reg. rozpórki
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
reg. rozpórki
czy lepiej rozpórkę skręcić czy rozkręcić na śrubie rzymskiej?
Sa dwie szkoly jesli chodzi o rozporke.
Podniesc caly przod, zalozyc, skrecic tak zeby nie bylo luzow.
Druga to na rownej, plaskiej drodze zalozyc i tak samo przykrecic.
ROZPORKA NIE SLUZY DO POPRAWY GEOMATRII !!
Wiec skrecanie i rozkrecanie to poprostu glupota.
Sruba jest tylko po to zeby w starszych auytch dalo sie bezproblemowo zalozyc (karoseria po 15 latach moze juz nie trzymac fabrycznych wymiarow)
Podniesc caly przod, zalozyc, skrecic tak zeby nie bylo luzow.
Druga to na rownej, plaskiej drodze zalozyc i tak samo przykrecic.
ROZPORKA NIE SLUZY DO POPRAWY GEOMATRII !!
Wiec skrecanie i rozkrecanie to poprostu glupota.
Sruba jest tylko po to zeby w starszych auytch dalo sie bezproblemowo zalozyc (karoseria po 15 latach moze juz nie trzymac fabrycznych wymiarow)
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przecinak pisze:Sa dwie szkoly jesli chodzi o rozporke.
Podniesc caly przod, zalozyc, skrecic tak zeby nie bylo luzow.
ale skrecić, czy rozkręcić żeby nie było luzów
Przecinak pisze:Druga to na rownej, plaskiej drodze zalozyc i tak samo przykrecic.
ROZPORKA NIE SLUZY DO POPRAWY GEOMATRII !!
Wiec skrecanie i rozkrecanie to poprostu glupota.
Sruba jest tylko po to zeby w starszych auytch dalo sie bezproblemowo zalozyc (karoseria po 15 latach moze juz nie trzymac fabrycznych wymiarow)
można rozpórką minimalnie ściągnąć kielichy, czyli zwiększyć negatyw kół.
zaś moje pytanie dotyczyło nie poprawy trakcji tylko tego jak ustawić rozpórkę żeby maksymalnie wzmocnić karoserię.
Wiec odpowiadam:
Poprostu ja przykrecic i nic wiecej.
Poprostu ja przykrecic i nic wiecej.
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przecinak pisze:Wiec odpowiadam:
Poprostu ja przykrecic i nic wiecej.
Nie do końca możesz mieć rację, ktoś kto ściga się się w rajdach (dość długo) uważa, że w samochodach, które rozłażą się od dołu lepiej ją rozkręcić bo wtedy mniejsze siły będą działać na karoserię ale chyba wszystko zależy od konstrukcji samochodu. Inżynierem nie jestem dlatego pytam się tych co mają jakieś doświadczenia w katowaniu 205-tek. Rozłażą się czy nie
Zyby sie dol nie rozlazil trzeba miec dolna rozporke.
Rzoporka z zalozenia ma byc sztywna (nie rozsciagac sie ani zgniatac) dlatego najlepsze sa bez sruby i w miare proste.
Ja u siebie montowalem bez podnoszenia wlasnie zeby kolka mialy lekki pozytyw, jak masz juz duzy pozytyw to zamontuj na podniesionym i wtedy teoretycznie powinno wrocic wszystko do normy.
Rzoporka z zalozenia ma byc sztywna (nie rozsciagac sie ani zgniatac) dlatego najlepsze sa bez sruby i w miare proste.
Ja u siebie montowalem bez podnoszenia wlasnie zeby kolka mialy lekki pozytyw, jak masz juz duzy pozytyw to zamontuj na podniesionym i wtedy teoretycznie powinno wrocic wszystko do normy.
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hmm
Jak dol ma sie rozlazic??
McPherson u gory przykrecony jest do kielicha.
Na dole wchodzi do zwrotnicy, zwrotnica trzyma sie na wahaczu, polosi i drazku kierowniczym.
Wiec aby zaczelo sie rozlazic, drazki kierownicze musialyby ulec rozciagnieciu, podobnie jak wahacze.
Rozporka pelni role wzmocnienia, co ma zastosowanie w wyscigach i rajdach. Dzieki niej gora podatna na zchodzenie lub rozlazenie sie minimalnie na zakretach, jest sztywniejsza, ale rozporka pelni tez role zastrzalu, dzieki czemu przy otrarciu o jakies drzewko bokiem, predziej przestawi nam caly samchod na bok, niz skrzywi powiedzmy kielich.
Dolna rozporka mocowana jest do mocowania wahaczy.
Na dole belka jest na tyle sztywna ze nie bardzo ma sie co rozlazic.
Ja uwazam tak jak Przecinak - zalozyc tak aby nie bylo naprezen i jezdzic.
Jak dol ma sie rozlazic??
McPherson u gory przykrecony jest do kielicha.
Na dole wchodzi do zwrotnicy, zwrotnica trzyma sie na wahaczu, polosi i drazku kierowniczym.
Wiec aby zaczelo sie rozlazic, drazki kierownicze musialyby ulec rozciagnieciu, podobnie jak wahacze.
Rozporka pelni role wzmocnienia, co ma zastosowanie w wyscigach i rajdach. Dzieki niej gora podatna na zchodzenie lub rozlazenie sie minimalnie na zakretach, jest sztywniejsza, ale rozporka pelni tez role zastrzalu, dzieki czemu przy otrarciu o jakies drzewko bokiem, predziej przestawi nam caly samchod na bok, niz skrzywi powiedzmy kielich.
Dolna rozporka mocowana jest do mocowania wahaczy.
Na dole belka jest na tyle sztywna ze nie bardzo ma sie co rozlazic.
Ja uwazam tak jak Przecinak - zalozyc tak aby nie bylo naprezen i jezdzic.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora