Tłoczek (prawie) nie do wciśnięcia

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Tłoczek (prawie) nie do wciśnięcia

Post autor: Fox »

Wymieniałem wczoraj klocki w przednich hamulcach i to była mordęga. Pierwszy raz to robiłem więc może to przez brak doświadczenia, ale właśnie stąd ten temat. No więc wyjąłem stare klocki, włożyłem nowe i tu zaczał się problem. Aby wcisnąć tłoczek, żeby zacisk dało się włozyć na nowe klocki musiałem użyć imadła. No nie szło niczym go wcisnąć. Co się tam napociłem to moje, a koledze się zwichrowała ręka przy kręceniu tym sprzętem..W końcu go wcisnęliśmy, złożyliśmy hamulce i wszystko działa. No ale chciałem spytać czy to jest normalne żeby ten tłoczek tak ciężko było wcisnąć? Pytałem kolegi który ma fiestę i mówi że u niego wystarczy trzonkiem młotka pchnąć i wchodzi łatwo...Hamulce działają dobrze, hamują jak trzeba, nie blokują się....tylko się cieszyć?:)
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

Coś mi się wydaje, że przy zmianie klocków trzeba odkręcić wieczko ze zbiorniczka płynu :?
Ja kiedyś zmieniałem w seju (oczywiście niczego nie odkręciwszy :P ) i tłoczek wszedł dzięki sprytnej dźwigni założonej między nim a drugą częścią zacisku, przy wydatnej pomocy klucza do kół typu "fajka" :) Nie szedł przesadnie ciężko, ale ręką (przynajmniej moją) nie było bata, żeby go wepchnąć
Bartloo

Post autor: Bartloo »

Witam

To moze nie dokonca jest normalne, tloczek powinien wejsc bez wiekszego wysilku w zacisk. Jesli bylo tak to sa 2 mozliwosci albo na sile przepchnales zapieczony tloczek, lub przewody hamulcowe sa juz nie drozne i beda do wymiany.
Wlasnie wczoraj zakonczylem taka operacje , nowy zacisk bo ukrecilem odpowietrznik, nowy przew gumowy i nowy miedziany do pompy i lew stoi na lapach (sprawnych) :)
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Mi: Zbiorniczek wyrównawczy otworzyłem przed całą operacją. Słyszałem że poziom płynu może się podnieść podczas wciskania tłoczka, co jednak nie nastąpiło...albo przynajmniej nie na tyle żebym zauważył...(to też jest na swój sposób zagadkowe:))

Bartloo : Chyba przy najbliższej okazi zajmę się tymi przewodami, a przynajmniej zrobie jakieś oględziny co do ich stanu. A możesz napisać ile kosztuje komplet przewodów? Zaciski pewnie też zmienię. Mam w planach jakieś większe (tak jak Lord Dred radził - zacisk i tarcze od Partnera/Berlingo) no ale to dopiero w lecie pewnie...
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Przewody elastyczne 60 - 70 zl
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Bartloo

Post autor: Bartloo »

Ja zaplacilem za przewod elastyczny ze sprezyna jako pancerz, przewod miedziany 90 cm (jest sprzedawany na metry,cm z koncowkami) oraz 0.5litra plynyu DOT4 70 zł.
przemekk

Post autor: przemekk »

witam,
mialem dokladnie to samo kiedys - tloczek wchodzi ciezko okropnie
troche pomoglo wyciagniecie go wyczyszczenie wszystkiego i ponowne włożenie tylko potem nie jest tak latwo zewnetrzna uszczelke na tloczek zalozyc :)
Awatar użytkownika
.maciek.
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 13 lut pn, 2006 8:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: .maciek. »

witam, miałem u siebie to samo. Trzeba było zmienic przewód gumowy bo siedział w nim jakis paproch. Przewód jak chcesz tanszy to pasuje od vw i kosztue ok 20 zeta( tylo nie ma na lączeniu z miedzianym zabespieczenia) a ja mam u siebie w sklepie przewody po 30 zł, więc nie wiem dlaczego Michał podaje taką cene. :twisted: pozdro i do dzieła
http://www..maciek..205.pl
olsztyn1@cermotor.com.pl
http://www.cermotor.com.pl
GG 8413053
663-380-138
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

dlatego, ze wymienia sie 2 i napisal w liczbie mnogiej
przewody
8)
ODPOWIEDZ