Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 1.9D

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
PSEMO
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kostenblut
Kontakt:

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 1.9D

Post autor: PSEMO »

1. Pytanie z gatunku głupich: Gdzie się taki czujnik temperatury znajduje? Naszukałem sie trochę, a Etzold też dokładnie nie określa miejsca. Może jestem ślepy, ale naprawdę tego dziadostwa nie widzę.

2. Pytanie nieco poważniejsze: Czy wie ktoś przy jakiej temperaturze zapala się lampka cieczy chłodzącej, bo udało mi się zagotować samochód przy -20 :twisted: , a ona nie raczyła się zapalić.

3. Czy jest osobny czujnik włączający wentylator w chłodnicy, czy jeden czujnik spełnia dwie funkcje, a może współpracują one ze sobą?

4. Czy przy przegrzaniu silnika razem z lampką temperatury powinna zapalać się też lampka STOP?

5. Przy którym pytaniu straciliście cirpliwość? :D
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

są dwa czujniki jeden od dmuchawy, drugi od lampki

tak, lampka STOP powinna sie raze zapalić..

pewnie masa nie styka gdzieś...

mam mglistą myśl.. może głupia, ale gotuje się chyba przy 106 stopniach w głowicy...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Czujnik temp włączający wiatrak jest u mnie w gti wkręcany w chłodnicę. Jak się zagląda pod maskę to po prawej stronie chłodnicy, w jej górnej częsci. Łatwo poznać że to to, bo odchodzą od niego kableki:) On włącza wentylator (jak się nagrzeje to element rozszerzalny zwiera obwód) ale nie jego wskazania widać na wskazówce. Gdzie jest ten drugi to nie mam pojęcia...
A tak w ogóle to wie ktoś czy termostat korzysta z czujnika temperatury czy sam w sobie jest takim jakby czujnikiem(otwiera się/zamyka w zalezności od temperatury i jak tam się elementy zmieniąjące objętośc od temp. zachowują) ?? Bo jeśli korzysta z zewnętrznego czujnika który nie działa no to możliwe że jak masz 20C no to się termostat nie włączy i się zagotuje silnik. No a jesli nie korzysta to...znaczy że i czujnik i termostat zdupczone, no albo wiatrak się nie włącza, ale to z kolei łatwo sprawdzić....
Ogólnie chciałbym pomóc ale się nie znam 8)7
Awatar użytkownika
PSEMO
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kostenblut
Kontakt:

Post autor: PSEMO »

Termostat otwiera się i zamyka samoczynnie pod wpływem temperatury(kurczy się i rozszerza sprężynka). Nie korzysta on z żadnych czujników, oddziaływuje na niego bezpośrednio rozgrzana ciecz. Jednakże dzięki Fox za dobre chęci. :D

Ogólnie to zagotowałem samochód przy -20 C, bo podwiesił mi się właśnie termostat, po ponownym wyjęciu i próbie generalnej w kubeczku z wrzącą wodą udało się go doprowadzić do socjalizmu. Teraz działa nienagannie. Samochód nagrzewa się i chłodzi tak jak powinien. Nie zmienia to jednak w żaden sposób faktu, że ta zasrana lampka mnie nie poinformowała o temperaturze cieczy. Przydałoby się więc znaleźć ten bluzgu bluzgu czujnik bo to pewnie jego sprawka. Pomóżcie, bo zbliża się sezon wyjazdów i chciałbym wiedzieć raczej wcześniej niż później kiedy się zatrzymać.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Fox pisze: Gdzie jest ten drugi to nie mam pojęcia...
2 czujniki(jedno pinowe) od strony kabiny mniej wiecej pod aparratem zaplonowym (za silnikiem) i czujnik temp dla kompa w obudowie termostatu(2-pin kostka)
Awatar użytkownika
PSEMO
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kostenblut
Kontakt:

Post autor: PSEMO »

