Chce zbudować do rajdów.....

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
zowa

Post autor: zowa »

stary zapamietaj sobie raz na zawsze!!!! jesli chcesz jezdzic w rajdach to nie rob partyzantki!! bo zrobisz sobie krzywde sobie lub komus...
nie toczy sie tarcz hamulcowych dla 80zl...a za toczenie tez cos zaplacisz wiec zostaje tylko rozica cenowa.co do tarczy sprzegla to valeo do GTI kosztuje 140zl
oczywiscie mozesz sobie nabic ale ja np juz w 2 tarczach kupionych oryginalnie zerwalem oklazine.wybor nalezy do Ciebie "antykoncepcja codziennie czy raz w miesiacu"?? chodzi o to ze jesli nabijesz tarczeto moze Ci sie za miesiac zerwac i koszty ponownej wymiany tarczy i kupno nowej przewyzsza Ci koszty tego jakbys kupil sobie nowe komletne sprzeglo np valeo.wiec wybor nalezy do ciebie... wszyscy ci mowimy pytasz sie wszystkich co i jak zrobic.kazdy Ci doradza czego sie nie robi a jak sie powiino robic a Ty dalej sie upierasz przy swoim.pamietaj ze to co na poczatku pozornie jest tanie to pozniej okazuje sie o wiele drozsze... naucz sie tego a wyjdziesz na tym dobrze.
qbus

Post autor: qbus »

Policz sobie koszt startu w takim Rajdzie Magurskim:
-komplet używanych opon np. sprowadzanych z Szwecji z kolcem ok 500 zł
-wpisowe 1000 zł
-paliwo do rajdówki i na zapoznanie 300-500 zł
+noclegi, wyżywienie dla Ciebie i pilota (w trakcie rajdu pasowało by żeby serwis też coś zjadł)
Przy wersji minimum można się zamknąć w kosztach w ok 2.5 tys złotych.

Teraz druga sprawa... jeżeli ktoś zamierza w przyszłości coś więcej startować i nie ma ku temu możliwości finansowych, czyli liczy na jakiś sponsoring to niech odrazu porzuci plan budowania 205 GTi... prawda jest taka że z marketingowego punktu widzenia ten samochód jest wogóle "nie wyjściowy". No chyba że masz znajomą firme która będzie skłonna wydać na Ciebei kase... w innym przypadku wątpliwe... wiem to z własnego doświadczenia tzn cały czas chcemy zebrać budżet dla Wojtka i jakoś nie za bardzo to wychodzi.

Wracając do tego co trzeba do takiego auta wsadzić... na rajdy szutrowe czy też Magurski spokojnie może być seryjna zawieszka od GTi... Wojtek na takiej jechał Krakowski i Wisłe na Krakowskim w debiucie notując całkiem niezły wynik. Wiadomo że b6 sport np. to to nie jest ale myśle że na luźnej nawierzchni spokojnie daje rade. Ba my napewno byśmy wkładali serie na Magurski czy też własnie eliminacje szutrowe.
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

b182 pisze:POtem przesiadka do ccs N0 lub też z kumplem myślimy o polonezie od Cecota(moze ktoś zna??)
Ja znam :) To nie jest polonez tylko Fiat 131 Abarth ;) Autko superowe tylko musisz sie od razu nastawic czym chcesz jezdzic... czy przednim czy tylnym napedem... Ja wybralem przod :D
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

nie wiem o co tu chodzi bo jak ktoś nie odróżnia poloneza od fiata 131 to musi być źle i wcale sie nie dziwię, że chce nitowac nowe okładziny do starych tarcz sprzegłowych, szczęk hamulcowych i innych :shock:
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Cecot ma tez poloneza albo miał niedawno bo był do sprzedania(no chyba ze ktos inny sprzedawał juz auto od niego).Qbus wiem ze 205 gti jest ciulowy do budowy rajdówki(drogo) ale wyjasnie dokładnie co masz na mysli ze jeste"niewyjsciowy"
P.S. mieszkam w gorlicach wiec odpada nocleg i dojazd na rajd. Mam tez kumpli mechaników wiec jakby co serwis za "flaszke"
P.S.2 Juz pisałem ze niebede budował 205 gti do rajdów tylko kupie jakiegos taniego tuka :)
Pug sprzedany
zowa

Post autor: zowa »

b182 pisze:Cecot ma tez poloneza albo miał niedawno bo był do sprzedania(no chyba ze ktos inny sprzedawał juz auto od niego).Qbus wiem ze 205 gti jest ciulowy do budowy rajdówki(drogo) ale wyjasnie dokładnie co masz na mysli ze jeste"niewyjsciowy"
P.S. mieszkam w gorlicach wiec odpada nocleg i dojazd na rajd. Mam tez kumpli mechaników wiec jakby co serwis za "flaszke"
P.S.2 Juz pisałem ze niebede budował 205 gti do rajdów tylko kupie jakiegos taniego tuka :)
z tym ze jest niewyjsciowy to chodzi o to ze dla potencjalnego sponsora nei jest autem reprezentacyjnym.bo jak do tej pory to bylo caly czas szukanie kasy po zaprzyjaznionych firmach a i dokladanie z kieszeni wojtka

a co do tomka cecota to posiadal kiedys czerwonego poloneza.ale obecnie ma fiata 131
Awatar użytkownika
dauit
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 06 lut pn, 2006 10:24 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: dauit »

