Wieksze koła - spalanie

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Cheatos, a czujesz roznice w osoagach auta po zmianie opon na wieksze? Bo widze ze masz taki rozmawr jak ja, a ja roznice czuje, zwlaszcza w zbieraniu sie tak od 100 w gore na 5tce.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Czuć różnicę w przyspieszaniu i to dużą. Ja nigdy na węższych niż 185 nie jeździłem bo potrzebowałem takich aby się dobrze w zakrętach trzymać, a sama zawiecha nie wystarczy, ale przejdźmy do rzeczy to ostanio zmieniłem profil z 185/50 na 185/60 i różnica jest bardzo duża. Miałem teraz kupować sobie 185/60 i mieć takie z przodu i z tyłu ale zaczynam się zastanawiać czy nie zostać przy tych 185/50 tyle że zamiast 2-ch o profilu 50 mogę kupić 4 o profilu 60 i to mnie kusi
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Jest roznica, sam przeszedlem z 145 r13 , na 185 r14. Ale wole nieco mniej przyspieszenia, kosztem lepszej rpzyczepnosci w zakrecie.

Pozdro
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Ja też :) dlatego najlepsze są szerokie oponki ale niskie, niestety są dużo droższe
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Ja wybralem profil 60, gdyz na co dzien poruszam sie po pieknych Wrocławskich drogach, balem sie ze na nizszych oponach bede 1 w miesiacu conajmniej prostowal felgi.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

A ja smigam po pięknych warszawskich :evil: na 50 i nie prostowałem jeszcze felg a od Wrocławskich prawie się nie różnia a wiem to bo się urodziłem i mieszkałem we Wrocku na Powstanców Śląskich :P
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

No moze, jednak ja zdecydowalem sie na 60 i w sumie nie jest zle... poza spadkiem osiagow, ale prowadzenia auta duzo lepsze... no i hamowanie...
Moze nastepne oponki beda na 50...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

ja juz wkrotce zakladam na tyl 185/55 a na przod 175/60... latwiej bedzie sie kiera krecic =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Moja propozycja disle na gaz przerobić. 8)7
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hehe ponoć sie da... ale po co..?? :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
krzycho

Post autor: krzycho »

ja jeździłem w Juniorze na 185/55/r15 i zamieniłem na 155/65r14 i pali litr mniej i jeździ dużo szybciej
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

A ja mam R15 175/55 przód, 195/45 tył - w zakrętach nie do oderwania :D Z takimi kapciami auto kupiłem i trochę się obawiałem lubelskich dróg.... ale na razie daje rade, tyle że uważać na "nierówności" trzeba (kto miał nieprzyjemność jeździć po Lbl wie o czym mówię) :)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

dlatego wam się szybciej rozpędzja bo zmniejszacie średnicę koła, prędkość jest ta sama tylko prędkościomierz pokazuje inaczej, zuzycie paliwa też jest takie samo tylko kółka zamiast 100km przejechały tak naprawdę 90km

dla 185/60R14 odpowiednikiem jest 175/65/14, 165/70/14, 155/70/14 lub 185/55/15 ewentualnie 195/50/15, 205/45/15

ale fakt faktem przy mniejszych kołach zwiększa się moment obrotowy na kołach :wink:
krzycho

Post autor: krzycho »

to nie do końca prawda bo opory toczenia znacznie wzrastają a poza tym u mnie na 4 biegu nie chce już za szybko jechać i musiałem na 3 katować no i tak ten literek LPG poszedł ... jak zamieniłem na 155/65 r14 to dostał takiego kopa że byłem wniebowzięty :lol:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

może to i złudzenie...... ale jak zmieniłem z 175/60 r13 na 145/65 /czy jakoś tak/ to różnica w przyspieszeniach , łątwości prowadzenia.... mjut :P

teraz sie boje co będzie na 175/65R14.... :cry:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