reg. rozpórki

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

reg. rozpórki

Post autor: sekator »

czy lepiej rozpórkę skręcić czy rozkręcić na śrubie rzymskiej?
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

no co! nikt nie wie :?: nie znacie się :?: :lol:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

byc albo nie byc oto jest pytanie :mrgreen:

skrec na maksa zeby kola byly w negatywie to bedzie bardziej drapieznie wygladal, moze czasem sie lepiej trzymal :D
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

moralez pisze:skrec na maksa zeby kola byly w negatywie to bedzie bardziej drapieznie wygladal, moze czasem sie lepiej trzymal :D
i tu jest problem, podobno wtedy łatwiej mu się rozjechać na dole
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Ja natomiast bym rozkrecil -w koncu na zakretach kielichy chetnie by sie przytulily 8)
Co na dole ma sie niby rozjechac??
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Banita pisze: Co na dole ma sie niby rozjechac??
podłużnice :evil:

pomyślcie jak jest lepiej :!:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Zawsze mozna wspawac rozporke na dole :P

Ja uwazam, ze rozkrecenie (wydluzenie rozporki) jest lepsze -zaloze to sie przekonam :)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Banita pisze:Zawsze mozna wspawac rozporke na dole :P
wystarczy kupić i zamontować dolną ale będzie dość nisko gleby i można o coś zawadzić :)
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

Sa dwie szkoly jesli chodzi o rozporke.

Podniesc caly przod, zalozyc, skrecic tak zeby nie bylo luzow.

Druga to na rownej, plaskiej drodze zalozyc i tak samo przykrecic.

ROZPORKA NIE SLUZY DO POPRAWY GEOMATRII !!

Wiec skrecanie i rozkrecanie to poprostu glupota.
Sruba jest tylko po to zeby w starszych auytch dalo sie bezproblemowo zalozyc (karoseria po 15 latach moze juz nie trzymac fabrycznych wymiarow)
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Przecinak pisze:Sa dwie szkoly jesli chodzi o rozporke.

Podniesc caly przod, zalozyc, skrecic tak zeby nie bylo luzow.

ale skrecić, czy rozkręcić żeby nie było luzów :?: :twisted:

Przecinak pisze:Druga to na rownej, plaskiej drodze zalozyc i tak samo przykrecic.

ROZPORKA NIE SLUZY DO POPRAWY GEOMATRII !!

Wiec skrecanie i rozkrecanie to poprostu glupota.
Sruba jest tylko po to zeby w starszych auytch dalo sie bezproblemowo zalozyc (karoseria po 15 latach moze juz nie trzymac fabrycznych wymiarow)

można rozpórką minimalnie ściągnąć kielichy, czyli zwiększyć negatyw kół.

zaś moje pytanie dotyczyło nie poprawy trakcji tylko tego jak ustawić rozpórkę żeby maksymalnie wzmocnić karoserię. 8)
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

Wiec odpowiadam:

Poprostu ja przykrecic :) i nic wiecej.
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Przecinak pisze:Wiec odpowiadam:

Poprostu ja przykrecic :) i nic wiecej.

Nie do końca możesz mieć rację, ktoś kto ściga się się w rajdach (dość długo) uważa, że w samochodach, które rozłażą się od dołu lepiej ją rozkręcić bo wtedy mniejsze siły będą działać na karoserię ale chyba wszystko zależy od konstrukcji samochodu. Inżynierem nie jestem dlatego pytam się tych co mają jakieś doświadczenia w katowaniu 205-tek. Rozłażą się czy nie :?:
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

Zyby sie dol nie rozlazil trzeba miec dolna rozporke.

Rzoporka z zalozenia ma byc sztywna (nie rozsciagac sie ani zgniatac) dlatego najlepsze sa bez sruby i w miare proste.
Ja u siebie montowalem bez podnoszenia wlasnie zeby kolka mialy lekki pozytyw, jak masz juz duzy pozytyw to zamontuj na podniesionym i wtedy teoretycznie powinno wrocic wszystko do normy.
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hmm

Jak dol ma sie rozlazic??

McPherson u gory przykrecony jest do kielicha.

Na dole wchodzi do zwrotnicy, zwrotnica trzyma sie na wahaczu, polosi i drazku kierowniczym.

Wiec aby zaczelo sie rozlazic, drazki kierownicze musialyby ulec rozciagnieciu, podobnie jak wahacze.

Rozporka pelni role wzmocnienia, co ma zastosowanie w wyscigach i rajdach. Dzieki niej gora podatna na zchodzenie lub rozlazenie sie minimalnie na zakretach, jest sztywniejsza, ale rozporka pelni tez role zastrzalu, dzieki czemu przy otrarciu o jakies drzewko bokiem, predziej przestawi nam caly samchod na bok, niz skrzywi powiedzmy kielich.

Dolna rozporka mocowana jest do mocowania wahaczy.

Na dole belka jest na tyle sztywna ze nie bardzo ma sie co rozlazic.

Ja uwazam tak jak Przecinak - zalozyc tak aby nie bylo naprezen i jezdzic.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