Jak prawidłowo naładować akumulator prostownikiem??????

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Jak prawidłowo naładować akumulator prostownikiem??????

Post autor: sroger »

Witam.
Tj w temacie.
Mam prostownik ,nie bede ukrywał ruski.
Na skali jest wskazówka i kreseczki a górna skala jest 7,5A.
Mam diesla i mój akumulator ma 66Ah 550A , jakim prądem mam go ładować , czytałem że 10% wartości czyli 6,6.
Czy to prawda???
Czy mogę go ładować np. 3A lub 4A.
Wytłumaczcie mi to.
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

z tego co wiem... to najpierw możesz tymi 10 % a potem, tak przynajmniej dzieje się w automatycznych prostownikach, natężenie musi maleć...
myśle że możesz ładować tymi 4, czy nawet 3 A.. po prostu bedzie to dłużej trwać.. ale nie wiem nawet czy to nie jest "zdrowsze" dla aku..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Taka jest zasada... aku ladujemy pracem max 10% jego pojemnosci, czyli w Twoim przypadku tak jak piszeswz 6,6A wtedy aku przy calkowitym rozladowaniu ladowalby sie 10godzin..

Ocxzywisce mozesz ladowac pracem mniejszym odpowiednio dluzej.

To ze prad maleje w trakcie ladowania to normalna sprawa i swaidczy o tym ze aku sie laduje.

Aku powinnismy ladowac do osiagniecia na nim napiecia ok 14,4 V.
Nalezy tak dobrac prostownik zeby jego napiecie nie bylo wyzsze niz wspomniane 14,4V. Wtedy po naladowaniu aku prad powinien byc bliski zeru.

Nie nalezy dopuszczac do gazowania aku (widoczne i slyszalne babelki w celach). Zbyt wysokie napiecie to bedzie powodowac.

Jak aku ma korki to lepiej je odkrecic.

Jak ktos chce to mam prosty schemat ladowarki z regulacja wlasnie progu wylaczenia tych 14,4V, nie trzeba wtedy pilnowac ladowania.
JA sam wczoraj ladowałem UPSem :)
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

korki obowiazkowo musza byc odkrecone, nie musza byc wyjete ale musza byc poluzowane znacznie.

im dluzsze ladowanie mniejszym pradem tym lepiej dla aku.
jak sie da duzy prad to sie naladuje krocej ale takze zywotnosc jego sie skraca.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

tak jak koledzy napisali. dodam tylko ze jak masz czas to ustaw go na mały prad, np 1 A na półtora dnia. szybkie ładowanie powoduje zasiarczenie <obniża to sprawność, aku siada szybko>. i właśnie przez powolne , długotrwałe ład. małym pradem odsiarczasz go, więc jak nie musisz to sie nie śpiesz :P pozdro!!
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Nie zasiarczysz aku jesli nie dopuscisz do gazowania.

Odsiarcza sie aku stosujac naprzemian po sobie cykle ladowania i rozladowania, nie pamietam w jakim stosunku czasu i pradu.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Odsiarczenie akumulatora można uzyskać po kilkakrotnym ładowaniu i rozładowaniu małym prądem. Można do tego wykorzystać ładowanie cykliczne przy jednoczesnym zapewnieniu prądu rozładowania 0,5-1A. Uzyskuje się to przez dołączenie równolegle do zacisków akumulatorów odpowiedniej rezystancji lub żarówki samochodowej o mocy 6-12W. Cyklicznie przez 45s akumulator jest ładowany a przez 15 s rozładowywany. Przy znacznym zasiarczeniu operacja ta może trwać 3 do 5 dób. :P :P
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

dokladnie o to mi chodzilo :)
ciekaw jestem tylko czy w praktyce to cos daje...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

można też próbować zrobic to tak...
wylewasz elektrolit
płuczesz wodą destylowaną wszystkie cele
wlewasz znowu wode
ładujesz aku
wylewasz syf
wlewasz znowu
ładujesz
wylewasz syf
wlewasz elaktrolitu nowego

i ponoć pomaga... ale są różne zdania na ten temat :wink:
poszukaj na grupach dyskusyjnych google, tam od dawna toczy się dyskusja na ten temat :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

tylko ze ten syf to wlasnie masa czynna stanowiaca pojemnosc akumulatora... IMHO plukaniem mozna wyplukac za duzo... niz tylko syf juz odpadnięty...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

od dawna toczy się dyskusja na ten temat
własnie :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