Zmieniłem skrzynie i mam problem :-)

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Maciej

Zmieniłem skrzynie i mam problem :-)

Post autor: Maciej »

Witam,

205, 1.8D 88r

Stara skrzynia: BE-1 ( numerek 10 DS )
Nowa(stara) : BE-1 ( 5 DS )

No i niby wszystko pasuje. Ale ku przestrodze gdyby ktoś to robił kiedyś:
Nie pasuje łapka zmiany biegów przy skrzyni, w modelu 10ds jest ona krótka i nasadzona na zawleczce, w 5ds jest długa i na gwincie. Oczywiście 3 minuty zabawy kontówką i spawarką i problem się rozwiązał. Biegi się zmieniają.


Problem: Jest inne cięgadło od wstecznego ( ten dzyndzel ). I to od modelu 10DS nie pasuje to 5 DS, czy muszę zmieniać całe cięgadło ? Da się zmienić końcówkę ? Robił to ktoś ? Jakieś rady ? Doświadczenia ? Z góry mówię że bebechów się raczej nie da przełożyć.

Efekt mam taki że wsteczny wbija się tak jak kiedyś jedynka a jedynki i dwójki trzeba delikatanie szukać ( bo nie działa ten dzyndzel który blokował skrzynię przed wbiciem wstecznego ), reszta 3,4,5 bez problemowo.

Pozdrawiam
Maciej Krajewski
Awatar użytkownika
zarombek
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zarombek »

W tym tygodniu mialem dokladnie ten sam problem. Zmiana skrzyni i okazalo sie, ze inna jest linka od wstecznego.
Pojechalem do autolinki zaplacilem 25 zl i wszystko gra.
Innej srednicy jest czpień, ktory wchodzi do szkrzyni. Trzeba nowy na tokarce zrobić. Jak dobrze pamietam czpien musi miec 9,5 mm :) a nie 13
Powered by 205 GTI 1.6
http://www.peugeot205gti.pl
Maciej

Post autor: Maciej »

Witaj,

Zate, wystarczy kupić linkę czy trzeba ją jeszcze jakoś obrabiać ? Bez problemu zapięła się na drążek ?

Pozdrawiam
Maciej Krajewski
Awatar użytkownika
zarombek
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zarombek »

Linke lepiej dorobic gdzy oryginal kosztuje 180 zl a dorobienie 25 zl :)
Na drazek zapiela sie bez problemu.
Powered by 205 GTI 1.6
http://www.peugeot205gti.pl
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Były też systemy BE-1 bez linki, miałem tak w 1,8D'84.

Skrzynia była taka sama jak "na linke" , zamiast linki był wkręcony taki specjalny korek który odblokowuje wsteczny na zawsze.

Sam pierścień na lewrku unosił tylko drugi pierścień tuż pod mieszkiem, kóry pozwalał się bardziej odchylić lewarkowi na lewo - cała tajemnica między biegiem 1 i R

Dodatkowo ten drugi pierścień na dole był mimośrodowy z możliwością regulacji- jest nawet zdjęcie w Etzoldzie
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Maciej

Post autor: Maciej »

Witaj,

Czy taką skrzynię jak opisujesz ('84) da się przystosować do linki ? Bo nie jestem pewien czy właśnie takiej nie mam, a nie chciałbym zmieniać lewarka i wszystkich ciągadeł.



Pozdrawiam
Maciej Krajewski
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Szkoda że nie spisywałem numerów tych skrzyń...

Skrzynie były identyczne, druga była chyba z '87 i kupiłem ją z "resztką" linki- uciętą.
Póki linka siedzi nie dało się przesunąć lewarka w lewo pomimo że sam lewarek pozwalał - też się wystraszyłem że pewnie to nie będzie działać z moim lewarkiem..
Dopatrzyłem się jednak że w starej skrzyni w tym miejscu jest zaślepka - okazało się że był to taki "korek" który odblokowuje wsteczny na zawsze. Wkręciłem "korek" w miejsce linki i wszystko chodziło. Z ciekawości wkręciłem linkę w starą skrzynie i też wsteczny się zablokował - czyli skrzynie były identyk!!

Wyciągnąłem takie wnioski:
Skrzynie były przygotowane od początku do linek, jednak taniej było zrobić blokadę przy samym lewarku - nie sprawdziło się bo ten super peugeotowy lewarek dostaje przecież mega luzów więc jak można wyregulować na nim granice 1,2/R ?? :wink:
Żeby 1,2 wchodziły sprawnie i bez szukania trzeba było ciągle regulować ten pierścień bo nijak się miał to realnego położenia wybieraka w skrzyni :wink:

Linka rozwiązała ten problem na parę lat, potem nowa skrzynia BE-3
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Maciej

Post autor: Maciej »

Witam,

Kurka nigdzie nie moge zdobyć takiej linki jak potrzebuje. W salonie Peugeota owszem mają - 260 PLN :-) Dowiedziałem się że numery katalogowe tych linek to:

241031 linki po 86'
241030 linki do 86'

Czy ktoś mógłby podać wymiary tej wcześniejszej ? Chodzi mi o to by przerobić tą końcówkę.

Pozdrawiam - Zrozpaczony
ODPOWIEDZ