No niestety ja nie mam aparatu zapłonowego i nadal nie za bardzo wiem gdzie tego szukać. Poszedłem tropem invictusa i sprawdziłem obudowę termostatu. Są tam dwa, a nawet trzy czujniki jeden jest umocowany u góry przed termostatem potrząc od strony chłodnicy, drugi jest już za nim, a trzeci u dołu nieco z boku. Z tego ostatniego wychodzi linka i idzie do pompy paliwa. Nie wiem który jest od czego. Ten ostatni z linką to chyba jakiś rodzaj ssania, czy coś w tym stylu. Czy ktos wie o co w tym wszystkim chodzi?
:evil:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

PSEMO -to byly dane dla Fox'a, nie masz aparatu, ale masz pompe podcisnienia -nad termostatem -nie wiem czy masz te czujniki monopinowe, bo one sa od wskaznika temp, ktorego nie masz, a czujnika w obudownie termostatu nie masz, bo nie masz komputera :wink:

gdzies kiedys na forum widzialem rysunek XU z wykazem czujnikow -poszukaj
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

PSEMO, w termostacie tak jak mowisz... sa dwa czujniki elektryczne, jeden od kontrolki, drugi od wskaznika, jak bardzo Ci zalezy wiedziec ktory jest ktory to jutro sprawdze. Ten z linka jest od zmiany konta wtrysku w pompie i powinien byc naciagniety na zimnym silniku zwiekszajac jego obroty... Przewaznie nie dziala...
Do wiatrakow jest osobny czujnik w chlodnicy patrzac od przodu auta po stronie prawej u gory.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

Pagi pisze:PSEMO, w termostacie tak jak mowisz... sa dwa czujniki elektryczne, jeden od kontrolki, drugi od wskaznika
Pagi, tzn ze w licznikach gti/xs mozna podpiac wskaznik temperatury cieczy pod ktorys z tych kabelkow? bez montowania dodatkowych czujnikow?
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
PSEMO
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kostenblut
Kontakt:

Post autor: PSEMO »

Pagi sprawdź koniecznie który jest który bo muszę dziada znaleźć i wykręcić do testów. Poza tym noszę się już jakiś czas ze zmianą liczika na ten od TD i ta wiedza też będzie przydatna. Co do tego z linką to wielkie dzięki, bo jest non stop naciągnięty i wiem już dlaczego mam za wysokie obroty na gorącym silniku. 8)
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

cheatoss: tak, nie potrzeba w dieslu nic dodatkowo montowac, nie wiem jak w innych silnikach.

PSEMO: ten od strony kabiny jest od wzkaznika.

Ja mam licznik od TD i nic nie musialem przerabiac, jedynie to tego wlasnie czujniko poprowadzilem nowy kabelek, bo nie chcialo mi sie szukac w instalacji wlasciwego. Wszystko dziala jak nalezy.

To ze nie dziala Ci to niby "ssanie" to normalna sprawa, przewaznie nie dziala..
Jakbys chcial wymieniac to latwo sprawdzic wymontowany taki czy dziala, wsadzic do wrzatku, linka powinna wyjechac ok 1cm przy temp ok 50 st. C.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
PSEMO
Nowicjusz
Posty: 57
Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kostenblut
Kontakt:

Post autor: PSEMO »

Dzięki Pagi za pomoc. :D
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

Pagi pisze:cheatoss: tak, nie potrzeba w dieslu nic dodatkowo montowac, nie wiem jak w innych silnikach.
Pagi, a pociagniety jest kabel do kabiny? czy o to trzeba samemu sie zatroszczyc?
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

No wlasnie mi sie nie chcialo szukac kabelka... prawdopodobnie ejst, bo na czujniku jest podlaczony kabelek, aczkolwiej ja pociagnolem dodatkowy od czujnika do licznika, bo zajelo mi to mniej czasu niz szukanie istniejacego kabelka.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
ODPOWIEDZ