głowica problem

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

głowica problem

Post autor: majkelus205 »

Mam maki problem że robię sobie remoncik silnika składam wszystko do kupy. Przyszedł czas na głowice i okazało się po załrzeniu wałka seryjny, ale ten największy bodajże 47,9 mm brak, jakich kolwiek luzów na zaworach, nawet po wyciągnięću podkładek do regulacji. Bardzo dziwne i tu moje pytanie ile można ze braci materiału z wałka żeby go nie zepsuć i czy to opłacalne na dłószą metę [głowica to 1,6 PTI 105kucyków]. :?
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

hmm, nie zalozyles przypadkiem nowych dluzszych zaworow ?
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

właśnie nie takie jakie były od początku a jest jakaś ruRóżnica pomiędzy nimi ?
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Jak miales krotkie, a teraz kupiles dluzsze (chodzi mi o wysokosc zaworu) to przeciec przy zamknietym zaworze "glowka" zaworu pojdzie wyzej(w strone walka) o tyle o ile dluzszy jest ten nowy zawor. Nie bedzie dalo sie ustawic luzow.
Zapewne jest to glowica z 1.9 105KM, a nie 1.6 105KM , tam cala komora sprezania z gniazdami zaworowymi jest wpuszczona bardziej w glab glowicy, aby obnizyc stopien sprezania. Przy takim rozwiazaniu musieli dac krotsze zawory.
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

jak sprawdzić wrokowo czyto 1,9 czy 1,6 albo jak to zmierzyć
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

A morze idzie jakoś pomierzyć komorę spalania i wyjdzie różnica pomiędzy 1,6 a 1,9 morze ktoś wie, jakie są głębokie komory spalania w tych silnikach :(
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

w 1.9 jest znacznie wieksza, mamy taka i taka(1.9 i 1.6 po 105KM) , na jutro moge znac glebokosci.
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

Byłbym bardzo wdzięczny zate głębokości.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Glowice do 205 1.6 GTI 105KM mamy na sprzedaz.

Dodatkowo mozemy ja troche "poprawic"

Ty masz z cala pewnoscia glowice z 1.9 105km, zawory maja srednice 40mm i 33mm, ale sa krotkie, ich dlugosc to bodajrze 105,2mm a nie 108,8mm, dlatego nie mozna ustawic luzow.

Z walka bron boze nie mozna nic materialu zdejmowac.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

Czyli wystarczyłoby wymienić same zawory na krótkie i po sprawie.:wink: Ale czy nietrzeba wymieniać gniazd zaworów czy te krótsze są takie same, średnica oraz płaszczyzny styków z głowicą pytam, bo już niewiem, co robić. . Mymslałem, że mam 1,6 a okazuje się z waszych postów, że głowica z 1,9 :shock:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No mozna zawory wymienic na krotkie, ale glowica ta ktora masz jest LIPNA! Bo aby doprezyc silnik do normalnej wartosci czyli do 9.8:1 a nie 8.5:1 musialbys te glowice splanowac o 4mm, a wtedy juz ci sie moga fazy rozrzzadu zmienic, bo zmieni sie odleglosc gornego kola zebatego od walka rozrzadu wzgledem bloku...

Wlozenie normalnej glowicy z 1.6 gti na pewno podniesie moc o pare %
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

Kaktus zaskoczę cię ja miałem ciśnienie w tej głowicy 14 a nie jak podałeś, atak przy okazji ile za twoją głowice. Ale czy czasem zawór wylotowy ten kurtki niejest mniejszej średnicy? :wink:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

ciśnienie to nie to samo :wink:
kaktus pisał o stopniu sprężania

ja mam ciśnienie po 12 na każdym... i jakos wiem że ta głowica by nie zniosła stopnia spręzania 12:1 :twisted:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

Jak idzie zmierzyć stopień sprężania trzeba jakiś specjalistyczne przyrządy? :roll:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

stopień sprężania to wartość teoretyczna,

oznacza w jakim stopniu zmniejsza się objętość komory spalanie podczas ruchu tłoka, i zależy od jego skoku (czego raczej nie zmienisz..) i objętości komory spalania gdy tłok znajduje się w GMP (czyli max na górze) i tą objętość możesz zmienić, jest ona ograniczona z jednej strony przez tłok, możesz miec tłoki wklęsłe, i z takich masz mniejszy st. spręzania, albo płaskie, z nich masz większe

z drugiej strony masz głowice, i po prostu jeśli ją splanujesz, to komora spalania bedzie mniejsza, czyli stopień spręzania większy


chyba dobrze napisałem... :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