Zmieniłem skrzynie i mam problem :-)
Zmieniłem skrzynie i mam problem :-)
Witam,
205, 1.8D 88r
Stara skrzynia: BE-1 ( numerek 10 DS )
Nowa(stara) : BE-1 ( 5 DS )
No i niby wszystko pasuje. Ale ku przestrodze gdyby ktoś to robił kiedyś:
Nie pasuje łapka zmiany biegów przy skrzyni, w modelu 10ds jest ona krótka i nasadzona na zawleczce, w 5ds jest długa i na gwincie. Oczywiście 3 minuty zabawy kontówką i spawarką i problem się rozwiązał. Biegi się zmieniają.
Problem: Jest inne cięgadło od wstecznego ( ten dzyndzel ). I to od modelu 10DS nie pasuje to 5 DS, czy muszę zmieniać całe cięgadło ? Da się zmienić końcówkę ? Robił to ktoś ? Jakieś rady ? Doświadczenia ? Z góry mówię że bebechów się raczej nie da przełożyć.
Efekt mam taki że wsteczny wbija się tak jak kiedyś jedynka a jedynki i dwójki trzeba delikatanie szukać ( bo nie działa ten dzyndzel który blokował skrzynię przed wbiciem wstecznego ), reszta 3,4,5 bez problemowo.
Pozdrawiam
Maciej Krajewski
205, 1.8D 88r
Stara skrzynia: BE-1 ( numerek 10 DS )
Nowa(stara) : BE-1 ( 5 DS )
No i niby wszystko pasuje. Ale ku przestrodze gdyby ktoś to robił kiedyś:
Nie pasuje łapka zmiany biegów przy skrzyni, w modelu 10ds jest ona krótka i nasadzona na zawleczce, w 5ds jest długa i na gwincie. Oczywiście 3 minuty zabawy kontówką i spawarką i problem się rozwiązał. Biegi się zmieniają.
Problem: Jest inne cięgadło od wstecznego ( ten dzyndzel ). I to od modelu 10DS nie pasuje to 5 DS, czy muszę zmieniać całe cięgadło ? Da się zmienić końcówkę ? Robił to ktoś ? Jakieś rady ? Doświadczenia ? Z góry mówię że bebechów się raczej nie da przełożyć.
Efekt mam taki że wsteczny wbija się tak jak kiedyś jedynka a jedynki i dwójki trzeba delikatanie szukać ( bo nie działa ten dzyndzel który blokował skrzynię przed wbiciem wstecznego ), reszta 3,4,5 bez problemowo.
Pozdrawiam
Maciej Krajewski
- zarombek
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 18 sie śr, 2004 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W tym tygodniu mialem dokladnie ten sam problem. Zmiana skrzyni i okazalo sie, ze inna jest linka od wstecznego.
Pojechalem do autolinki zaplacilem 25 zl i wszystko gra.
Innej srednicy jest czpień, ktory wchodzi do szkrzyni. Trzeba nowy na tokarce zrobić. Jak dobrze pamietam czpien musi miec 9,5 mm a nie 13
Pojechalem do autolinki zaplacilem 25 zl i wszystko gra.
Innej srednicy jest czpień, ktory wchodzi do szkrzyni. Trzeba nowy na tokarce zrobić. Jak dobrze pamietam czpien musi miec 9,5 mm a nie 13
Powered by 205 GTI 1.6
http://www.peugeot205gti.pl
http://www.peugeot205gti.pl
- zarombek
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 18 sie śr, 2004 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Linke lepiej dorobic gdzy oryginal kosztuje 180 zl a dorobienie 25 zl
Na drazek zapiela sie bez problemu.
Na drazek zapiela sie bez problemu.
Powered by 205 GTI 1.6
http://www.peugeot205gti.pl
http://www.peugeot205gti.pl
Były też systemy BE-1 bez linki, miałem tak w 1,8D'84.
Skrzynia była taka sama jak "na linke" , zamiast linki był wkręcony taki specjalny korek który odblokowuje wsteczny na zawsze.
