Jak prawidłowo naładować akumulator prostownikiem??????
- sroger
- Nowicjusz
- Posty: 99
- Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Jak prawidłowo naładować akumulator prostownikiem??????
Witam.
Tj w temacie.
Mam prostownik ,nie bede ukrywał ruski.
Na skali jest wskazówka i kreseczki a górna skala jest 7,5A.
Mam diesla i mój akumulator ma 66Ah 550A , jakim prądem mam go ładować , czytałem że 10% wartości czyli 6,6.
Czy to prawda???
Czy mogę go ładować np. 3A lub 4A.
Wytłumaczcie mi to.
Tj w temacie.
Mam prostownik ,nie bede ukrywał ruski.
Na skali jest wskazówka i kreseczki a górna skala jest 7,5A.
Mam diesla i mój akumulator ma 66Ah 550A , jakim prądem mam go ładować , czytałem że 10% wartości czyli 6,6.
Czy to prawda???
Czy mogę go ładować np. 3A lub 4A.
Wytłumaczcie mi to.
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
z tego co wiem... to najpierw możesz tymi 10 % a potem, tak przynajmniej dzieje się w automatycznych prostownikach, natężenie musi maleć...
myśle że możesz ładować tymi 4, czy nawet 3 A.. po prostu bedzie to dłużej trwać.. ale nie wiem nawet czy to nie jest "zdrowsze" dla aku..
myśle że możesz ładować tymi 4, czy nawet 3 A.. po prostu bedzie to dłużej trwać.. ale nie wiem nawet czy to nie jest "zdrowsze" dla aku..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Taka jest zasada... aku ladujemy pracem max 10% jego pojemnosci, czyli w Twoim przypadku tak jak piszeswz 6,6A wtedy aku przy calkowitym rozladowaniu ladowalby sie 10godzin..
Ocxzywisce mozesz ladowac pracem mniejszym odpowiednio dluzej.
To ze prad maleje w trakcie ladowania to normalna sprawa i swaidczy o tym ze aku sie laduje.
Aku powinnismy ladowac do osiagniecia na nim napiecia ok 14,4 V.
Nalezy tak dobrac prostownik zeby jego napiecie nie bylo wyzsze niz wspomniane 14,4V. Wtedy po naladowaniu aku prad powinien byc bliski zeru.
Nie nalezy dopuszczac do gazowania aku (widoczne i slyszalne babelki w celach). Zbyt wysokie napiecie to bedzie powodowac.
Jak aku ma korki to lepiej je odkrecic.
Jak ktos chce to mam prosty schemat ladowarki z regulacja wlasnie progu wylaczenia tych 14,4V, nie trzeba wtedy pilnowac ladowania.
JA sam wczoraj ladowałem UPSem![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Ocxzywisce mozesz ladowac pracem mniejszym odpowiednio dluzej.
To ze prad maleje w trakcie ladowania to normalna sprawa i swaidczy o tym ze aku sie laduje.
Aku powinnismy ladowac do osiagniecia na nim napiecia ok 14,4 V.
Nalezy tak dobrac prostownik zeby jego napiecie nie bylo wyzsze niz wspomniane 14,4V. Wtedy po naladowaniu aku prad powinien byc bliski zeru.
Nie nalezy dopuszczac do gazowania aku (widoczne i slyszalne babelki w celach). Zbyt wysokie napiecie to bedzie powodowac.
Jak aku ma korki to lepiej je odkrecic.
Jak ktos chce to mam prosty schemat ladowarki z regulacja wlasnie progu wylaczenia tych 14,4V, nie trzeba wtedy pilnowac ladowania.
JA sam wczoraj ladowałem UPSem
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
korki obowiazkowo musza byc odkrecone, nie musza byc wyjete ale musza byc poluzowane znacznie.
im dluzsze ladowanie mniejszym pradem tym lepiej dla aku.
jak sie da duzy prad to sie naladuje krocej ale takze zywotnosc jego sie skraca.
im dluzsze ladowanie mniejszym pradem tym lepiej dla aku.
jak sie da duzy prad to sie naladuje krocej ale takze zywotnosc jego sie skraca.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
- szmergiel
- Junior
- Posty: 345
- Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: piotrków trybunalski
tak jak koledzy napisali. dodam tylko ze jak masz czas to ustaw go na mały prad, np 1 A na półtora dnia. szybkie ładowanie powoduje zasiarczenie <obniża to sprawność, aku siada szybko>. i właśnie przez powolne , długotrwałe ład. małym pradem odsiarczasz go, więc jak nie musisz to sie nie śpiesz
pozdro!!
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Odsiarczenie akumulatora można uzyskać po kilkakrotnym ładowaniu i rozładowaniu małym prądem. Można do tego wykorzystać ładowanie cykliczne przy jednoczesnym zapewnieniu prądu rozładowania 0,5-1A. Uzyskuje się to przez dołączenie równolegle do zacisków akumulatorów odpowiedniej rezystancji lub żarówki samochodowej o mocy 6-12W. Cyklicznie przez 45s akumulator jest ładowany a przez 15 s rozładowywany. Przy znacznym zasiarczeniu operacja ta może trwać 3 do 5 dób.
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
można też próbować zrobic to tak...
wylewasz elektrolit
płuczesz wodą destylowaną wszystkie cele
wlewasz znowu wode
ładujesz aku
wylewasz syf
wlewasz znowu
ładujesz
wylewasz syf
wlewasz elaktrolitu nowego
i ponoć pomaga... ale są różne zdania na ten temat
poszukaj na grupach dyskusyjnych google, tam od dawna toczy się dyskusja na ten temat![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
wylewasz elektrolit
płuczesz wodą destylowaną wszystkie cele
wlewasz znowu wode
ładujesz aku
wylewasz syf
wlewasz znowu
ładujesz
wylewasz syf
wlewasz elaktrolitu nowego
i ponoć pomaga... ale są różne zdania na ten temat
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
poszukaj na grupach dyskusyjnych google, tam od dawna toczy się dyskusja na ten temat
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]