Heh... panowie... no ok... od belki juz sie uzdrowilem, bedzie na bebnach... tarcze kupie brembo za 160 zl chyba sztuka... a sprzeglo poki co zostanie... to co mam... bo i tak ciezko mi wbic bieg bez "stukniecia" sprzegła... jeszcze mi nienapisaliscie o tym dolocie i o tym wydechu... :> aa... jeszcze pytanko o plyte pod silnik... czy mozna to gdzies tanio kupic? bo to w cholere kasy... 900zl nowa... za kawalek blachy... albo samemu zrobic? 8)7
Peugeot 205 GrEEn... 1.4 75KM TU3M.
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Ja o wydechu napisalem... Zrob sama rure, a na koncu przyspawaj tlumik od Fiata 125p... Plyte musi Ci ktos zrobic... Masz do wyboru duraluminium bodajze albo zwykla stalowa... Ta druga jest duzo tansza, zreszta nie potrzebuejsz jakichs cudow...
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
dauit
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 06 lut pn, 2006 10:24 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: dauit »

a w ktorych punktach plyta jest mocowana? do ławy? do szkrzyni? czy do ramy? bo mam znajomego co spawa aluminium, tylko gdzie mniejwiecej to trzeba by bylo przymocowac...
Peugeot 205 GrEEn... 1.4 75KM TU3M.
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

W GTI najlepiej pod śruby od wahaczy i pod podłuznice z przodu - przynajmniej taki patent widziałem
Awatar użytkownika
dauit
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 06 lut pn, 2006 10:24 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: dauit »

no a w 1.4... tam mniej wiecej tak samo?
Peugeot 205 GrEEn... 1.4 75KM TU3M.
zowa

Post autor: zowa »

dauit pisze:Heh... panowie... no ok... od belki juz sie uzdrowilem, bedzie na bebnach... tarcze kupie brembo za 160 zl chyba sztuka... a sprzeglo poki co zostanie... to co mam... bo i tak ciezko mi wbic bieg bez "stukniecia" sprzegła... jeszcze mi nienapisaliscie o tym dolocie i o tym wydechu... :> aa... jeszcze pytanko o plyte pod silnik... czy mozna to gdzies tanio kupic? bo to w cholere kasy... 900zl nowa... za kawalek blachy... albo samemu zrobic? 8)7
co do plyty to alu 5mm PA11 na plyte wlasnie za metr kwadratowy ok 300zl wiec dochodzi do tego docinanie giecie itp... wiec niewiem czy oplaca sie kabinowac z plyta czy nei lepjej kupic gotowa
qbus

Post autor: qbus »

Cecot ma tez poloneza albo miał niedawno bo był do sprzedania
Miał... sprzedał... był ostatnio gdzieś na hodze tylko już od innego właściciela.
Qbus wiem ze 205 gti jest ciulowy do budowy rajdówki(drogo) ale wyjasnie dokładnie co masz na mysli ze jeste"niewyjsciowy"
Kiedy zaczynaliśmy rozmowy z potencjalnym sponsorem były często spore szanse na uzyskanie pieniędzy do momentu aż nie zapytał o samochód na jakim by reklama widniała. "205 GTi eee to auto to było dobre jak bylem młody" itp itd.
Awatar użytkownika
fuso
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 22 maja pn, 2006 9:46 pm

Post autor: fuso »

odgrzewam trupa ale mam pytanko czy wiecie moze gdzie mozna znalesc zalacznik
"J" z 1986r czyli roku w ktorym zostala wydana homologacja rajdowa dla 205 1,6gti chce zbudowac autko do klasy historycznej i potrzebuje dokladnie ten zalacznik bo to autko podobno pod niego podlega a jest mniej restrykcyjny niz terazniejszy zalacznik "J"

ps.co do kosztow budowy nie musi mnie nikt uswiadamiac bo juz jedna rajdowke mialem i troszke kaski zbudowanie jej kosztowalo pomimo ze to byl tylko fiat 126p

a i jeszcze jedno czy do klasy historycznej klata wystarczy ze bedzie zalacznikowa i przejdzie BK czy musi miec jakies papiery??
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

wystarczy załącznikowa (choć niedawno wprowadzono jakieś zmiany w zał. J). Hehe kiedyś pisałem ze delikatnie pojade pugiem w KJS-ach po punkty- jase , tak delikatnie pojechałem że belka poszła sie jeb... nie mam punktu za KJS i wszystko kosztowało 400 zeta :)Ale spoko, nie odstraszyło mnie to :p.
Pug sprzedany
ODPOWIEDZ