WYMIANA USZCZELKI POD GŁOWICĄ

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

WYMIANA USZCZELKI POD GŁOWICĄ

Post autor: lukasss »

JAK TO JEST Z ROZRZAEM PRZY ZDZIERANIEU GŁOWICY BLOKUJE GO JAKOŚ CZY JAK? ALBO JAK GO POTEM POUSTAWIAĆ ŻEBY BIGOSU NIE NAROBIĆ NO I JAKIM MOMĘTEM DOKRĘCAĆ GŁOWICE???? I INNE Z TYM ZWIAZANE PROBLEMY JAKIE NAPOTKAĆ MOGE??? PROSZE O PORADE.
(SILNIK TU)
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

BLOKUJESZ NORMALNIE ROZRZAD TAM GDZIE POWINNO SIE BLOKOWAC CZYLI NA KOŁACH I W SKRZYNI I NORMALNIE SCIAGASZ GŁOWICE WYMIENIASZ USZCZELKE I WSZYSTKO SKŁADASZ DO KUPY
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

NO ALE JAK ? CO GDZIE? NIGDY TEGO W PUGU NIE ROBIŁEM DLATEGO NIE MAM NA TEN TEMAT POJĘCIA??
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

WKŁADASZ W SKRZYNIE BIEGÓW (TAM JEST TKI MAŁY OTWÓR)OD STRONY DŁUGIEJ PÓŁOSKI PRET .KRECISZ KOŁEM ROZRZADU CZYLI TYM OD WAŁU NA DOLE(BODAJRZE JEST TAM SRUBA NA KLUCZ 24 ) AZ TEN PRET ZASKOCZY W DZIURCE OD KOŁA ZAMACHOWEGO . JAK JUZ TAK ABLOKUJESZ WKŁADASZ NP SRUBY O ODPOWIEDNIEJ SREDNICY W DZIRKE W KOLE ZEMBATYM OD WAŁKA ROZRZADU AZ WEJDZE W DZIURKE OD GŁOWICY .W TEN SPOSÓB MASZ ZABLOKOWANY ROZRZAD I MOZESZ SMIAŁO PRZYSTĄPIC DO DEMONTAZU GŁOWICY
Ostatnio zmieniony 24 lut pt, 2006 10:23 am przez blaszka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

oki już coś jaśniej w mojej głowie jeszcze pytanko z jakim momętem dokręcać głowice??
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

NIE PAMIETAM MUSIAŁBYM SPRAWDZIC W DOKUMENTACJI ALE NEI MAM NARAZIE DO NIEJ DOSTEPU WIEC MOZE INNI FORUMOWICZE COS PODPOWIEDZA ALE WIEM ZE NAPEWNO COS NA TEN TEMAT BYŁO NA FORUM
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Było nie raz napewno...
szkół jest wiele, różne dokumentacje, różne roczniki, inne szpilki... Poluzowanie lub bez, dociaganie po nagrzaniu lub nie... itd

Na opakowaniu uszczelki też jest zawsze schemat dokręcania
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Ja tak jeszcze się podłącze pod temat...czy wymieniając uszczelkę trzeba planować głowicę albo robić jakiej inne mykesy czy po prostu rozkręcam, wymieniam uszczelkę i skręcam na nowo?
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

jak pierwszy raz to rozkrecasz czyscisz wszystko elegancko zakładasz uszczelke (poprawnie) i składasz wszystko
Awatar użytkownika
dziambel04
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 18 maja śr, 2005 4:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: dziambel04 »

cze. co do podkrecania to sa takie zaleznie od szpilek: A co sa do polowy gwintowane to :1 etap do 30Nm , 2etap do 60Nm poluzowac o 1/4 obrotu 3etap do 60Nm zas B czyli te co sa cale gwintowane to:1etap do 30Nm 2etap do 70Nm i 3etap sztywnem kluczem dokrecie o120stopni.


aha i sruby A cza po dokrenceniu cza nagrzac silnik ok 15min. i poczekac asz ostygnie czyli ok 2 godz. i poluzowac sruby o 1/4 a puzni dokrecic do 70Nm. wszystkie pokolei tak jak wczesni...


a co do Fox to mozna ino dobrze wyczyscic glowica idac uszczelka ale przydaja sie nowe szpilko do glowicy. aha no chyba ze bydziesz planowol koszt ok 50zl. to musisz kupic uszczelka co mo ok 1.5mm grubosci i jest droszo od ty zwykly.

Edytuj posty - Ferguss
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ETZOLD!!!! :P wszystko tam jest :W
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

tak czy owak wychodzi an to ze dokręcać max do 70Nm no i grubszą uszczelke po planowaniu zakładać.
a co sądzicie o miedzianej uszczelce bo zdania są podzielone czy warto w takie coś zainwestowac biorąc pod uwage dośc ostre traktowanie auta na kjs-ach???
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

blaszka pisze:WKŁADASZ W SKRZYNIE BIEGÓW (TAM JEST TKI MAŁY OTWÓR)OD STRONY DŁUGIEJ PÓŁOSKI PRET .KRECISZ KOŁEM ROZRZADU
Banita pisze:ETZOLD!!!! :P wszystko tam jest :W
taaa nawet to ze nie powinno sie obracac walem rozrzadu tylko walem korbowym, poniewaz powoduje to przeciazanie paska :roll:
ODPOWIEDZ