Pare pytan MOCNO TECHNICZNYCH!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Pare pytan MOCNO TECHNICZNYCH!

Post autor: Kaktus »

Hi all!!

Wiece moze czy tuleje (cylindry) w bloku, zawsze sa tej samej wysokosci, czy moze przy wymianie na nowe, reguluje sie jakos wysokosc cylindrow?!

Zna moze ktos ceny nowych cylindrow do 205 1.6 GTI
Zna moze ktos ceny nowych tlokow do 205 1.6 GTI?!

Tak sie zastanawiam, czy w silniczku czegos wiecej nie zrobic :) Bo jak juz rozebralem go, to okazalo sie ze na cylindrach u gory wyczuwalny jest maly prog :( Tak wiec nie jest juz za rozowo... ale mam drugi blok, gdzie cylindry sa lepsze :) I zastanawiam sie czy ich nie przelozyc.

A moze skusze sie na nowki cylindry i nowki tloki... musze tylko znac cene ...


A co myslicie o takich cylindrach z lekkim progiem - szmelc co nie ?!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

ja wiem ze kumpel mechanik takie progi jakos tam szlifowal i ladnie to pozniej chodzilo ale nie znam szczegułow a co do cen to nie mam pojecia
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

cześć, interesowałem się tym jakiś czas temu wiec póki pamiętam tulejowanie bloku to koszt ok 300pln, opierścieniowane tłoki do turbodiesela 220pln/szt. Ceny z zakładu w olsztynie, zadzwoń popytaj powinni mieć coś korzystnego 0-89 534-59-84
Ale myśle że mały próg to nie powód do niepokoju:)
najtańszy jest tak zwany polski remont czyli tulejowanie pod stare tłoki...
lepiej zrobić szlif i tłoki nadwymiar:) ale to już pieniążki...
popytaj powinni mieć konkurencyjne ceny
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tak, problem w tym, ze podobno w silnikach gdzie cylindry sa wymienne, sie ich nie szlifuje!

A w 205 GTI wlasnie sa wymienne... i teraz nie wiem :( Bo szlif to dosc tanie rozwiazanie, a dajace ciekawe efekty...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

u mnie było mierzone i progu nie bylo wiec wymieniałem tylko pierscionki i jest wszystko ok i trzyma kompresje a co do tych cylindrow to nie mam pojecia ale jak masz prog to troche lipa
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Spoko, mam drugi blok, tam progu nie ma... ale powaznie rozwazam opcje wymiany cylindrow i tlokow... tylko skad wziac kase ;)

Juz prawie 2 kafle poszly na glowice ... shit! A festiwalowy juz w maju....
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tomek: tulejowanie tzn ?!

Ja sie dowiadywalem, to jedna tuleja 300zl, czyli 1200zl za komplet orginalow, do tego komplet tlokow do GTI to kolejna 1200zl - tloki z pierscieniami.

Kupa kasy :(

Najlepsze w tym wyszystkim jest to... ze silnik rozebralem na wlasne zyczenie... bo jezdzic jezdzil ok ... oleju nie bral itp.. ale do sportu niestety trzeba to zrobic porzadnie.

Najwyzej poskladam to narazie tak jak jest... a jak sie uzbiera jakas kasa wtedy bede rozbieral jeszcze raz..
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

fakt, sport swoje wymaga...
oryginały na pewno są dużo droższe, musze przyznać że nie wiedziałem że w gti tuleje są wymienne, ja składam sobie TD silnik XUD chcieli mi tulejować pod stare tłoki!!! kojarzy mi się, że to jest najtańsza forma remontu i koszt chyba coś ok 300pln ale najlepiej zadzwoń i wszystkiego się dowiesz bo moge się mylić.
szlif cylindrów na nadwymiar to koszt ok 140pln + nowe tłoki i pierścienie to też sporo by wyszło
zadzwoń i najlepiej napisz bo też jestem ciekawy co zaproponuja
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

tomek pisze:fakt, sport swoje wymaga...
oryginały na pewno są dużo droższe, musze przyznać że nie wiedziałem że w gti tuleje są wymienne, ja składam sobie TD silnik XUD chcieli mi tulejować pod stare tłoki!!! kojarzy mi się, że to jest najtańsza forma remontu i koszt chyba coś ok 300pln ale najlepiej zadzwoń i wszystkiego się dowiesz bo moge się mylić.
szlif cylindrów na nadwymiar to koszt ok 140pln + nowe tłoki i pierścienie to też sporo by wyszło
zadzwoń i najlepiej napisz bo też jestem ciekawy co zaproponuja
a w dieslu o ile sie ne myle jest wszystko identyko jak w gti tuleje plywające czy tam mokre i sieje wymienia
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

hgfd

Post autor: NMike »

