Pytanie odnosnie rallye i GT
Pytanie odnosnie rallye i GT
mam takie pytanie czy robil z was ktos cos takiego i czy da sie to zrobic a mianowicie:
chodzi mi o to ze chce kupic silnik od wersji GT (TU) i zalozyc glowice od
TU 2.4 (rallye) z dwoma gaznikami webera:) i teraz pytanie czy bez problemu to wszystko spasuje czy trzeba cos przerabiac a moze w ogole to nie podejdzie??
z gory dzieki pozdr:)
chodzi mi o to ze chce kupic silnik od wersji GT (TU) i zalozyc glowice od
TU 2.4 (rallye) z dwoma gaznikami webera:) i teraz pytanie czy bez problemu to wszystko spasuje czy trzeba cos przerabiac a moze w ogole to nie podejdzie??
z gory dzieki pozdr:)
rallyeeeeeee do you feel it
:D:D:D:D
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ogolnie silnik w Rallye to arcydzielo, i jak dasz glowice z rallye do silnika 1.4 to nie bedzie to samo. Rallye sie tak kreci bo jest naprawde starannie zrobiony. A czy glowica pasuje? nie wiem
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Silnik wykonany z duza precyzja, wieksza niz normalnie, wszystko super wywazone juz w fabryce, nie za duzy skok tloka, lepsze materialy niz w normalnych silnikach, to wszystko pozwolilo uzyskac tak duzo mocy z tak malego silnika.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Rallye ma skok tloka 73,2mm i srednice tloka 75mm
Stopien sprezania 9.1:1 (te wartosc mozna smialo podniesc do 11:1)
Wazy 790kg
1.4 GT skok tloka ma 77mm, czyli wiekszy niz 1.6 gti, i srednice tloka 75mm
Stopien sprezania to 9.3:1
Wazy 820kg
Rallye na pewno ma lepsze walki rozrzadu, a i same materialy do wykonania np. walu korbowego czy korbowodow sa o niebo lepsze.
Innych danych nie znam.
Stopien sprezania 9.1:1 (te wartosc mozna smialo podniesc do 11:1)
Wazy 790kg
1.4 GT skok tloka ma 77mm, czyli wiekszy niz 1.6 gti, i srednice tloka 75mm
Stopien sprezania to 9.3:1
Wazy 820kg
Rallye na pewno ma lepsze walki rozrzadu, a i same materialy do wykonania np. walu korbowego czy korbowodow sa o niebo lepsze.
Innych danych nie znam.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- lukasss
- Junior
- Posty: 235
- Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
a no własnie ze ciezko o te informacje, powiedz jeszcze jaki sposób mozna "śmiało" zwiększyć stopień spręzenia?? i jak to sie przełoży na osiagi; sprawność silnka, czy gra byłaby warta swieczki??
Ostatnio zmieniony 27 lut pn, 2006 6:43 pm przez lukasss, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
planowanie glowicy - moc i moment wzrosnie w calym zakresie. Za duzy stopien = uzywanie dobrego paliwa, a czasami nawet w skrajnych przypdkach spalanie stukowe, ktore prowadzi do destrukcji silnika.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
stopien sprezania hmm piszesz 9.1 : 1 mozna scislej? bo ostatnio ziomal mi mierzyl na jakims aparacie i wyszlo mi ze na cylindrach mam sprezanie cso kolo 9 i powiedzial ze to tragicznie i ze powinno byc cos kolo 12 czy my o tym samym mowimy!?? hehe:D:D
acha jsli chodzi o ten skok tloka te 3-4 milimetry robi straszna roznice tzn czy jst jakas mozliwosc ze zawory spotkaja sie z tlokami!?
hmmm a skok tloka np w 1.1?? tez sie rozni? bo ponoc rallye zrobili na bazie 1.1 a oto zrodlo : http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_205
acha jsli chodzi o ten skok tloka te 3-4 milimetry robi straszna roznice tzn czy jst jakas mozliwosc ze zawory spotkaja sie z tlokami!?
hmmm a skok tloka np w 1.1?? tez sie rozni? bo ponoc rallye zrobili na bazie 1.1 a oto zrodlo : http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_205
rallyeeeeeee do you feel it
:D:D:D:D
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
- lukasss
- Junior
- Posty: 235
- Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
o boże wojti padako skoktłoka to skok tłoka który odbywa sei w cylindrze he i zakładajac głowice od rallye nic i nie uderzy chyba ze wódka do głowy po robocie!!
ma wiekszys kok tłoka bo ma większą pojemnosć! poprostu a średnice tą samą.
a w cylindrać to ci zapewne ćiśnienie mierzył:)
a stopień sprężąnia z tego cow iem to stosunek komory spalania do walca cylindra no takze giełdy nie rób a zwiększajac spopień spręząnia o trzymujemy wieksze ciśnienie w cylindrach z tego co wiem jeślis ie myle to już całkiem zgłupiałem.
ma wiekszys kok tłoka bo ma większą pojemnosć! poprostu a średnice tą samą.
a w cylindrać to ci zapewne ćiśnienie mierzył:)
a stopień sprężąnia z tego cow iem to stosunek komory spalania do walca cylindra no takze giełdy nie rób a zwiększajac spopień spręząnia o trzymujemy wieksze ciśnienie w cylindrach z tego co wiem jeślis ie myle to już całkiem zgłupiałem.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Aby wiedziec ile mm splanowac musialbys to zmierzyc. Nie wiem ile max mozna taka glowice splanowac. Mysle ze 1mm to bez problemu. A 1mm to juz jest sporo.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora