światła cofania
Wymieniałem czujnik w swoim, ale ja mam silnik 1.0. Myślę że tak samo jest we wszystkich leżakach, a jak w nowych - nie wiem. A więc trzeba się wczołgac pod autko i czujnik jest tak mniej więcej w połowie szerokści silnika od tyłu. Nie ma tam więcej innych przewodów więc łatwo go znaleźć. Z przodu jest jeszcze podłączenie wentylatora, ale jak mówię czujnik jest z tyłu silnika. Trzeba wypiąć dwa przewody i jak się wykręci czujnik to zaczyna się lać olej z silnika (mnie sie nalało do ucha). Nie wiem, czy przez tę dziura może wylecieć wszystko czy tylko trochę. Ja wkręciłem jakąś śrube z takim samym gwintem i podszedłem z czujnikiem do sklepu, bo tam nie wiedzieli co mi sprzedać (są bardzo różne). POtem wkręcasz nowy i wszystko gra. Domowe metody regeneracyjne odradzam, bo to się po prostu nie opłaca. Za czujnik dałem 22 zł, no i poszło jeszcze trochę wody, żebym się mógł domyć po tym oleju co mi na gębę leciał...
Wacman - czy ty aby nie przesadzasz? Napisałem, że nowy czujnik kosztuje 22 zł (słownie dwadzieścia dwa złote). Na czym tu jeszcze można oszczędzać? Idziesz do sklepu kupujesz i wymieniasz, a to jest zabieg podobny do wymiany żarówki w domowym żyrandolu czyli nie wymaga wkładu intelektualnego.czy można go naprawić? , jeżeli tak to jak? czy ten problem można rozwiązać w inny tani sposób?
- mareckilublin
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: lublin
IGI pisze:ja mam podobny problem tyle ze u mnie sie wogle nie zapalaja bo brakuje kawalka instalacji do czujnika na skrzyni i nie mam pojecia gdzie ja dorobbic zeby sie podpiac, macie jakies pomysly?
w wiekszosci samochodow(jak nie we wszystkich )czujnik cofania gdy sie wlacza to zwiera do masy(plus na stale wlacza sie po przekreceniu kluczyka)i wtedy zapala swiatlo sproboj probnikiem zmierzyc czy na bolcu w lampie jest napiecie jezeli jest to drugi (czyli mase )podlacz do czujnika jak zamknie obwod i zarowka jest sprawna to zadziala
moge sie mylic jak tak to niech ktos wyprowadzi mnie z bledu(opieralem sie tu na doswiadczeniach z innych samochodow)
pozdro
p.s. daj znac czy sie udalo
- mareckilublin
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: lublin
Nie jest tak.mareckilublin pisze:w wiekszosci samochodow(jak nie we wszystkich )czujnik cofania gdy sie wlacza to zwiera do masy(plus na stale wlacza sie po przekreceniu kluczyka)
Wszystkie światła tylne mają swoje punkty masy z tyłu na karoserii i są zasilane plusem.
(no prócz aut z + na masie
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
1. taniej jest prowadzić jeden przewód zamiast dwóch
2. "bezpieczniej" ograniczać ilość przewodów stale pod napięciem
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- mareckilublin
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: lublin
sorry ale w polskich samochodach tez?tomek pisze:Nie jest tak.mareckilublin pisze:w wiekszosci samochodow(jak nie we wszystkich )czujnik cofania gdy sie wlacza to zwiera do masy(plus na stale wlacza sie po przekreceniu kluczyka)
Wszystkie światła tylne mają swoje punkty masy z tyłu na karoserii i są zasilane plusem.
(no prócz aut z + na masie)
1. taniej jest prowadzić jeden przewód zamiast dwóch
2. "bezpieczniej" ograniczać ilość przewodów stale pod napięciem
chyba nie .mam poloneza firmowego i jakos wlacznik zwiera do masy a plus staly
mareckilublin pisze: sorry ale w polskich samochodach tez?
chyba nie .mam poloneza firmowego i jakos wlacznik zwiera do masy a plus staly
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
a gdzie tu jest o "polskich" samochodach?? Wszystkie to wszystkiemareckilublin pisze: w wiekszosci samochodow(jak nie we wszystkich )czujnik cofania gdy sie wlacza to zwiera do masy
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Smiem sadzic ze pug to nie polonez
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)