Sam pierścień na lewrku unosił tylko drugi pierścień tuż pod mieszkiem, kóry pozwalał się bardziej odchylić lewarkowi na lewo - cała tajemnica między biegiem 1 i R
Dodatkowo ten drugi pierścień na dole był mimośrodowy z możliwością regulacji- jest nawet zdjęcie w Etzoldzie
Skrzynia była taka sama jak "na linke" , zamiast linki był wkręcony taki specjalny korek który odblokowuje wsteczny na zawsze.
Sam pierścień na lewrku unosił tylko drugi pierścień tuż pod mieszkiem, kóry pozwalał się bardziej odchylić lewarkowi na lewo - cała tajemnica między biegiem 1 i R
Dodatkowo ten drugi pierścień na dole był mimośrodowy z możliwością regulacji- jest nawet zdjęcie w Etzoldzie
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Szkoda że nie spisywałem numerów tych skrzyń...
Skrzynie były identyczne, druga była chyba z '87 i kupiłem ją z "resztką" linki- uciętą.
Póki linka siedzi nie dało się przesunąć lewarka w lewo pomimo że sam lewarek pozwalał - też się wystraszyłem że pewnie to nie będzie działać z moim lewarkiem..
Dopatrzyłem się jednak że w starej skrzyni w tym miejscu jest zaślepka - okazało się że był to taki "korek" który odblokowuje wsteczny na zawsze. Wkręciłem "korek" w miejsce linki i wszystko chodziło. Z ciekawości wkręciłem linkę w starą skrzynie i też wsteczny się zablokował - czyli skrzynie były identyk!!
Wyciągnąłem takie wnioski:
Skrzynie były przygotowane od początku do linek, jednak taniej było zrobić blokadę przy samym lewarku - nie sprawdziło się bo ten super peugeotowy lewarek dostaje przecież mega luzów więc jak można wyregulować na nim granice 1,2/R ??
Żeby 1,2 wchodziły sprawnie i bez szukania trzeba było ciągle regulować ten pierścień bo nijak się miał to realnego położenia wybieraka w skrzyni
Linka rozwiązała ten problem na parę lat, potem nowa skrzynia BE-3
Skrzynie były identyczne, druga była chyba z '87 i kupiłem ją z "resztką" linki- uciętą.
Póki linka siedzi nie dało się przesunąć lewarka w lewo pomimo że sam lewarek pozwalał - też się wystraszyłem że pewnie to nie będzie działać z moim lewarkiem..
Dopatrzyłem się jednak że w starej skrzyni w tym miejscu jest zaślepka - okazało się że był to taki "korek" który odblokowuje wsteczny na zawsze. Wkręciłem "korek" w miejsce linki i wszystko chodziło. Z ciekawości wkręciłem linkę w starą skrzynie i też wsteczny się zablokował - czyli skrzynie były identyk!!
Wyciągnąłem takie wnioski:
Skrzynie były przygotowane od początku do linek, jednak taniej było zrobić blokadę przy samym lewarku - nie sprawdziło się bo ten super peugeotowy lewarek dostaje przecież mega luzów więc jak można wyregulować na nim granice 1,2/R ??
Żeby 1,2 wchodziły sprawnie i bez szukania trzeba było ciągle regulować ten pierścień bo nijak się miał to realnego położenia wybieraka w skrzyni
Linka rozwiązała ten problem na parę lat, potem nowa skrzynia BE-3
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Witam,
Kurka nigdzie nie moge zdobyć takiej linki jak potrzebuje. W salonie Peugeota owszem mają - 260 PLN Dowiedziałem się że numery katalogowe tych linek to:
241031 linki po 86'
241030 linki do 86'
Czy ktoś mógłby podać wymiary tej wcześniejszej ? Chodzi mi o to by przerobić tą końcówkę.
Pozdrawiam - Zrozpaczony
Kurka nigdzie nie moge zdobyć takiej linki jak potrzebuje. W salonie Peugeota owszem mają - 260 PLN Dowiedziałem się że numery katalogowe tych linek to:
241031 linki po 86'
241030 linki do 86'
Czy ktoś mógłby podać wymiary tej wcześniejszej ? Chodzi mi o to by przerobić tą końcówkę.
Pozdrawiam - Zrozpaczony