olej 10w40.... może "opel" ??

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

olej 10w40.... może "opel" ??

Post autor: woocash »

witam... tak sie zastanawiam.. w moim pugu był używany olej półsyntetyczny... esso zdajsie, przez cały jego żywot, aż do miesiąca temu, kiedy to przed moim kupnem poprzedni właściciel wymienił go na minerała lotosu, bo tani :P
nie chciałbym zajechac tego silnika, bo jeszcze całkiem nieźle sobie radzi..
przebieg 176178 km..
pytanie pierwsze... wrócić do półsyntetyka?? na tym mineralnym zrobie może 2000 km więc chyba nie zajedzie jeszcze silnika na tyle, żeby półsyntetyk sie lał..

pytanie drugie... czy ktoś słyszał coś o pochodzeniu olejów firmowanych marka opla, lanych w ASO tejże firmy.. czytałem troszke na ten temat.. i większość sądzi że to mobil 1, no a reszta że może elf, albo total.. zaleta tego oleju jest to, że kosztuje ok 60 zł za 5 litrów

pozdrawiam... aha... no i sorki tego kogoś kto pytał o oleje, a ja go zjechałem że już było :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

przy takim przebiegu nalej dobrej marki olej np total mineralnegy 5W40
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ja jak sie teraz cieplej zrobi wymieniam olej mam 176kkm przbiegu, polsyntetyk i wleje znow polsyntetyk tylko nie mobila lecz totala
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

kurcze dylemat... Masz absolutną pewność, że indiana jeździła zawsze na półsyntetyku? Masz absolutną pewność 2000 km na mineralu? Oczywiście - jeżdżenie na mineralnej zupie nie jest fajne, ale jeśli ryzyko rozszczelnienia silnika (i duuużych kosztów :( ) jest realne to trochę trwoga... Jakie znaczenie ma marka oleju oplowskiego? Jak jest tani i półsyntetyczny, a Ty jesteś do takiej lepkości przekonany to dawaj i tyle...
Sej ma 161000 i od zawsze jeździ na pełnym syntetyku i jest szczęśliwy. Tylko właśnie - od zawsze, bez przerw i od zawsze - wiem na pewno bo od zawsze jest mój...
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hmm.. moja pewność bierze się ze słów sprzedającego /mała wartość/ i z naklejek z wymiany oleju przy 150 000 km... był półsyntetyk, a ten koleś mówił że zawsze na półsyntetyku jeździł, tylko że ten samochód stał przez prawie rok prawie nieużywany, więc nie wymieniał oleju, i żeby mi sie dobrze dojechało po kupnie, wymienił go na najtańszy lotos... opakowania po wymianie dał, więc wiem że to nie ściema...

a jak narazie, to przejechała na mineralu tyle, ile ja nia zrobiłem, czyli lekko ponad 1000 km /wiem, wstyd :P/ :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

woocash pisze:hmm.. moja pewność bierze się ze słów sprzedającego /mała wartość/ i z naklejek z wymiany oleju przy 150 000 km...
:wink: jasne, naklejki i poprzedni właściciel prawie zawsze mówią prawdę :P
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

jest to niezbyt szczesliwe spostrzezenie w kontekscie twojego podpisu :mrgreen:
Adi205

Post autor: Adi205 »

moralez pisze:jest to niezbyt szczesliwe spostrzezenie w kontekscie twojego podpisu :mrgreen:
:D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


jeżeli auto stało prawie rok to mogło dojść do degradacji uszczelek
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

ee stało ale było co jakiś czas odpalane... wiem że mogły pójść uszczelniacze zaworów... ale jakby co to wymienie... to jak wymieniać na 10 W40 czy kupować dobrego minerała??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

hipol panie -ino hipol moze ci pomoc :mrgreen:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

eee pewnie bedzie za rzadki..... doleje jeszcze motodoktora, i troszke smoły rozpuszcze, to bedzie git, aa może jeszcze kapeczke czerwonego silikonu dodam jak bedzie gorący, to sie uszczelki zregenerują... a do tego magnetyzer.. neony.. [bluzgu bluzgu] EOT :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

woocash pisze:eee pewnie bedzie za rzadki..... doleje jeszcze motodoktora, i troszke smoły rozpuszcze, to bedzie git, aa może jeszcze kapeczke czerwonego silikonu dodam jak bedzie gorący, to sie uszczelki zregenerują...
minales sie z powolaniem -na twoim miejscu bym warsztat otworzyl :D
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Post autor: grzechuuu205 »

[quote="mi" Oczywiście - jeżdżenie na mineralnej zupie nie jest fajne, ale...[/quote]

a czemu nie jest fajnie, az taka róznica w jezdzie w tym jest???
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

moralez pisze:jest to niezbyt szczesliwe spostrzezenie w kontekscie twojego podpisu :mrgreen:
przecież napisałem "prawie" , co nie :?: :D
Robert Radom

Post autor: Robert Radom »

Nie wiem czy was to zaskoczy, czy nie, ale powiem tak. Kiedy mój P był ostatnio u mechanika ten po próbnej jeżdzie zalecił mi dośc nietypowy olej 20W50. Dlaczego? Mój siliniczek 1.0 (200 000 km) nie jest juz nowy i kiedy się nagrzeje przygasają kontrolki jakby miał zgasnąć. Nie gaśnie, ale wyraźnie spadają wolne obroty. Poza tym wszystko jest OK. Według tego magika (nie mam podstaw mu nie wierzyć, bo to wielki pasjonat francuzów) dotychczasowy olej w wysokiej temperaturze traci swoje właściwości (obecnie mam shella 15W40). Powiedział więc, że dla starego silnika dobrym rozwiązaniem bedzie właśnie 20W50, najlepiej Texaco. Co tym myślicie i czy Texaco sa drogie, tzn. droższe od innych? A może ktoś jeżdził na takim oleju? Jestem bardzo ciekawy waszych opinii... Mowa oczywiście o oleju mineralnym
:cry: :roll: 8)7 :wink:
ODPOWIEDZ