HE'S ALIVE...MODUŁ I OBROTY WOLNE

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

>Jaka jest tam uszczelka (pomiedzy przepustnica a kolektorem dolotowym)?

Oring


Tomek[/quote]
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

gfh

Post autor: NMike »

Samochodzik jest suchy, jeszcze na dworze nie stał, dolot jest super szczelny, pozostaje sprawdzenie modułu i przepływomierza.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

fd

Post autor: NMike »

A moduł mogę sprawdzić tylko wymieniając go na inny...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

tomb pisze:>Jaka jest tam uszczelka (pomiedzy przepustnica a kolektorem dolotowym)?

Oring


Tomek
[/quote]

Kurde a juz myslalem ze sobie z kartonu wytne :(
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Mav, myślę że możesz spokojnie zaryzykować użycie tego o-ringu ponownie, o ile nie będzie miał jakichś widocznych uszkodzeń (w praktyce jeśli tylko nie będzie przerwany). W końcu akurat na tym połączeniu nie ma ani żadnych płynów, ani specjalnie wysokich temperatur - dodatkowo ten o-ring siedzi w takim rowku, a przepustnica ma kołnierz wchodzący kawałek w kolektor, więc powinno się to spokojnie uszczelnić ponownie.

Generalnie to czyszczenie przepustnicy w 205/309 GTi powinno być w wykazie obowiązkowych czynności obsługowych na przeglądach :wink: . Niestety ilości oleju wypluwane przez obie odmy (za i przed przepustnicą) potrafią skutecznie wyświnić całą przepustnicę - wtedy faktycznie jakiekolwiek regulacje wolnych obrotów można sobie włożyć wiecie gdzie :) . Poza tym przy starszych układach zapłonowych może się jeszcze zasyfić wężyk podciśnienia do aparatu zapłonowego - raczej nie muszę tłumaczyć jaki to ma wpływ na osiągi 8) .

NMike: oryginalny moduł zapłonowy Boscha ma numer: 0 280 100 123

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

hgj

Post autor: NMike »

No właśnie ..... 123, mam problem ze znalezieniem takiego. Nowy to wydatek blisko 150zł.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Sorry mały update: oryginalny numer modułu Boscha to 0 227 100 123 a nie 280. Ale jeśli chodziło tylko o końcówkę to się zgadzało :wink: . NMike poszukaj na jakimś szrocie - te moduły były chyba identyczne w 90% Peugeotów z tego okresu.

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Piweł pisze:Mav, myślę że możesz spokojnie zaryzykować użycie tego o-ringu ponownie, o ile nie będzie miał jakichś widocznych uszkodzeń (w praktyce jeśli tylko nie będzie przerwany). W końcu akurat na tym połączeniu nie ma ani żadnych płynów, ani specjalnie wysokich temperatur - dodatkowo ten o-ring siedzi w takim rowku, a przepustnica ma kołnierz wchodzący kawałek w kolektor, więc powinno się to spokojnie uszczelnić ponownie.
No to ochoczo sie biore za czyszczenie przepustnicy!
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

fdg

Post autor: NMike »

U mnie nie znalazłem.

Temoduły były montowane również w starych audi i bmw, oraz citro, renault i może coś jeszcze z wtrysiem wielopunktowym.

Nie jest tak łatwo znaleźć tą zabaweczkę :D
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
ODPOWIEDZ