PO HAMOWANIU - mała moc
test 1 :
- stary komp
test 2 :
- nowy komp
PYTANIA KTÓRE MNIE NURTUJĄ :
- pierszwy test do odcięcia 6700 drugi do 5800??
- czy ciśnienie w kołach ma wpływ na wynik ( miałem spuszczone powietrze bo dzień wcześniej szalałem po placu 1,3 BAR lewe - 1.5 prawe)
- stary komp
test 2 :
- nowy komp
PYTANIA KTÓRE MNIE NURTUJĄ :
- pierszwy test do odcięcia 6700 drugi do 5800??
- czy ciśnienie w kołach ma wpływ na wynik ( miałem spuszczone powietrze bo dzień wcześniej szalałem po placu 1,3 BAR lewe - 1.5 prawe)
Ostatnio zmieniony 19 lut ndz, 2006 1:43 pm przez Adi205, łącznie zmieniany 1 raz.
A moze masz 115KM na kolach, to by byl narawde dobry wynik.
Ja bym na twoim miejscu dobrz wyregulowal zaplon (ty masz taka mozliwosc ja nie) i nalal wlasnie dobrego paliwa (u mnie odrazu czuc czy ciulali na stacji czy nie a tankuje tylko 98 i powiem ze roznica jest duza).
Obnizone cisnienie na jednym cylindrze tez niczego dobrego nie wrozy bo tamtedy przy wysokich obrotach moze ucikac kilka kobylek w miche
Ja bym na twoim miejscu dobrz wyregulowal zaplon (ty masz taka mozliwosc ja nie) i nalal wlasnie dobrego paliwa (u mnie odrazu czuc czy ciulali na stacji czy nie a tankuje tylko 98 i powiem ze roznica jest duza).
Obnizone cisnienie na jednym cylindrze tez niczego dobrego nie wrozy bo tamtedy przy wysokich obrotach moze ucikac kilka kobylek w miche
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Mocno mnie to zastanawia.
Adi205 zamiescil wykresy wiec postanowilem co nieco sprawdzic!
Jak wiadomo kazdy pomiar na hamowni podwoziowej jest miarodajny wtedy i tylko wtedy gdy precyzyjnie podami komputerowi przelozenie, ktore na wykresie wynosi 58.
Nie interesuje mnie jak te 58 zostalo obliczone, interesuje mnie inny fakt!
186km/h przy 6423obr/min
Korzystajac ze wzorow matematycznych postanowilem zrobic pare wyliczen!
Skontaktowalem sie z Adi205 w celu zasiegniecia informacji odnosnie jego kol - ma 185/55 15, wiec obwod takiego kola wynosi 58,45cm a jego obwod toczenia wynosi 183,59cm.
Majac te dane, liczymy dalej!
Przyjmujemy dane faktyczne, czyli skrzynia biegow z 1.6 GTi czyli taka jaka ma Adi205!
Bierzemy wartosc przelozenie glownego 4,063 oraz wartosc przelozenia na ktorym byly dokonane pomiary czyli przelozenie 5 biegu - 0,856, nastepnie uwzgledniam obroty ktore pokazane sa na wykresie czyli 6423obr/min.
Teraz wszystkie te dane podstawiam do wzoru na obliczenie predkosci przy odpowiednich obrotach i przelozeniach.
Wzro wyglada tak
V=(0,00006*Obroty silnika* obwod toczenia kola w mm) / (przelozenie biegu na ktorym jedziemy * przelozenie glowne skrzyni biegow)
I oto wyniki jakie otrzymalem!
Przelozenie glowne: 4,063 (1.6GTI)
5 bieg: 0,856
Obroty: 6423
Predkosc: 201,32km/h
Przelozenie glowne 3,688 (1.9GTI)
5 bieg: 0,856
Obroty: 6423
Predkosc: 221,79km/h
Przelozenie glowne 4,429 (Mi16)
5 bieg: 0,856
Obroty: 6423
Predkosc: 184,68km/h
Pomiar byl robiony na 5 biegu bo pytalem Adi'ego
Adi wczoraj sprawdzal auto i przy 6500 odcina mu i ma licznikowe 200.
Wpisalem wartosc obrotow 6500 do skrzyni z 1.6 GTI i wychodzi na 5 biegu 203km/h
Jak widac z moich wynikow, najbardziej przyblizona wartosc do predkosci podanej na wykresie z 3 testu, wskazuje na skrzynie z Mi16, czyli wskazuje na to ze operator hamowni przyjal takie przelozenie glowne. W koncu hamownia predkosc liczy wlasnie takze z wzoru matematycznego, a takze z wzoru mat liczy moc i moment.
I teraz moja hipoteza!
Jezeli zakladamy krotsze przelozenie glowne, zyskujemy moc na kolach, jezeli zakladamy dluzsze to moc na kolach tracimy.
Jezeli komputer mysli ze mamy krotkie przelozenie glowne, a w rzeczywistosci jest dluzsze, mamy wynik zanizony w stosunku do prawdziwego wyniku.
Na chlopski rozum
Poprostu komp mysli ze mamy krotkie przelozenie i ze na osiagniecie danej predkosci potrzebuje iles tam czasu i na tej podstawie liczy moc. W rzeczywistosci silnik tego czasu potrzebuje ciut wiecej poniewaz ma dluzsza skrzynie, o czym nie wie komp, i mysli ze ten wiekszy czas spowodowany jest nie wiekszym przelozeniem ale mniejsza moca.
Jako ciekawostke podam jeszcze tylko ze:
Co do mocy i momentu to policzyc sobie je mozemy ze wzoru:
(Obroty * moment) / 7142
Natomiast moment liczymy ze wzoru:
(moc * 7142) / obroty
Adi205 zamiescil wykresy wiec postanowilem co nieco sprawdzic!
Jak wiadomo kazdy pomiar na hamowni podwoziowej jest miarodajny wtedy i tylko wtedy gdy precyzyjnie podami komputerowi przelozenie, ktore na wykresie wynosi 58.
Nie interesuje mnie jak te 58 zostalo obliczone, interesuje mnie inny fakt!
186km/h przy 6423obr/min
Korzystajac ze wzorow matematycznych postanowilem zrobic pare wyliczen!
Skontaktowalem sie z Adi205 w celu zasiegniecia informacji odnosnie jego kol - ma 185/55 15, wiec obwod takiego kola wynosi 58,45cm a jego obwod toczenia wynosi 183,59cm.
Majac te dane, liczymy dalej!
Przyjmujemy dane faktyczne, czyli skrzynia biegow z 1.6 GTi czyli taka jaka ma Adi205!
Bierzemy wartosc przelozenie glownego 4,063 oraz wartosc przelozenia na ktorym byly dokonane pomiary czyli przelozenie 5 biegu - 0,856, nastepnie uwzgledniam obroty ktore pokazane sa na wykresie czyli 6423obr/min.
Teraz wszystkie te dane podstawiam do wzoru na obliczenie predkosci przy odpowiednich obrotach i przelozeniach.
Wzro wyglada tak
V=(0,00006*Obroty silnika* obwod toczenia kola w mm) / (przelozenie biegu na ktorym jedziemy * przelozenie glowne skrzyni biegow)
I oto wyniki jakie otrzymalem!
Przelozenie glowne: 4,063 (1.6GTI)
5 bieg: 0,856
Obroty: 6423
Predkosc: 201,32km/h
Przelozenie glowne 3,688 (1.9GTI)
5 bieg: 0,856
Obroty: 6423
Predkosc: 221,79km/h
Przelozenie glowne 4,429 (Mi16)
5 bieg: 0,856
Obroty: 6423
Predkosc: 184,68km/h
Pomiar byl robiony na 5 biegu bo pytalem Adi'ego
Adi wczoraj sprawdzal auto i przy 6500 odcina mu i ma licznikowe 200.
Wpisalem wartosc obrotow 6500 do skrzyni z 1.6 GTI i wychodzi na 5 biegu 203km/h
Jak widac z moich wynikow, najbardziej przyblizona wartosc do predkosci podanej na wykresie z 3 testu, wskazuje na skrzynie z Mi16, czyli wskazuje na to ze operator hamowni przyjal takie przelozenie glowne. W koncu hamownia predkosc liczy wlasnie takze z wzoru matematycznego, a takze z wzoru mat liczy moc i moment.
I teraz moja hipoteza!
Jezeli zakladamy krotsze przelozenie glowne, zyskujemy moc na kolach, jezeli zakladamy dluzsze to moc na kolach tracimy.
Jezeli komputer mysli ze mamy krotkie przelozenie glowne, a w rzeczywistosci jest dluzsze, mamy wynik zanizony w stosunku do prawdziwego wyniku.
