Bierze olej i kopci ale ma moc

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
wojtekk

Bierze olej i kopci ale ma moc

Post autor: wojtekk »

Witam, a wiec jest tak silnika zapala nawet przy -20 bez problemu. Po odpaleniu puszcza troche dymu pozniej po rozgrzaniu i jak sie daje w gaz. Moc widac ma bo sprawdzalem vmax 150-160 . Silnik gaznikowy TU1 . Bierze ok. 1litr oleju na 1000km. Zalalem go "motodoktorem" czy cos takiego ale duzo nie pomoglo. Co to moze byc ? Moze sprubowac to http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=95469616 Aha uszczelniacze zaworowe byly robione ok. 3tys km temu troche mniej dymil ale pozniej znowu. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

jak bierze Ci 1L na 1000km to tu nie motodoktor a remont potrzebny
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Na pewno pierścienie - tłoki i tuleje też bym obstawił. Ale te silniki dosyć dobrze "przyjmują" pierścionki więc jak z tłokami i tulejami nie ma kompletnej zwały to bym zaryzykował samą wymianę pierścieni.
driver_

Post autor: driver_ »

spradz wymiary tlokow i tuleji jesli sie okaze ze wymiary sa w normie, mozna by sprobowac przehonowac powierzchnie tuleji i zmienic same pierscienie (pod warunkiem prawidlowych wymiarow i geometrii tloka). Na honowanej powirzchni napewno lepiej sie uloza.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

komplet tulei to miedzy 400 a 500zl wiec wydaje mi sie ze nie ma sensu bawic sie w poprawianie starych, bo to moze sie zemscic -jezeli nie sa ok -wymienic
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

No tak tylko jak dasz komplet nowych tulei to i nowe tłoki wypada też dać - przy okazji wał sprawdzić dać nowe panewki i zrobi sie kwota rzędu 1500pln :wink:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

A ja stawiam na uszczelniacze zaworowe.

Mi bral 1litr na 100km wlasnie przez uszczelniacze.

Od tego bym zaczal. Ale moze sie okazac oczywiscie ze i pierscienie sa walniete.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Kaktus pisze:A ja stawiam na uszczelniacze zaworowe.

Mi bral 1litr na 100km wlasnie przez uszczelniacze.

Od tego bym zaczal. Ale moze sie okazac oczywiscie ze i pierscienie sa walniete.
Popatrz na 1wszy post - uszczelniacze wymienione 3 tys temu (czy jakoś tak) :wink:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Jak zmieniasz pierscienie to tak czy siak po rozpieciu korbowodow lepiej dac nowe panewki, ktore tez drogie nie sa 100zl za komplet, a spokoj na duszy jest. Czemu chcesz wymieniac tloki? Zuzywaja sie znacznie wolniej od tulei, a po ich wyjeciu w celu zalozenia pierscieni mozna je pomierzyc -jesli bedzie jajco to pierscienie pewnie i tak sie nie przyjma
Bartloo

Post autor: Bartloo »

Mam dosc podobna sytuacje jak autor posta, ale ja raczej poszukam dobrej używki TU1M i wymienie silnik zamiast remontu, nie oplaca mi sie remont. W papierach i tak nie mam nr, i zwiazany "uczuciowo" ;) z nim nie jestem, wiec zadnych ograniczen.
ODPOWIEDZ