termostat do TD

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

termostat do TD

Post autor: tomek »

Mam zagwostkę jaki lepiej założyć termostat 83 czy 89*C

Z różnych źródeł niestety różne dane....

Coś tam można wywnioskować że niby do pewnego momentu były 89 a później już 82..

Osobiście wolałbym 89 szczególnie zimą :wink: bo jednak na wskaźnikowym 82 ogrzewanie jest jeszcze takie sobie...

Czy 82 jest zdrowsze dla silnika? w jakim celu zmniejszyli? może jakieś zmiany konstrukcyjne/materiałowe..

Co myślicie??
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hmmm 6 stopni różnicy.. mi się wydaje, że sprawdź, jaka jest podawana przez producenta Twojego oleju optymalna temp pracy, i załóż ten, który daje bliższą wartość... nie wiem czy te 6 stopni ma znaczenie dla całej reszty... no ale poczekaj na zdanie kogoś kto się naprawde zna :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Heh producent mojego oleju lubi się czasem zmieniać - szczególnie że dopiero 3 tysiąc leci..
Zresztą olej i tak się nagrzewa do wyższych temperatur niż płyn.

Mało tego wiatraki w 405TD i D włączały się odpowiednio 1/2stopień:
-wcześniej 93/97
-później 97/101
-znów po r'93 niby 92,5/97,5

A w 205 D niby już przy 84/88 :wink:

Ale kabaret..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Ja miałem w 1,9D 89 - ogrzewanie w zimie super działało i nie sądzę żeby silnik się przegrzewał - po 30kkm dale palił na mrozie, nie kopcił i nie brał oleju.
Ważne żebyś zgrał termostat z czujnikiem w chłodnicy.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

heh, jesne, łatwo powiedzieć zgraj z czujnikiem :wink:
Nie będe go kalibrował na stanowisku laboratoryjnym :wink:

Chce poprostu kupić termostat, po rozejrzeniu się w ofertach okazuje się że 89 to rodzynek..
Pozatym z reguły ceny od 70pln..
W 99% przypadków do dieseli PSA jest 80-83 stopnie.

Z tak prostej sprawy robie sobie problem..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
hryno
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 04 lip pn, 2005 8:12 am
Posiadany PUG: 205 rallye,205 rallye bikera,było 309GTI,405srd-t 405grd-t
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: hryno
Lokalizacja: Bystrzyca klodzka

Post autor: hryno »

ja kupilem do swojego za 50zl mial byc na 87 i nic z tego otwiera juz przy 80 i dupa ogrzewanie jest takie sobie a wentylatory to pierwszy włacza sie przy 80 a drugi okolo 89... :| :|
ODPOWIEDZ