Na chlopski rozum
Poprostu komp mysli ze mamy krotkie przelozenie i ze na osiagniecie danej predkosci potrzebuje iles tam czasu i na tej podstawie liczy moc. W rzeczywistosci silnik tego czasu potrzebuje ciut wiecej poniewaz ma dluzsza skrzynie, o czym nie wie komp, i mysli ze ten wiekszy czas spowodowany jest nie wiekszym przelozeniem ale mniejsza moca.
Jako ciekawostke podam jeszcze tylko ze:
Co do mocy i momentu to policzyc sobie je mozemy ze wzoru:
(Obroty * moment) / 7142
Natomiast moment liczymy ze wzoru:
(moc * 7142) / obroty
Ostatnio zmieniony 19 lut ndz, 2006 3:01 pm przez Kaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Co do skrzyni u Adi-ego to jest ona raczej taka jak w 1,9 rallye i chyba wszystkie wersje exportowe takie miały. Jest nieco dłuższa od 1,6gti ale trochę krótsza od 1,9gti. Sam mam skrzynię z 1,9 rallye ale nie moge znaleźć dokładnych danych co do wartości poszczególnych przełożeń. Przełożenie główne to chyba 16/63 czyli 3,938.
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
...
Ostatnio zmieniony 19 lut ndz, 2006 3:05 pm przez Kaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tak tak, to z ta moca to brednie, rzeczywiscie wzor jest zly.
Powinno byc przez 7142
Powinno byc przez 7142
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Co do Cisnienia w kolach
Ze strony Vtechu:
"...
Np. dwukrotnie zmierzenie tego samego auta na oponach zimowych i letnich bez mocowania od spodu da dwa, różniące się o pojedyncze procenty wyniki..."
Wiec jak miales niskie cisnienie, to miales tez mniejszy promien kola, co takze wplywa na wynik.
Ze strony Vtechu:
"...
Np. dwukrotnie zmierzenie tego samego auta na oponach zimowych i letnich bez mocowania od spodu da dwa, różniące się o pojedyncze procenty wyniki..."
Wiec jak miales niskie cisnienie, to miales tez mniejszy promien kola, co takze wplywa na wynik.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dżon Dobra Nadzieja pisze:http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
W tym linku przełożenia dotyczą wersji 1,3 rallye a nie 1,9 rallye.
Najprawdopodobniej w 1,9 rallye oraz w 1,9gti export jest wersja z Gutmann-a.
Ostatnio zmieniony 19 lut ndz, 2006 3:49 pm przez sekator, łącznie zmieniany 1 raz.
To moze ja krotko wypowiem sie co i jak. Nie czytalem calego tematu wiek moze bede powtarzal to co napisali inni. Wynik mocowy auta z pewnocia nie zachwycy. Jednak moze byc tego kilka przyczyn. Wydaje mi sie, ze Kaktus wykonal bardzo porzadna robote poniewaz auto nie puszcza zadnego dymka, wykres momentu plaski jak stol weselny.
Moze po koleji opisze wykresy:
1. (4.jpg) Auto rozgrzane zaplon statyczny (bez podcisnienia 5 st BTDC). Auto na seryjnym komputerze z wersji eksport (Wydac poprawnosc pracy silnika, zadnych objawow plywania momentu obrotowego, zadnych missfierow, AFR praktycznie liniowo schodzi z 13 przy 2500 do 12,5 przy 6000RPM) Moim zdaniem auto pracuje troche za ubogo. Widzimy na wykresie dosc mizerny moment obrotowy 147Nm z 1,9litra uwazam to za niezbyt dobry wynik. (o ile pamietam auto hamowane na 4 biegu, bo oponki to raczej nawet na hustawki dla dzieci sie nie nadawaly)
2. (3.jpg) Auto rozgrzane, hala wywietrzona (zaplon bez zmian 5 St BTDC) Auto na komputrze z 128PS wersji. (Poprawnosc pracy silnika jak wyzej) AFR od 12,8 przy 2500RPM do 11,8 przy 5500 RPM (uwazam ze auto pracuje trzoche za bogato) Hamowanie na 5 by w pelni obciazyc auto dociegniete chyba do predkosci 190kmph by nie spowodowac ekspolzji opony (jak juz wspominalem nie sa w najlepszym stanie)
3. (2.jpg) Auto z ruszonym ok 1st w przod zaplonem (statycznie oklo 6st BTDC bez regulatora vac. ). Ciut lepiej (auto dalej pracuje stabilnie) AFR zachowal sie poprawnie od 13,1 do 12,2 (wyg mnie idealnie) auto hamowane na 5 biegu pozyzej 5700 predkosci obrotowej nastapilo "plywnie opon" co falszuje wyniki hamowanie (duzy wplyw na straty mocy) (nie rozumiejacym tego co napisalem polecam poczytanie w jaki sposob dziala hamowania inercyjna)
3. (1.jpg) Jakas moja proba z zaplonej (chyba opozniony o 1st) Prosze zwrocic uwage na bardzo wysoka moc strat na napędzie.
