kontrolki

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

kontrolki

Post autor: wasia »

Witam.
Może ten temat jest głupi ale kto pyta nie błądzi.
Jest tak: przy włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki mi się zapalały od razu (olej i inne) ale ostatnio jak silnik się trochę nagrzeje to zapalają się dopiero po dobrych kilku sekundach - czy nie zrypał się jakiś czujnik?
Po odpaleniu wszystko normalnie gaśnie.
Jak to jest u was.
A druga kwestia jest taka : ostatnio hryno pomagał mi przy furze (dzięki) i sprawdzaliśmy które kontrolki są od których czujników. Zapalało się przy temp. silnika i ciśnieniu oleju ale koło świec jest jeszcze trzeci czujnik i ten nic nie zapalał - od czego on może być (silnik 1.4 gażnikowy XY7 leżak)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

a pokaż mi na rysunku który to czujnik to Ci powiem :)
/masz na główneh stronie PDF w dziale poradnik../ moze sam znajdziesz tam odpowiedź

pozdro

PS.. no ten czujnik jeśli jest po stronie aku od świec, to jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej.. /a nie terostatu jak napisałem na instrukcji :P/ i zdajsie jak większość czujników działa na mase, czyli im cieplej tym więcej "masy" puszcza. dotknij tym kabelkiem co do niego idzie do masy, jak sie nie zapali STOP i kontrolka temp, to znaczy że cos jest nie tak...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Ten silnik jest dośćpodobny do mojego a u mnie ten czujnik jest mniej więcej tak jak zaznaczyłem na fotce.
Załączniki
xy75ap.jpg
xy75ap.jpg (43.7 KiB) Przejrzano 3225 razy
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

po pierwsze to chyba masz 1,1 :)
a po drugie tez nie miałem pojęcia co to za czujnik....
chociaz podejrzenia padły na czujnik temperatury do modułu zapłonowego, który steruje przyspieszeniem zapłonu, zdajsie to gdzieś tam szło.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Dzięki - czyli chyba ten czujnik to jakiś badziew.
A z silnikiem jest tak:w papierach mam 1.4 (1351 z tego co pamiętam) pali tyle co 2.0 a moc ma jak 1.0 a i tak sporo już się poprawiło.
NARA!
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

woocash pisze:po pierwsze to chyba masz 1,1 :)
a po drugie tez nie miałem pojęcia co to za czujnik....
chociaz podejrzenia padły na czujnik temperatury do modułu zapłonowego, który steruje przyspieszeniem zapłonu, zdajsie to gdzieś tam szło.
widze ze te lezaki to magiczne wynalazki, w nich poza odsrodkowym i podcisnieniowym przyspieszaczem jeszcze modul przyspiesza zaplon :D
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no dobra... to tam jest tak zrobione, że .... w sumie to jak sie odepnie ten moduł, to silnik też zapala, także chyba to nie jest stricte "moduł zapłonowy" to jakiś tam zwitek elektroniki starodawnej, do którego dochodzą kabelki od tego i jeszcze tam kilku czujników, i sa tam zamontowane 2 zaworki elektromagnetyczne, chyba w zależności od danych z tych czujników zaworki się otwierają... przewód podciśnienia idzie z głowicy do tego zaworka, a potem dopiero do "ufo"
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Foto pasuje jak ulał do mojego 1124cm, rocznik 88 t.z. p e ł n o l e t n i. :W
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

To ja już zgłupiałem i nie wiem co mam pod maską.
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Leżak na 100% a silnik 1,1
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

chyba że ktoś zmienił dolot powietrza z filtra do gaźnika :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Też możliwe :W
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Na filtrze była u mnie naklejka "1.3" a dolot mógł być majstrowany bo nie bardzo pasuje ten plastik przykręcany do gaźnika do gumy od filtra powietrza. Jak tylko zdobędę fotę silnika to ją wkleję i zapytam na forum bo ta fota na której zaznaczyłem czujnik - to nie mój silnik (ale bardzo podobny).
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