światła cofania

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Robert Radom

Post autor: Robert Radom »

Wymieniałem czujnik w swoim, ale ja mam silnik 1.0. Myślę że tak samo jest we wszystkich leżakach, a jak w nowych - nie wiem. A więc trzeba się wczołgac pod autko i czujnik jest tak mniej więcej w połowie szerokści silnika od tyłu. Nie ma tam więcej innych przewodów więc łatwo go znaleźć. Z przodu jest jeszcze podłączenie wentylatora, ale jak mówię czujnik jest z tyłu silnika. Trzeba wypiąć dwa przewody i jak się wykręci czujnik to zaczyna się lać olej z silnika (mnie sie nalało do ucha). Nie wiem, czy przez tę dziura może wylecieć wszystko czy tylko trochę. Ja wkręciłem jakąś śrube z takim samym gwintem i podszedłem z czujnikiem do sklepu, bo tam nie wiedzieli co mi sprzedać (są bardzo różne). POtem wkręcasz nowy i wszystko gra. Domowe metody regeneracyjne odradzam, bo to się po prostu nie opłaca. Za czujnik dałem 22 zł, no i poszło jeszcze trochę wody, żebym się mógł domyć po tym oleju co mi na gębę leciał...
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

U mnie też cofania nie palą ,ale po zdjęciu wtyczki z czujnika i zewrzeniu we wtyczce świecą według moich ustaleń prawdopodobnie - padnięty czujnik i tutaj zaczyna się problem , czy można go naprawić? , jeżeli tak to jak? czy ten problem można rozwiązać w inny tani sposób?
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

czy można go naprawić? , jeżeli tak to jak? czy ten problem można rozwiązać w inny tani sposób?
nie mozna :)
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Myślałem o podobnym rozwiązaniu jak w Fiacie 125 czujnik był przy lewarku, a cha ile może kosztować wymiana czujnika?
Robert Radom

Post autor: Robert Radom »

czy można go naprawić? , jeżeli tak to jak? czy ten problem można rozwiązać w inny tani sposób?
Wacman - czy ty aby nie przesadzasz? Napisałem, że nowy czujnik kosztuje 22 zł (słownie dwadzieścia dwa złote). Na czym tu jeszcze można oszczędzać? Idziesz do sklepu kupujesz i wymieniasz, a to jest zabieg podobny do wymiany żarówki w domowym żyrandolu czyli nie wymaga wkładu intelektualnego.
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

O.K. Wielkie dzięki- nareszcie zrozumiałem, jutro kupuję nowy czujnik do leżaka i myślę że pozbędę się raz na zawsze kłopotów ze światłami cofania. Pozdrawiam wacman 8)7
Awatar użytkownika
mareckilublin
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lublin

Post autor: mareckilublin »

IGI pisze:ja mam podobny problem tyle ze u mnie sie wogle nie zapalaja bo brakuje kawalka instalacji do czujnika na skrzyni i nie mam pojecia gdzie ja dorobbic zeby sie podpiac, macie jakies pomysly?

w wiekszosci samochodow(jak nie we wszystkich )czujnik cofania gdy sie wlacza to zwiera do masy(plus na stale wlacza sie po przekreceniu kluczyka)i wtedy zapala swiatlo sproboj probnikiem zmierzyc czy na bolcu w lampie jest napiecie jezeli jest to drugi (czyli mase )podlacz do czujnika jak zamknie obwod i zarowka jest sprawna to zadziala
moge sie mylic jak tak to niech ktos wyprowadzi mnie z bledu(opieralem sie tu na doswiadczeniach z innych samochodow)
pozdro
p.s. daj znac czy sie udalo
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

I tak się stało - światła cofania świecą. Czujnik kosztuje 25zł wymiama z domyciem się około pół godz.nawet sygnalizacja akustyczna przy cofaniu - super 8)7
Awatar użytkownika
mareckilublin
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lublin

Post autor: mareckilublin »

nie zrozumialem............. sam zrobiles czy na warsztacie?
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Co tu rozumieć ,kierowca puga nie może bać się wyzwania, oczywiście potrzebny jest kanał, a żarówkę z titkiem kupiłem na allegro. Wsztstko gra i swieci. 8)7
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

mareckilublin pisze:w wiekszosci samochodow(jak nie we wszystkich )czujnik cofania gdy sie wlacza to zwiera do masy(plus na stale wlacza sie po przekreceniu kluczyka)
Nie jest tak.
Wszystkie światła tylne mają swoje punkty masy z tyłu na karoserii i są zasilane plusem.
(no prócz aut z + na masie :wink: )

1. taniej jest prowadzić jeden przewód zamiast dwóch
2. "bezpieczniej" ograniczać ilość przewodów stale pod napięciem
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Żadnych przewodów nie dokładałem, poprostu wymieniłam jedną żarówkę świateł cofania na żarówkę titającą
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Pewnie że nie :) taniej mają w fabryce :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
mareckilublin
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lublin

Post autor: mareckilublin »

tomek pisze:
mareckilublin pisze:w wiekszosci samochodow(jak nie we wszystkich )czujnik cofania gdy sie wlacza to zwiera do masy(plus na stale wlacza sie po przekreceniu kluczyka)
Nie jest tak.
Wszystkie światła tylne mają swoje punkty masy z tyłu na karoserii i są zasilane plusem.
(no prócz aut z + na masie :wink: )

1. taniej jest prowadzić jeden przewód zamiast dwóch
2. "bezpieczniej" ograniczać ilość przewodów stale pod napięciem
sorry ale w polskich samochodach tez?
chyba nie .mam poloneza firmowego i jakos wlacznik zwiera do masy a plus staly
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

mareckilublin pisze: sorry ale w polskich samochodach tez?
chyba nie .mam poloneza firmowego i jakos wlacznik zwiera do masy a plus staly
:arrow:
mareckilublin pisze: w wiekszosci samochodow(jak nie we wszystkich )czujnik cofania gdy sie wlacza to zwiera do masy
a gdzie tu jest o "polskich" samochodach?? Wszystkie to wszystkie :wink: Jaki jest odstek samochodow "polskich" na drogach??
Smiem sadzic ze pug to nie polonez 8)
ODPOWIEDZ