Pomóżcie, ja już totalnie się zakręciłem......
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
po odłączeniu sondy mieszanka jest za bogata i mam pytanie:
Czy jest za bogata bo komputer nie widzi sondy i specjalnie ją wzbogaca?
Czy ma to niewielkie znaczenie a jedynie podłaczona sonda koryguje żeby mieszanka była ekologiczna?
Czy jest za bogata bo któryś z czujników jest walnięty a jak jest podłączona sonda to koryguje za bogatą mieszankę i dlatego zaczyna go mulić?
Czy jest za bogata bo komputer nie widzi sondy i specjalnie ją wzbogaca?
Czy ma to niewielkie znaczenie a jedynie podłaczona sonda koryguje żeby mieszanka była ekologiczna?
Czy jest za bogata bo któryś z czujników jest walnięty a jak jest podłączona sonda to koryguje za bogatą mieszankę i dlatego zaczyna go mulić?
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
tak -wlacza sie tryb awaryjny i podaje wiecej paliwa -kwestia tylko o ile wiecej...sekator pisze: Czy jest za bogata bo komputer nie widzi sondy i specjalnie ją wzbogaca?
co do lambdy -sprawdz wtyczki -czy NAPEWNO kable sie zgadzaja ( u mnie od momentu kupna samochodu byly odwrotnie )
mi tez kiedys pokazywalo 31 i po wymianie sondy przestalo -czyli na moj chlopski rozum ten "wlot powietrza do ukladu ssacego" to jest nic innego jak zle dopasowany sklad mieszanki (cos jak lewe powietrze- tak jakby sonda "rozumiala, ze przeplywka sie myli ) -takie moje dorabianie teorii do faktow
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wtyczek nie da się zamienić bo maja różne długości, no chyba, że ktoś potrafi ale jeżeli przy błędzie 31 miałeś walniętą sondę to może to jednak chodzi o sondę , niestety jak zmieniłem to nie sprawdziłem tej nowej. Myślałem jednak, że sonda mało prawdopodobna bo uszkodzenie sondy ma inny kod. Dzięki, muszę się wrócić do sondy
Jeszcze jedno! Co do tego wszystkiego może mieć kod 52?
Jeszcze jedno! Co do tego wszystkiego może mieć kod 52?
Racja, bez sondy wzbogaci celowo.
Sonda niby tylko koryguje ale zakres korekcji jest dość spory.
Jeśli widzi "normalne" warunki pracy (sygnały temp itp) to koryguje zawsze do l=1
Czy w GTI jest może jednoprzewodowa? jeśli tak to może być problem masy i koryguje do l=/=1
Czym się sugerujesz pisząc mieszanka uboga/bogata?
Masz czym monitorować lambde? sprawdź dwuprzewodowo od samej sondy a najlepiej druga sprawna lambda na podmianę i cokolwiek do monitorowania w czasie jazdy/prób.
Sprawdziłbym wszystkie czujniki ale pod samym ECU: temp wody i pow, styki przepustnicy, przepływkę, masę i zasilanie ECU
Sonda niby tylko koryguje ale zakres korekcji jest dość spory.
Jeśli widzi "normalne" warunki pracy (sygnały temp itp) to koryguje zawsze do l=1
Czy w GTI jest może jednoprzewodowa? jeśli tak to może być problem masy i koryguje do l=/=1
Czym się sugerujesz pisząc mieszanka uboga/bogata?
Masz czym monitorować lambde? sprawdź dwuprzewodowo od samej sondy a najlepiej druga sprawna lambda na podmianę i cokolwiek do monitorowania w czasie jazdy/prób.
Sprawdziłbym wszystkie czujniki ale pod samym ECU: temp wody i pow, styki przepustnicy, przepływkę, masę i zasilanie ECU
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Niestety to prawda szukanie igły w stogu siana..
Ale dobry elektromechanik powinien wziąć miernik w łapy i po kolei, błędy kompa często pomocne a czasem zgubne.
Procedura zawsze ta sama, eliminacja mechaniki, kontrolne dane pomiarowe i po kolei..
Obserwacja lambdy też podczas jazdy, jak i odrazu po zresetowaniu kiedy ciągnie i będzie wiadomo czy muli bo zubaża a kopa ma na wzbogaconej czy jak.
Wirtualnie nikt nie zastąpi multimetru w rękach.
Ale dobry elektromechanik powinien wziąć miernik w łapy i po kolei, błędy kompa często pomocne a czasem zgubne.
Procedura zawsze ta sama, eliminacja mechaniki, kontrolne dane pomiarowe i po kolei..
Obserwacja lambdy też podczas jazdy, jak i odrazu po zresetowaniu kiedy ciągnie i będzie wiadomo czy muli bo zubaża a kopa ma na wzbogaconej czy jak.
Wirtualnie nikt nie zastąpi multimetru w rękach.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeszcze raz! To 31 to było przez sondę czy przez nie podpiętą wtyczkę zaworu powietrza dodatkowego?Banita pisze:u mnie wtyczki da sie zamienic -maja tylko inne kolory
co do 31 sprawdz jeszcze zawor powietrza dodatkowego bo przy wymianie sondy podpialem wtyczke i zapomnialem napisac
52 tez mam -caly czas -lampka nie swieci -dopiero przy sprawdzaniu bledow mi sie to pojawia
A co do 52 może wynika to z tego, że nasze komputery chyba sa od BX-a tylko u Ciebie wszystko jest ok a u mnie nie
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niestety ciężko kogoś namówić na taką zabawę, zejdzie się parę godzin a ile może wziąć kasy za takie sprawdzanie, jeżdżenie itd.tomek pisze:Niestety to prawda szukanie igły w stogu siana..
