Tłoczek (prawie) nie do wciśnięcia
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tłoczek (prawie) nie do wciśnięcia
Wymieniałem wczoraj klocki w przednich hamulcach i to była mordęga. Pierwszy raz to robiłem więc może to przez brak doświadczenia, ale właśnie stąd ten temat. No więc wyjąłem stare klocki, włożyłem nowe i tu zaczał się problem. Aby wcisnąć tłoczek, żeby zacisk dało się włozyć na nowe klocki musiałem użyć imadła. No nie szło niczym go wcisnąć. Co się tam napociłem to moje, a koledze się zwichrowała ręka przy kręceniu tym sprzętem..W końcu go wcisnęliśmy, złożyliśmy hamulce i wszystko działa. No ale chciałem spytać czy to jest normalne żeby ten tłoczek tak ciężko było wcisnąć? Pytałem kolegi który ma fiestę i mówi że u niego wystarczy trzonkiem młotka pchnąć i wchodzi łatwo...Hamulce działają dobrze, hamują jak trzeba, nie blokują się....tylko się cieszyć?:)
Coś mi się wydaje, że przy zmianie klocków trzeba odkręcić wieczko ze zbiorniczka płynu
Ja kiedyś zmieniałem w seju (oczywiście niczego nie odkręciwszy
) i tłoczek wszedł dzięki sprytnej dźwigni założonej między nim a drugą częścią zacisku, przy wydatnej pomocy klucza do kół typu "fajka"
Nie szedł przesadnie ciężko, ale ręką (przynajmniej moją) nie było bata, żeby go wepchnąć
![Confused :?](./images/smilies/huh.gif)
Ja kiedyś zmieniałem w seju (oczywiście niczego nie odkręciwszy
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Witam
To moze nie dokonca jest normalne, tloczek powinien wejsc bez wiekszego wysilku w zacisk. Jesli bylo tak to sa 2 mozliwosci albo na sile przepchnales zapieczony tloczek, lub przewody hamulcowe sa juz nie drozne i beda do wymiany.
Wlasnie wczoraj zakonczylem taka operacje , nowy zacisk bo ukrecilem odpowietrznik, nowy przew gumowy i nowy miedziany do pompy i lew stoi na lapach (sprawnych)![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
To moze nie dokonca jest normalne, tloczek powinien wejsc bez wiekszego wysilku w zacisk. Jesli bylo tak to sa 2 mozliwosci albo na sile przepchnales zapieczony tloczek, lub przewody hamulcowe sa juz nie drozne i beda do wymiany.
Wlasnie wczoraj zakonczylem taka operacje , nowy zacisk bo ukrecilem odpowietrznik, nowy przew gumowy i nowy miedziany do pompy i lew stoi na lapach (sprawnych)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mi: Zbiorniczek wyrównawczy otworzyłem przed całą operacją. Słyszałem że poziom płynu może się podnieść podczas wciskania tłoczka, co jednak nie nastąpiło...albo przynajmniej nie na tyle żebym zauważył...(to też jest na swój sposób zagadkowe:))
Bartloo : Chyba przy najbliższej okazi zajmę się tymi przewodami, a przynajmniej zrobie jakieś oględziny co do ich stanu. A możesz napisać ile kosztuje komplet przewodów? Zaciski pewnie też zmienię. Mam w planach jakieś większe (tak jak Lord Dred radził - zacisk i tarcze od Partnera/Berlingo) no ale to dopiero w lecie pewnie...
Bartloo : Chyba przy najbliższej okazi zajmę się tymi przewodami, a przynajmniej zrobie jakieś oględziny co do ich stanu. A możesz napisać ile kosztuje komplet przewodów? Zaciski pewnie też zmienię. Mam w planach jakieś większe (tak jak Lord Dred radził - zacisk i tarcze od Partnera/Berlingo) no ale to dopiero w lecie pewnie...
- .maciek.
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 lut pn, 2006 8:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
witam, miałem u siebie to samo. Trzeba było zmienic przewód gumowy bo siedział w nim jakis paproch. Przewód jak chcesz tanszy to pasuje od vw i kosztue ok 20 zeta( tylo nie ma na lączeniu z miedzianym zabespieczenia) a ja mam u siebie w sklepie przewody po 30 zł, więc nie wiem dlaczego Michał podaje taką cene.
pozdro i do dzieła
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
http://www..maciek..205.pl
olsztyn1@cermotor.com.pl
http://www.cermotor.com.pl
GG 8413053
663-380-138
olsztyn1@cermotor.com.pl
http://www.cermotor.com.pl
GG 8413053
663-380-138