olej 10w40.... może "opel" ??
nie wiem kurde co tak jeszcze go boli...
od dołu cały od błota i sniegu i co tam jeszcze... kupiłem go koło szczecina, przyjechałem do poznania. i go zacząłem myć... jest teraz czyściutki, jescze nim nie latałem, czekam za lakierowaniem zderzaka do wtorku... w czwartek jestem u mechanika umówiony. mam w planie porobic trochę kilometrów we wtorek i środe aby było widac czy cieknie i gdzie...
zauważyłem tylko że koło od rozrządu, to górne duże kółko było od oleju...
filtr powietrza wymieniłem był cały brudny ale tylko od kurzu, oleju nie było,
przy wtrysku też było brudno od oleju/paliwa (nie wiem) ale to chyba przez ta uszczelkę (pytam o to w osobnym wątku "wtrysk po wymianie filtra powietrza..")
Tak więc mam dylemat z wyborem, autko zadbane jest, nie pukniete, szkoda mi wlewać byle czego.
Jak pochasam we wtorek/srodę to w czwartek jak pójdzie do mechanika i okaże się że cieknie gdzies to chyba wleje 15w40, a jak będzie dobrze to wleje 10x40..
od dołu cały od błota i sniegu i co tam jeszcze... kupiłem go koło szczecina, przyjechałem do poznania. i go zacząłem myć... jest teraz czyściutki, jescze nim nie latałem, czekam za lakierowaniem zderzaka do wtorku... w czwartek jestem u mechanika umówiony. mam w planie porobic trochę kilometrów we wtorek i środe aby było widac czy cieknie i gdzie...
zauważyłem tylko że koło od rozrządu, to górne duże kółko było od oleju...
filtr powietrza wymieniłem był cały brudny ale tylko od kurzu, oleju nie było,
przy wtrysku też było brudno od oleju/paliwa (nie wiem) ale to chyba przez ta uszczelkę (pytam o to w osobnym wątku "wtrysk po wymianie filtra powietrza..")
Tak więc mam dylemat z wyborem, autko zadbane jest, nie pukniete, szkoda mi wlewać byle czego.
Jak pochasam we wtorek/srodę to w czwartek jak pójdzie do mechanika i okaże się że cieknie gdzies to chyba wleje 15w40, a jak będzie dobrze to wleje 10x40..
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
u mnie tez tak jest ze miarka sie wysuwa troche ale wcale nie wylatuje temtedy olej
a olej lej tylko dobrej jakosci najlepiej polecam totala dostaniesz go w serwisie peugota citroena i nie jest drogi
a olej lej tylko dobrej jakosci najlepiej polecam totala dostaniesz go w serwisie peugota citroena i nie jest drogi
Ostatnio zmieniony 17 mar pt, 2006 3:54 pm przez blaszka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ogólnie to kupiłeś autko a dokładnie nie wiesz skąd się poci czy może olej wlewem wyciekał i zalał silnik
skoro mas go tydzień i o nim nie wiesz za wiele to skoro miałeś zalany półsyntetyk to powinienes zalać też pół pojeździc i zobaczyć czy oleju ubywa czy nie. Jesli ubywa zmieniasz na minerał i bo jak juz zalejesz minerał to to na półsyntetyk nie wrócisz bo to nie będzie dobre a przbieg 140tys jest naprawde mały-takie moje zdanie
skoro mas go tydzień i o nim nie wiesz za wiele to skoro miałeś zalany półsyntetyk to powinienes zalać też pół pojeździc i zobaczyć czy oleju ubywa czy nie. Jesli ubywa zmieniasz na minerał i bo jak juz zalejesz minerał to to na półsyntetyk nie wrócisz bo to nie będzie dobre a przbieg 140tys jest naprawde mały-takie moje zdanie
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
QDS no to może być uszczelka pod głowicą
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zależy ewentualnie jak duży byłby wyciek ale raczej powinno być widać, autko do tego sie grzeje a koszt to 60-80 uszczelka no i robocizna ponad 100 a jak juz wyciagniesz głowice to aż głupio jej nie zrobic czyli uszczelniacze itp a to 200-250zł
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jest dobrze i będzie dobrze
nie ma co malować pesymistycznych opcji
podstawa jest taka ze tym autem nie jezdziłes i tak naprade nie wiesz jak to jest
W praniu się okaże ale że silnik który ma 140 przelotu był juz rozbierany i na silikon robiony to może jednak ma większy przebieg ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
podstawa jest taka ze tym autem nie jezdziłes i tak naprade nie wiesz jak to jest
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak był zalany połsyntetykiem a Ty zmenisz na mineralny to spokojnie możesz jeszcze powrócić na półsyntetyk nawet po przebiegu kilku tysiecy km i nic się nie stanie, dlatego nie powinno się zmieniać oleju na syntetyk i półsyntetyk jeżeli był zalany mineralnym bo oleje syntetyczne moga wypłukać zgromadzone w silniku nagary i go rozszczelnić ale po przebiegu kilku tyś na mineralu żadne nagary nie zdążą się odłożyć, a jeżeli masz jakiekolwiek wycieki oleju to raczej go nie uszczelnisz zalewając gęściejszy olej.Sebek pisze:bo jak juz zalejesz minerał to to na półsyntetyk nie wrócisz bo to nie będzie dobre a przbieg 140tys jest naprawde mały-takie moje zdanie
a nowy bagnet kosztuje ok 30zł