opór przy skręcaniu.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
milo

opór przy skręcaniu.

Post autor: milo »

jade sobie..., jak skręcam, jest normalnie - lekko, w pewnym momencie (około 1/4 obrotu) - opór - a potem znowu lekko już do końca. Działa tak w obie strony - symetrycznie. Przy wychodzeniu z zakrętu kierownica próbuje wracac do pionu, ale w miejscu oporu ... niestety utyka. (jak ją przekręce przez ten moment, to dalej już jest normalnie).

a dodam, żę kierownica była lekko wysunięta w strone kierowcy, bo obcierała o kolumne, podczas kręcenia. Czy to się jakoś "dotrze" czy musze przywrócić pierwotne położenie kierownicy względem kolumny ?
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Sytuacja ciekawa...
Gdyby zacinala sie podczas krecenia co obrot w tym samym polozeniu,to moglby byc krzyzak na kolumnie-mialem taki przypadek kiedys!
Zawsze mozesz sprawdzic,chociaz sprawa watpliwa.
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

U mnie byly raz bardzo podobne objawy jak samochod stal kilka dni pod domem niejezdzony. W tym czasie byly deszcze, w nocy przymrozki, pozniej nawet sniegi a potem roztopy, i kiedy po tygodniu wsiadlem to tez w pewnym miejscu kierownica zajebiste opory stawiala. Kilka dni minelo zanim sie "rozjezdzila".
Mi sie zdaje ze moze gdzies za duzo wilgosci sie dostalo, cos tam sie zastalo i troche przykorodowalo... Sam nie wiem.
U Ciebie pewnie przyczyna jest zupelnie inna. Mi tez w tej chwili krzyzak do glowy przychodzi.
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: opór przy skręcaniu.

Post autor: Mav309 »

milo pisze:jade sobie..., jak skręcam, jest normalnie - lekko, w pewnym momencie (około 1/4 obrotu) - opór - a potem znowu lekko już do końca. Działa tak w obie strony - symetrycznie. Przy wychodzeniu z zakrętu kierownica próbuje wracac do pionu, ale w miejscu oporu ... niestety utyka. (jak ją przekręce przez ten moment, to dalej już jest normalnie).

a dodam, żę kierownica była lekko wysunięta w strone kierowcy, bo obcierała o kolumne, podczas kręcenia. Czy to się jakoś "dotrze" czy musze przywrócić pierwotne położenie kierownicy względem kolumny ?

masz wspomaganie?
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
milo

Post autor: milo »

tak, z tego co mówicie, to może być krzyżak, bo rzeczywiście blokuje sie na każdym obrocie w tym samym miejscu w obu kierunkach. Hmm... musze to sprawdzić. W każdym razie dzięki.
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Wlasnie, a moze masz wspomaganie?
Bo jezeli masz to pewnie masz niskie cisnienie plynu (oleju) w ukladzie wspomagania.
Kiedys kolega kupil szrotowatego pontiaca i mial wyciek tego plynu. Przy niskim cisnieniu trzeba bylo sie pietami zapierac zeby kierownica skrecic :D. Z tym ze wtedy slychac tez halas jakby ktos metal o metal pilowal.
milo

Post autor: milo »

nie, nie mam wspomagania.
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

milo pisze:tak, z tego co mówicie, to może być krzyżak, bo rzeczywiście blokuje sie na każdym obrocie w tym samym miejscu w obu kierunkach. Hmm... musze to sprawdzić. W każdym razie dzięki.
Sprawdz poziom plynu i czy nie masz pozaginanych za mocno przewodow wspomagania
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

Mozesz miec walnieta maglownice. Byc moze wyciekl ci z niej olej, a maglownica sie przytarla, lub moze cos w nia wlazlo, i ci przyciera?! Moze to byc piasek lub inny syf.

Sprawdz oslony drazkow, czy sa cale, podotykaj, poogladaj... moze cos tam?!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hmm moze to tez byl lozysko McPhersona! Te u gory, co siedzi w kielichu.

Jak sie ono przytrze, to wlasnie ciezko zaczyna sie krecic kierownica, i mozna nawet w kolko jezdzic, nie trzymajac kierownicy! ;-)

Kosztuje to cos nie wiele...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
milo

Post autor: milo »

dzięki za uwagi. :)
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Kaktus pisze:Hmm moze to tez byl lozysko McPhersona! Te u gory, co siedzi w kielichu.

Jak sie ono przytrze, to wlasnie ciezko zaczyna sie krecic kierownica, i mozna nawet w kolko jezdzic, nie trzymajac kierownicy! ;-)

Kosztuje to cos nie wiele...
ja zawsze przy wymianie amorow wymieniam lozyska mcpersonow
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Archenar

Post autor: Archenar »

ja miałem podobny obiaw i powodem było łożyskow w macpersonie..z wymianą kosztowało mnie to 120 zł...
Sfinks

Post autor: Sfinks »

To łożyska :) właśnie stoi w warsztacie i 'się naprawia' bo mi ręce padały od kierowania - szczególnie po mieście.... :?
ODPOWIEDZ