Teraz moze troche o zasadach hamowania. Auta hamowane kontrolnie: przelozenie ustala sie patrzac na predkosc rolek (w kmph liniowej predkosci powirzchni rolek przy 2000 RPM predkosci obrotowej na silniku na bigu na ktporym sie wykonuje hamowanie). Straty na napedzie nie maja wplywu na wynik hamowania poniewaz sa badane podczas zwalniania auta. (roznica cisnien w kolach rzedu 0,2bar nie ma znaczenia podczas hamowania poniewaz obie roli sa sprzegniete walem)
zaznaczam ze hamowania inercyjna jest przyrzadem weryfikacyjnym a nie laboratoryjno badawczym (to tego sluza hamownie obciazeniowe-silnikowe). Pomiary na hamowni inercyjnej zawsze beda pewnymi bledami.
Co do wypowiedzi kogostam o hamowniach V-techu... heheh to ja moze nic nie powiem Ale zycze mu tej wiedzy i tych pieniedzy co ma V-tech. Poza tym gratuluje znajmosci ploteczek sprzed 2 lat?? (bo to chyba wtedy Voj2s i Collin rozpetali wojne)
Co do pomiarow G-techem... ja nawet bym tym za psem nie rzucil, ani Pro ani wersja Competition nie nadaje sie do niczego, tzn wersja Competiotion wyglada slicznie jak sie przykleji ja na szybe, ale potem szybe nieeestetycznie wyglada. HAHAHAHA
Polecalbym sprawdzenie dolu silnika bo wg mnie glowica Kaktusa jest full profi co widac po ksztalcie krzywej momentu.
Tak ogolnie pozdrawiam i zycze milej nocy bo wlasnie wrocilem do domu a w firmie siedzialem od wczoraj.
Pozdrawiam
Kuba Kogut
Moze po koleji opisze wykresy:
1. (4.jpg) Auto rozgrzane zaplon statyczny (bez podcisnienia 5 st BTDC). Auto na seryjnym komputerze z wersji eksport (Wydac poprawnosc pracy silnika, zadnych objawow plywania momentu obrotowego, zadnych missfierow, AFR praktycznie liniowo schodzi z 13 przy 2500 do 12,5 przy 6000RPM) Moim zdaniem auto pracuje troche za ubogo. Widzimy na wykresie dosc mizerny moment obrotowy 147Nm z 1,9litra uwazam to za niezbyt dobry wynik. (o ile pamietam auto hamowane na 4 biegu, bo oponki to raczej nawet na hustawki dla dzieci sie nie nadawaly)
2. (3.jpg) Auto rozgrzane, hala wywietrzona (zaplon bez zmian 5 St BTDC) Auto na komputrze z 128PS wersji. (Poprawnosc pracy silnika jak wyzej) AFR od 12,8 przy 2500RPM do 11,8 przy 5500 RPM (uwazam ze auto pracuje trzoche za bogato) Hamowanie na 5 by w pelni obciazyc auto dociegniete chyba do predkosci 190kmph by nie spowodowac ekspolzji opony (jak juz wspominalem nie sa w najlepszym stanie)
3. (2.jpg) Auto z ruszonym ok 1st w przod zaplonem (statycznie oklo 6st BTDC bez regulatora vac. ). Ciut lepiej (auto dalej pracuje stabilnie) AFR zachowal sie poprawnie od 13,1 do 12,2 (wyg mnie idealnie) auto hamowane na 5 biegu pozyzej 5700 predkosci obrotowej nastapilo "plywnie opon" co falszuje wyniki hamowanie (duzy wplyw na straty mocy) (nie rozumiejacym tego co napisalem polecam poczytanie w jaki sposob dziala hamowania inercyjna)
3. (1.jpg) Jakas moja proba z zaplonej (chyba opozniony o 1st) Prosze zwrocic uwage na bardzo wysoka moc strat na napędzie.