Jeśli gładzie cylindrów w górnej części są tylko lekko wyczuwalne i w miarę równe na każdym cylindrze to nie ma się co martwić.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Czyżby w dieselu były mokre tuleje... Przyznam się, że w sumie nigdzie tego nie sprawdzałem, ani też nie słyszałem ale całkiem możliwe.
Myślałem coś robić ale zrezygnowałem (pewnie wiedział bym więcej) zrobiłem tylko wał i kasy zabrakło...
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

tomek pisze:Czyżby w dieselu były mokre tuleje... Przyznam się, że w sumie nigdzie tego nie sprawdzałem, ani też nie słyszałem ale całkiem możliwe.
Myślałem coś robić ale zrezygnowałem (pewnie wiedział bym więcej) zrobiłem tylko wał i kasy zabrakło...
w dieslu jest ten sam blok silnika co w gti a blok jest na tyle specyficzny ze tuleje siedzą w "powietrzu" luzem a nie jak w innych samochodach wprasowane w blok
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

fdtgfd

Post autor: NMike »

Na 'gumach' siedzą.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Kaktus: po pierwsze jak już rozebrałeś silnik, to nie szalej tylko rób z głową i porządnie, bo będziesz musiał poprawiać i zapłacisz tylko kilka razy za tą samą robotę. Po drugie lekkie progi są do przeżycia (chociaż niby do sportu powinno być wszystko tip-top), nie ma się co chlastać - to raczej nie jest silnik do Hondy, który będzie się kręcił do 10000obr./min (a może będzie? :wink: ). Zrób jak Zonnk - wymień pierścienie jeśli już koniecznie musisz coś zrobić (he he skąd ja to znam :) ), a jeśli mierzyłeś kompresję i była dobra to nawet z tym nie przesadzaj (pamiętaj też, że jak rozbierzesz dół żeby wyjąc cylindry i tłoki to bardzo możliwe że będziesz musiał wymienić panewki=more money). Tuleje nawet te mokre można raz szlifować, jednak wtedy wypadałoby zmienić tłoki, a to myślę że trochę zaboli finansowo (w sumie to nie dowiadywałbym się o cenę oryginalnych tłoków w pozycji innej niż siedząca :D ).

Generalnie dobra zasada mówi: Jak coś działa - nie ruszać! (tylko jeździć i cieszyć się - martwić się będziesz jak przestanie działać).

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

Piweł pisze:Kaktus: po pierwsze jak już rozebrałeś silnik, to nie szalej tylko rób z głową i porządnie, bo będziesz musiał poprawiać i zapłacisz tylko kilka razy za tą samą robotę. Po drugie lekkie progi są do przeżycia (chociaż niby do sportu powinno być wszystko tip-top), nie ma się co chlastać - to raczej nie jest silnik do Hondy, który będzie się kręcił do 10000obr./min (a może będzie? :wink: ). Zrób jak Zonnk - wymień pierścienie jeśli już koniecznie musisz coś zrobić (he he skąd ja to znam :) ), a jeśli mierzyłeś kompresję i była dobra to nawet z tym nie przesadzaj (pamiętaj też, że jak rozbierzesz dół żeby wyjąc cylindry i tłoki to bardzo możliwe że będziesz musiał wymienić panewki=more money). Tuleje nawet te mokre można raz szlifować, jednak wtedy wypadałoby zmienić tłoki, a to myślę że trochę zaboli finansowo (w sumie to nie dowiadywałbym się o cenę oryginalnych tłoków w pozycji innej niż siedząca :D ).

Generalnie dobra zasada mówi: Jak coś działa - nie ruszać! (tylko jeździć i cieszyć się - martwić się będziesz jak przestanie działać).

Pozdr
Piweł
mi poszedł dol właśnie (paneweczki) to jak juz rozebralem wszystko pomierzono wymieniliśmy pierścionki (profilaktyk) zrobilem głowiczke i za****dala mi furka jak ta lala

nmike pisał własnie o gumach ktore trzymają tuleje i to właśnie one sa podobno strasznie drogie
ODPOWIEDZ