Ale dobry elektromechanik powinien wziąć miernik w łapy i po kolei, błędy kompa często pomocne a czasem zgubne.
Procedura zawsze ta sama, eliminacja mechaniki, kontrolne dane pomiarowe i po kolei..
Obserwacja lambdy też podczas jazdy, jak i odrazu po zresetowaniu kiedy ciągnie i będzie wiadomo czy muli bo zubaża a kopa ma na wzbogaconej czy jak.
Wirtualnie nikt nie zastąpi multimetru w rękach.
tak sadze, ale glowy nie damsekator pisze: Jeszcze raz! To 31 to było przez sondę czy przez nie podpiętą wtyczkę zaworu powietrza dodatkowego?
mozliwe, ale bardzo malo prawdopodobne -te silniki chyba tylko walkiem sie roznia...A co do 52 może wynika to z tego, że nasze komputery chyba sa od BX-a tylko u Ciebie wszystko jest ok a u mnie nie
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
spokojnie bo się wszyscy zakręcimy z tymi numerkami, rozgryzłem drania
zawsze zostaną jakieś niejasności ale parę rzeczy wiadomo juz na pewno!
Zciągnołem sprężynę w przepływomierzu o dwa zęby (zubożyłem mieszankę) przejechałem ok 40km i czuć było, że jest lepiej. Nawet przy stoperowaniu wyniki były lepsze niż normalnie jak go muliło. Wyciągnołem wnioski: nieszczelny był kolektor dolotowy i u poprzedniego właściciela jakiś mechanik-amator wyregulował przepływomierz pod dodatkową dawkę powietrza.
Podjechałem do warsztatu zajmującego się elektroniką i trafiłem akurat na wolne miejsce. Po moich wyjaśnieniach podpieli się pod przepływomierz. Język przepływomierza był ustawiony tak, że wychodził poza skalę (za bogato), śruba na przepustnicy była wkrecona prawie do końca (dlatego po wymianie kolektora po rozgrzaniu gubił czasami obroty (wcześniej łapał powietrze przez nieszczelności), następnie podpieli sie pod sondę. Poregulowali trochę śrubą na przepustnicy wcześniej trochę na języku przepływki i wysłali na jazde próbną. Niestety samochód jeździł nierówno a oni juz zamykali warsztat, ale jeszcze raz podregulowali język a nastepnie przepustnicę, nadal źle, zapala się kontrolka silnika (52) i z opóźnieniem reaguje na pedał gazu, jeszcze jedna regulacja i jest ok. Lamka się nie zapala, idealnie równe obroty, nie muli i płynnie przyśpiesza, porównywalne wyniki do 100km/h w granicach 8,20sec. Niestety chcieli juz iść do domu więc umówiliśmy się w tygodniu na doregulowanie wszystkiego na odpowiednich przyrządach. Nie ma już żadnych błędów, wynikały one raczej ze złego składu mieszanki. Wniosek był jednak jeden - było stanowczo za bogato, sonda z komputerem to korygowała a działo się to z pewnym opóźnieniem i dlatego po zrsetowaniu było przez jakiś czas dobrze a później muliło.
Jeżeli ktoś ma jakieś wskazówki co do dokładniejszej regulacji prosze o info.
zawsze zostaną jakieś niejasności ale parę rzeczy wiadomo juz na pewno!
Zciągnołem sprężynę w przepływomierzu o dwa zęby (zubożyłem mieszankę) przejechałem ok 40km i czuć było, że jest lepiej. Nawet przy stoperowaniu wyniki były lepsze niż normalnie jak go muliło. Wyciągnołem wnioski: nieszczelny był kolektor dolotowy i u poprzedniego właściciela jakiś mechanik-amator wyregulował przepływomierz pod dodatkową dawkę powietrza.
Podjechałem do warsztatu zajmującego się elektroniką i trafiłem akurat na wolne miejsce. Po moich wyjaśnieniach podpieli się pod przepływomierz. Język przepływomierza był ustawiony tak, że wychodził poza skalę (za bogato), śruba na przepustnicy była wkrecona prawie do końca (dlatego po wymianie kolektora po rozgrzaniu gubił czasami obroty (wcześniej łapał powietrze przez nieszczelności), następnie podpieli sie pod sondę. Poregulowali trochę śrubą na przepustnicy wcześniej trochę na języku przepływki i wysłali na jazde próbną. Niestety samochód jeździł nierówno a oni juz zamykali warsztat, ale jeszcze raz podregulowali język a nastepnie przepustnicę, nadal źle, zapala się kontrolka silnika (52) i z opóźnieniem reaguje na pedał gazu, jeszcze jedna regulacja i jest ok. Lamka się nie zapala, idealnie równe obroty, nie muli i płynnie przyśpiesza, porównywalne wyniki do 100km/h w granicach 8,20sec. Niestety chcieli juz iść do domu więc umówiliśmy się w tygodniu na doregulowanie wszystkiego na odpowiednich przyrządach. Nie ma już żadnych błędów, wynikały one raczej ze złego składu mieszanki. Wniosek był jednak jeden - było stanowczo za bogato, sonda z komputerem to korygowała a działo się to z pewnym opóźnieniem i dlatego po zrsetowaniu było przez jakiś czas dobrze a później muliło.
Jeżeli ktoś ma jakieś wskazówki co do dokładniejszej regulacji prosze o info.