Teraz moze troche o zasadach hamowania. Auta hamowane kontrolnie: przelozenie ustala sie patrzac na predkosc rolek (w kmph liniowej predkosci powirzchni rolek przy 2000 RPM predkosci obrotowej na silniku na bigu na ktporym sie wykonuje hamowanie). Straty na napedzie nie maja wplywu na wynik hamowania poniewaz sa badane podczas zwalniania auta. (roznica cisnien w kolach rzedu 0,2bar nie ma znaczenia podczas hamowania poniewaz obie roli sa sprzegniete walem)
zaznaczam ze hamowania inercyjna jest przyrzadem weryfikacyjnym a nie laboratoryjno badawczym (to tego sluza hamownie obciazeniowe-silnikowe). Pomiary na hamowni inercyjnej zawsze beda pewnymi bledami.
Co do wypowiedzi kogostam o hamowniach V-techu... heheh to ja moze nic nie powiem Ale zycze mu tej wiedzy i tych pieniedzy co ma V-tech. Poza tym gratuluje znajmosci ploteczek sprzed 2 lat?? (bo to chyba wtedy Voj2s i Collin rozpetali wojne)
Co do pomiarow G-techem... ja nawet bym tym za psem nie rzucil, ani Pro ani wersja Competition nie nadaje sie do niczego, tzn wersja Competiotion wyglada slicznie jak sie przykleji ja na szybe, ale potem szybe nieeestetycznie wyglada. HAHAHAHA
Polecalbym sprawdzenie dolu silnika bo wg mnie glowica Kaktusa jest full profi co widac po ksztalcie krzywej momentu.
Tak ogolnie pozdrawiam i zycze milej nocy bo wlasnie wrocilem do domu a w firmie siedzialem od wczoraj.
Pozdrawiam
Kuba Kogut
- Załączniki
-
- Pierwsze hamowanie.
- 4.JPG (76.08 KiB) Przejrzano 3511 razy
-
- kolejne hamowanie
- 3.JPG (72.14 KiB) Przejrzano 3512 razy
-
- tez kolejne hamowanie....
- 2.JPG (72.39 KiB) Przejrzano 3514 razy
-
- jakas proba zaplonu
- 1.JPG (75.3 KiB) Przejrzano 3516 razy
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Luzy byly sprawdzane, ale nie zaszkodzi sprawdzic, bo moze juz sie cos (podkladki pod szklanki) uklepalo, ale bez przesady, na pewno nie tracilby przez luzy 20km.
Flaszywki nie ssie? Jak jest goracy jak kreci silnikiem? Tak samo jak na zimnym? Czy rozrusznik ma jakies wieksze problemy i kreci wolniej?
Ciekawe dlaczego na 3 garze ma tylko 11atm.
Jezeli auto ma 130km, to wychodzi 32,5km na jeden gar.
Skoro max wychodzi 15atm, a tam jest 11atm, to z proporcji wynika ze 3 gar pracuje na 73% sprawnosci, wiec zamiast 32,5km daje 23,7km, czyli 8,8KM mniej niz pozostale.
Co gorsza jest to zuzycie nie rownomierne, wiec smiem twierdzic ze przez to iz na 3 garze jest mniej mocy, daje on pewne opory, co sprawia ze suma sumarum z 10-15km moze uciec.
Bo karnijcie sie pugiem z odjetym jednym garem, wykreccie swiece... i niby bedzie 97,5km ... a zaloze sie ze Garros ktory ma mniej koni, was objedzie... poniewaz te "rzekome" konie beda musialy jeszcze pokonac opory tego 3 gara.
To taka moja spiskowa teoria?! Jak myslicie?
Flaszywki nie ssie? Jak jest goracy jak kreci silnikiem? Tak samo jak na zimnym? Czy rozrusznik ma jakies wieksze problemy i kreci wolniej?
Ciekawe dlaczego na 3 garze ma tylko 11atm.
Jezeli auto ma 130km, to wychodzi 32,5km na jeden gar.
Skoro max wychodzi 15atm, a tam jest 11atm, to z proporcji wynika ze 3 gar pracuje na 73% sprawnosci, wiec zamiast 32,5km daje 23,7km, czyli 8,8KM mniej niz pozostale.
Co gorsza jest to zuzycie nie rownomierne, wiec smiem twierdzic ze przez to iz na 3 garze jest mniej mocy, daje on pewne opory, co sprawia ze suma sumarum z 10-15km moze uciec.
Bo karnijcie sie pugiem z odjetym jednym garem, wykreccie swiece... i niby bedzie 97,5km ... a zaloze sie ze Garros ktory ma mniej koni, was objedzie... poniewaz te "rzekome" konie beda musialy jeszcze pokonac opory tego 3 gara.
To taka moja spiskowa teoria?! Jak myslicie?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora