Pytania do fachowców
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Pytania do fachowców
Mam parę pytan do ludzi ktorzy naprawde znaja sie na silniku TU3M. Moze niektorzy zarzuca mi ze powtarzam tematy ktore juz byly, jednak ja przeczytalem wszystkie posty i odpowiedzi dotyczace moich problemow jednak nie znalazlem w nich rozwiazania. niektorzy staraja sie pomoc ale sami nie wiedza dokladnie jak..dlatego jesli ktos wie naprawde to prosze o odpowiedzi.. otoz: pytanie pierwsze: czy w silniku TU3M (wtrysk MonoJetronic Boscha, 1,4 75 KM) jest zawor dodatkowego powietrza? jesli tak to gdzie? pytanie drugie: czy jest tamże czujnik polożenia przepustnicy? pytanie trzecie: czy spalanie ok. 12 litrow benzyny na 100 km moze byc wywolane uszkodzeniem sondy Lambda czy to tylko jedna z kilku przyczyn? dodam ze czujnik temperatury sprawdzalem i jest ok. Pozdrawiam wszystkich i czekam na informacje
W TU3M nie ma zaworu dodatkowego powietrza.Co prawda dwa wężyki idą z monowtrysku do elektrozaworów ale jeden jest od wyprzedzania zapłonu a drugi od zbiornika z węglem
aktywnym do wypalania par paliwa.Czujnik położenia przepustnicy (TPS potencjometr)
jest na korpusie przepustnicy monowtrysku- sprawdź czy śruby które go mocują są zabezpieczone takimi plastikowymi nsakładkami jeżeli nie to możesz mieć przestawiony potencjometr..Za wysokie spalanie może być też odpowiedzialny czujnik temperatury powietrza IAT którego sprawdza się dokładnie tak samo jak czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Czy sprawdziłeś czujnik cieczy ten od
komputera czy ten od wskaźnika temp cieczy ?
Nie chcę cię straszyć ale mnie po sprawdzeniu wszystkich czujników łącznie z lambdą okazało się że wszystkie są OK a i tak dużo pali ok 14l na 100km. Zaczynam podejrzewać komputer wtrysku.![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
aktywnym do wypalania par paliwa.Czujnik położenia przepustnicy (TPS potencjometr)
jest na korpusie przepustnicy monowtrysku- sprawdź czy śruby które go mocują są zabezpieczone takimi plastikowymi nsakładkami jeżeli nie to możesz mieć przestawiony potencjometr..Za wysokie spalanie może być też odpowiedzialny czujnik temperatury powietrza IAT którego sprawdza się dokładnie tak samo jak czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Czy sprawdziłeś czujnik cieczy ten od
komputera czy ten od wskaźnika temp cieczy ?
Nie chcę cię straszyć ale mnie po sprawdzeniu wszystkich czujników łącznie z lambdą okazało się że wszystkie są OK a i tak dużo pali ok 14l na 100km. Zaczynam podejrzewać komputer wtrysku.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
nie pamietam juz po kolei ale to bylo niedlugo po kupnie Puga i kompletnie sie na nim wtedy nie znalem. na pewno zmienilem termostat bo otwieral sie chyba przy 60 stopniach a zamykal przy 53 czy jakos tak (dokladnie sprawdzalem), poza tym filtr powietrza - ostatnio zmieniany w `96 roku, poza tym klapka powietrza - ta ktora otwiera doplyw zimnego powietrza do silnika byla ciagle otwarta, poza tym w okresie mierzenia byly mrozy a ja mialem pelen bak jakiegos taniego paliwa z zapasow wojskowych o LO 86:). W tej chwili pali ok. 7,5 jak jezdze do pracy (ok. 15 km) z normalnymi predkosciami