd--Stosunek pal/pow poza zakresem. Nie mam pojęcia co on oznacza, może ktoś wie, więc prosze o pomoc.
![Bye :W](./images/smilies/wave.gif)
Wszystko wiadomo. To nie aparat zapłonowy, założyłem i dalej kapa.
Na chłopski rozum to go chyba zalewa (pali około 15l na 100km) więc stąd to szarpanie.
Mam jeszcze jedną nowinke. Sprawdzałem komputer na kodach błyskowych no i wyszedł mi dziwny błąd--Stosunek pal/pow poza zakresem. Nie mam pojęcia co on oznacza, może ktoś wie, więc prosze o pomoc.
ECU patrząc na czujniki koryguje czas wtrysku aby stosunek pal/pow -AFR(air-fuel-ratio) był ok.
Końcowym elementem który to kontroluje jest sonda lambda.
Jeśli pojawił się taki błąd to znaczy że ECU dochodzi do granicy możliwości a i tak sobie nie radzi...
Powodów może być wiele..
Od jakiś głupich styków czy kiepskiej masy silnika/kolektora, kompa.. poprzez dużo lewego powietrza, awarie jakiś czujników do niekiedy nawet awarii ecu.. ale też ukł paliwa..
Autodiagnostyka jest często pomocna ale może być mylna..
Skoro wymieniana była sonda wtryski potencjometry czujniki ... zakładając że te elementy są sprawne, zastanowiłbym się nad ciśnieniem paliwa na wtryskiwaczu.
Przydałby się ktoś, komu chciałoby się sprawdzić czasy wtrysku i wskazania lambdy.
Od biedy zobaczyć chociaż na lambdzie czy za ubogo czy za bogato...?
Skoro była kombinacja z pompą, (nie wiem jak rozwiązana jest tam regulacja ciśnienia) to może poprostu jest za duże ciśnienie na wtryskiwaczu??
ECU reguluje tylko czas wtrysku i może nawet minimalny czas daje zbyt bogatą mieszankę i wychodzi błąd..
Czy błąd był kasowany? pojawia się od nowa na nowym osprzęcie?
Końcowym elementem który to kontroluje jest sonda lambda.
Jeśli pojawił się taki błąd to znaczy że ECU dochodzi do granicy możliwości a i tak sobie nie radzi...
Powodów może być wiele..
Od jakiś głupich styków czy kiepskiej masy silnika/kolektora, kompa.. poprzez dużo lewego powietrza, awarie jakiś czujników do niekiedy nawet awarii ecu.. ale też ukł paliwa..
Autodiagnostyka jest często pomocna ale może być mylna..
Skoro wymieniana była sonda wtryski potencjometry czujniki ... zakładając że te elementy są sprawne, zastanowiłbym się nad ciśnieniem paliwa na wtryskiwaczu.
Przydałby się ktoś, komu chciałoby się sprawdzić czasy wtrysku i wskazania lambdy.
Od biedy zobaczyć chociaż na lambdzie czy za ubogo czy za bogato...?
Skoro była kombinacja z pompą, (nie wiem jak rozwiązana jest tam regulacja ciśnienia) to może poprostu jest za duże ciśnienie na wtryskiwaczu??
ECU reguluje tylko czas wtrysku i może nawet minimalny czas daje zbyt bogatą mieszankę i wychodzi błąd..
Czy błąd był kasowany? pojawia się od nowa na nowym osprzęcie?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
wtrysk ma regulator cisnienia ktory nie pusci wiecejtomek pisze: Skoro była kombinacja z pompą, (nie wiem jak rozwiązana jest tam regulacja ciśnienia) to może poprostu jest za duże ciśnienie na wtryskiwaczu??
a swoja droga to ja bym jeszcze sprawdzil przykrecenie kolektorow i uszczelki pod wtryskiem, tak pro forma
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Myślisz że nie puści?moralez pisze:wtrysk ma regulator cisnienia ktory nie pusci wiecej
A jak się zepsuje..??
Albo dostanie dużo za dużo?
To że regulator jest to oczywiste..
Pompa jest jakaś zewnętrzna...
ja zmierzyłbym czasy wtrysku vs. lambda skoro występuje błąd AFR
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Niestety wirtualnie nie da się naprawić auta!
Tylko bardzo standartowe i oklepane usterki można diagnozować z dużym powodzeniem na odległość..
Często proste usterki mogą napsuć krwi, pomiary mogą być mozolne, a ktoś może powiedzieć że jest cwany bo podmienił to i tamto i się udało.
Sprawa jest dużo prostsza jak ma się doświadczenie z danym układem wtryskowym..
Jak masz wszystko nowe na półce tak jak serwis, to podmieniasz do woli![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Jak nie masz, to ruszasz główką i mierzysz, patrzysz co się dzieje, wyciągasz wnioski.
Autodiagnostyka pomaga, ale nie naprawi auta za Ciebie, szczególnie taka prosta jak kody błyskowe..
Jakiś multimetr i średni oscyloskop potrafią dużo więcej pod warunkiem że masz jakieś info odnośnie danego systemu - no i przygotowanie chociaż teoretyczne..
Wiem, że nie każdy ma na półce oscyloskop
i celowo nie zagłębiam się w strategię pomiarów.
Mój pomysł z ciśnieniem celowo jest "wyszukany" bo z przebiegu naprawy podejrzewam że "standartowe" są już wykluczone przez moich poprzedników.
Tylko bardzo standartowe i oklepane usterki można diagnozować z dużym powodzeniem na odległość..
Często proste usterki mogą napsuć krwi, pomiary mogą być mozolne, a ktoś może powiedzieć że jest cwany bo podmienił to i tamto i się udało.
Sprawa jest dużo prostsza jak ma się doświadczenie z danym układem wtryskowym..
Jak masz wszystko nowe na półce tak jak serwis, to podmieniasz do woli
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Jak nie masz, to ruszasz główką i mierzysz, patrzysz co się dzieje, wyciągasz wnioski.
Autodiagnostyka pomaga, ale nie naprawi auta za Ciebie, szczególnie taka prosta jak kody błyskowe..
Jakiś multimetr i średni oscyloskop potrafią dużo więcej pod warunkiem że masz jakieś info odnośnie danego systemu - no i przygotowanie chociaż teoretyczne..
Wiem, że nie każdy ma na półce oscyloskop
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Mój pomysł z ciśnieniem celowo jest "wyszukany" bo z przebiegu naprawy podejrzewam że "standartowe" są już wykluczone przez moich poprzedników.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne