silnik przerywa, muli go, nie rozwija pełnej mocy

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
marcinw

silnik przerywa, muli go, nie rozwija pełnej mocy

Post autor: marcinw »

odpala na dotyk, chociaż raz zdarzyło mi się że nie odpalił. Wymieniłem przew. wys napiecia i świece ale nie pomogło. Nadal rwie silnikiem przy wciskaniu pedału gazu i muli silnikiem, nie ma tego przyspioeszenia co kiedyś. Zauważyłem że najgorzej jest gdy silnik sie nagrzeje. Wtedy to juz całkiem nie chce jechac. Co to może być?? Peugeot 205, 1.1 benzyna na wtrysku. Sonda lambda, silniczek krokowy?? Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

prawdopodobnie uszkodzony moduł aparatu zapłonowego
marcinw

Post autor: marcinw »

ok, dzieki, a sonda lambda, silniczek krokowy nie mają z tym nic wspólnego?? czyli trzeba wymienić cały aparat zapłonowy??
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

marcinw pisze:ok, dzieki, a sonda lambda, silniczek krokowy nie mają z tym nic wspólnego??
njalepiej sprawdzic sam moduł moze gdzies dostaniesz uzywany i podepniesz i wtedy zobaczysz jak bedzie działac
Awatar użytkownika
wojti
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 19 mar sob, 2005 8:04 pm
Numer Gadu-gadu: 0

witam

Post autor: wojti »

witam podlacze sie do tego posta panowie bo kuimple ma problem prawie identyczny z tym muleniem tylko ma puga 106 1.4 XSi (95 KM)
Zmienil swiecei kable wysokiego napiecia, cewke i w sumie jest zalamany bo jak kreci na obroty to maszyna idzie bez problemy a jak nagle wcisnie gaz to jest tak ze wkreca sie nastepnie zmulenie na 3-4 tys/obr/min nastepnie sie kreci dobrze "??
czy mial ktos z was podobny probolem w silniku z wielopunktowym wtryskiem?? bardzo prosze o jakas porade dzieki!:)D:D
rallyeeeeeee do you feel it :D:D:D:D:D
marcinw

Post autor: marcinw »

dobra, wielkie dzięki
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

moduły to do siebie maj ze 90% przypadków ich zepsucia powoduje ze jak silnik sie nagrzeje i sam mouł tez to powoduje własnei szarpanie lun poprostu gaśniecie silnika

taki moduł wymieniałem juz w 2 razy w ax-sach i w zx-sie
marcinw

Post autor: marcinw »

ja mam jednopunktowy wtrysk, nie mam pojęcia co to może być. Mam podobne objawy tylko że nie kręci się dobrze. Pedał gazu wciśnięty do dechy a silnik nie reaguje. Dopiero po chwili zaczyna przyspieszać ale co to za przyspieszenie.. Pozatym rwie silnikiem. Chyba zrobie komputerową diagnostyke bo może byc wiele przyczyn
marcinw

Post autor: marcinw »

jak radzisz Blaszka?? może zaryzykować i wymienić ten moduł a nie jeździć na diagnostykę komputerową??
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

komputerowa diagnostyka tylko oprozni ci portfel -taka mozesz sobie sam w domu zrobic :wink:
marcinw

Post autor: marcinw »

no wlasni czytalem w ksiazce o tej diagnostyce ale czy da sie wykryć tego typu usterki jak np. zapsuty moduł aparatu zapłonowego?? i jakie są tego kody?? gdzie mogę to znaleść??
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Ja miałem tak, że samochód zapalał, jeździł normalnie i wszystko było niby ok. ale podczas gwałtownego przyśpieszania czuć było, że momentami przydławia (przycina) i dopiero idzie dalej. Po półrocznych poszukiwaniach przyczyny w końcu jeden z elektryków zrobił pełny test sondy lambda i wtedy wyszło, że ona w pewnym zakresie pracy po prostu się przycina. Nie wykryły tego żadne inne komputery bo działo się to tylko czasami bardzo nieregularnie (widac było na wykresie). Samochód był na monowtrysku ale to raczej nie ma znaczenia.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

marcinw pisze:jak radzisz Blaszka?? może zaryzykować i wymienić ten moduł a nie jeździć na diagnostykę komputerową??
taniej wyjdzie kupic uzywany czujnik niz płacic za diagnostyke a najlepiej sie dogadac z kims zeby widział jak wkładasz do auta moduł i zobaczysz czy to to czy nie a jak nie to to oddasz bez problemu
ODPOWIEDZ