jak w temacie przy spokojnej jezdie 90km olej mam około 125,130 stopni a jak troszke pogazuje to 140stopni iniewiem co jest nie tak czy założyci chłodnice czujnik jest nowy, silnik po remącie niewiełkim morze musi się dotrzeć
Moze troszke wiecej szczegolow, co bylo remontowane, jaki silnik (sadze ze ktorys z GTI) i ile przejechal po remontcie?
Normalnie powinien miec ok 90 przy spokojnej jezdzie (po jakis 20km) , przy ostrym traktowaniu moze miec walsnie nawet 120 - 130 to zalezy od typu oleju, temp. zew. oraz ukladu chlodzenia (czy jest czysty i czy nie jest zapowietrzony).
Jak wyglada temp. wody ?
Sprawa jest powazna bo moze masz zle skrecone panewki jesli je oczywiscie wymieniales a to sie moze skonczyc kolejnym remontem.
typ to gti 1,6 105koni są; nowe pierścienie, głowica,wałek. Na oleju przejechałem około 120km takie objawy miałem przed remątem, temperatura wody to 80stopni a oleju 130 przy 90 na godzine, chłodnica dwu wentylatorowa układ jest dobrze odpowietrzony a ciśnienie takie jak powinno być morze miernik na desce przekłamywaci i podawaci zawyżone wartości. Nawet gdy temp oleju ma 139stopni to woda ma około 84 stopnie.
Jesli przed miales podobnie to faktycznie moze byc to wskaznik na desce bo po dluzszej jezdzie przy temp oleju 130-140 woda napewno skoczy do ponad 90 i wlacza sie wentylatory. Zdejmij wtyczke z czujnika i zmierz wartosc omomierzem, odzczytaj wartosc. Podaj wartosc z czyjnika oraz wskazania z deski na forum.
A wlasnie. Czy w Gti 1.6 jest kuty wał tak jak w 1.9??
Chce zmienic panewki korbowodowe bo któreas lekko stuka ale niewiem jak je kupiś . Słyszałem ze zakłada się bez zadnych nadwymiarów?? nie klekocza one strasznie ale wolałbym wymienic zeby lepsze było cisnienie oleju. teraz ok 2.5 bara
Jak silnik zimny to na wolnych około 2 bary. Jak sie rozgrzeje mocno to spada na wolnych do ok 1.2 a w czasie jazdy nie przekracza 2,5 bara.
No to jak z tymi panewkami??
b182 pisze:Jak silnik zimny to na wolnych około 2 bary. Jak sie rozgrzeje mocno to spada na wolnych do ok 1.2 a w czasie jazdy nie przekracza 2,5 bara.
No to jak z tymi panewkami??
mam podobnie i uważam, że do remontu jeszcze trochę
ogólnie silnik mam w niezłym - stanie zero zuzycia oleju przy rajdowej jeździe jak się nie zapala kontrolka oleju to nic nie rób.
zalej dobrym olejem: 10W60, 15W-50, 20W-60 lub czymś podobnym.
Ja sprawdziłem czujnik najprotszym sposobem wrzącą wodą i już wiem że zegar na desce niezile zawyrza , przy 100 stopniach zegar pokazuje mi 139 stopni trzeba będzie wymienici