Kontrolka "STOP-natychmiast zatrzymać auto" grrrr.
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kontrolka "STOP-natychmiast zatrzymać auto" grrrr.
Witam. Mój Pug 205 1.9 GTI od pewnego czasu cierpi na syndrom kontrolki STOP.
Auto kupiłem w grudniu, w ciągu 24h zrobiło 1000km i wszystko było cacy. Na pierwszym zimowym minimaxie zaczęła palić się pechowa kontrolka, później zgasła i co pewiem czas znowu mrygała. Myślałem, że jakiś kabel nie masuje (kontrolka ciśnienia oleju też wariuje, a wskaźnik poziomu paliwa jest nie do końca precyzyjny) ale przy wymianie rozrządu okazało się, że wydmuchało uszczelkę pod głowicą (2 szpilki niedokręcone przez poprzednika, ale to już inna historia...).
Postawiłem auto do speca od silników z serwisu francuzów. Na częściach nie oszczędzałem, wszystko z najwyższej półki (wujaszek ma sklep z częściami, więc wiedział co brać). W aucie zrobiony rozrząd (napinacz, pasek, pompa wody-wszystko nowe), kompletna regeneracja głowicy w specjalistycznym zakładzie (sprawdzona geometria, delikatnie planowana, wymienione części, polerowane kanały i gniazda zaworowe), wymienione uszczelki/uszczelniacze, rozebrany i sprawdzony dół silnika - wszystko igła.
Od remontu zrobiłem ok 100km spokojniutko docierając (do 3000obr/min, do 100km/h). Pomyślałem, że na święta zrobię GTIkowi prezent, więc zalałem 20l Shell V-Power Racing 99 oktanów (w baku było jeszcze ok 7 litrów Pb98). No i koszmar zaczął się od nowa - kontrolka po rozgrzaniu zaczyna się delikatnie żarzyć, przy zmianie z wyższego biegu na niższy zdarza jej się "mrugnąć". Co może być u licha, bo remont pożarł już moją wypłątę, a przez głupią kontrolkę nerwicy się nabawię
Nadmienię, jeszcze, że zbliża sie czas wymiany oleju, zrobię to tuż po dotarciu (jeździ na Ligui Molly 15W40 MoS2). Buczy pompa paliwa, ale jest już druga i czeka na wymianę. Mechanik twierdzi, że mechanicznie nic nie ma prawa się zepsuć. Miał jednak problem z kontrolką STOP, po odpaleniu również łypała - pogrzebał w elektryce, zamienił kable od czujników woda/olej i do wczoraj wszystko było OK (kontrolka zgasła, ale mam wrażenie, że nie działa wskaźnik temp. wody).
Może powyższe uwagi pomogą wam rozszyfrować zagadkę mrugającej kontrolki, starałem się opisac jak najdokładniej i niczego nie pominąć. Na błąd w sztuce naprawy raczej nie stawiam bo mechanik na niejednym francuskim wynalazku już zęby zjadł, a i czasu miał sporo. Czyżby elektryka...?
Auto kupiłem w grudniu, w ciągu 24h zrobiło 1000km i wszystko było cacy. Na pierwszym zimowym minimaxie zaczęła palić się pechowa kontrolka, później zgasła i co pewiem czas znowu mrygała. Myślałem, że jakiś kabel nie masuje (kontrolka ciśnienia oleju też wariuje, a wskaźnik poziomu paliwa jest nie do końca precyzyjny) ale przy wymianie rozrządu okazało się, że wydmuchało uszczelkę pod głowicą (2 szpilki niedokręcone przez poprzednika, ale to już inna historia...).
Postawiłem auto do speca od silników z serwisu francuzów. Na częściach nie oszczędzałem, wszystko z najwyższej półki (wujaszek ma sklep z częściami, więc wiedział co brać). W aucie zrobiony rozrząd (napinacz, pasek, pompa wody-wszystko nowe), kompletna regeneracja głowicy w specjalistycznym zakładzie (sprawdzona geometria, delikatnie planowana, wymienione części, polerowane kanały i gniazda zaworowe), wymienione uszczelki/uszczelniacze, rozebrany i sprawdzony dół silnika - wszystko igła.
Od remontu zrobiłem ok 100km spokojniutko docierając (do 3000obr/min, do 100km/h). Pomyślałem, że na święta zrobię GTIkowi prezent, więc zalałem 20l Shell V-Power Racing 99 oktanów (w baku było jeszcze ok 7 litrów Pb98). No i koszmar zaczął się od nowa - kontrolka po rozgrzaniu zaczyna się delikatnie żarzyć, przy zmianie z wyższego biegu na niższy zdarza jej się "mrugnąć". Co może być u licha, bo remont pożarł już moją wypłątę, a przez głupią kontrolkę nerwicy się nabawię
Nadmienię, jeszcze, że zbliża sie czas wymiany oleju, zrobię to tuż po dotarciu (jeździ na Ligui Molly 15W40 MoS2). Buczy pompa paliwa, ale jest już druga i czeka na wymianę. Mechanik twierdzi, że mechanicznie nic nie ma prawa się zepsuć. Miał jednak problem z kontrolką STOP, po odpaleniu również łypała - pogrzebał w elektryce, zamienił kable od czujników woda/olej i do wczoraj wszystko było OK (kontrolka zgasła, ale mam wrażenie, że nie działa wskaźnik temp. wody).
Może powyższe uwagi pomogą wam rozszyfrować zagadkę mrugającej kontrolki, starałem się opisac jak najdokładniej i niczego nie pominąć. Na błąd w sztuce naprawy raczej nie stawiam bo mechanik na niejednym francuskim wynalazku już zęby zjadł, a i czasu miał sporo. Czyżby elektryka...?
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Poziom oleju OK, zanim jeszcze odebrałem od mechanika musiałem litr dokupić i uzupełniliśmy (cholera 28PLN za litr mineralnego, ach te podwyżki). Co do ciśnienia oleju to wskaźnik na desce wariuje więc nie jest miarodajny, jak inaczej sprawdzić ciśnienie? Po świętach dokładnie posprawdzam czujniki i może wybiorę się do elektryka. Nasuwa mi się jeszcze jeden pomysł - auto ma ustawione dość niskie obroty ok 800/min, mechanik mówił żeby ewentualnie trochę podnieść. Natomiast z wywiadu środowiskowego słyszałem, że przyczyną zachowania kontrolki może być silniczek krokowy, kolega tak miał i po wymianie było OK - co może wskazywać na uszkodzenie ww silniczka?
Trochę OT, ale nie jestem mechanikiem i nie do końca rozumiem dlaczego paliwo wysokooktanowe ma być gorsza dla 1.9 GTI, czy podobnie z Pb98?Banita pisze:na diabla lejesz 99 do silnika, ktory na tym paliwie bedzie slabszy? lepiej V-power 95
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
W obudowie termostatu masz 2 czujniki z tylu od temperatury wody. Zamien wtyczki i bedzie ok.
Jeden to typowa kontrolka ktora podczas przekroczenai pewnej temp zaswieci swiatelko ze woda sie przegrzala. Druga to kontrolka ktora pokazuje temperature.
Jezeli dwie kontrolki zamienisz, to nie bedzie dzialal wskaznik temp wody, a stop bedzie sie stopniowo zaswiecal wraz z grzaniem sie silnika, im goretszy tym bardziej bedzie swiecilo.
Jeden to typowa kontrolka ktora podczas przekroczenai pewnej temp zaswieci swiatelko ze woda sie przegrzala. Druga to kontrolka ktora pokazuje temperature.
Jezeli dwie kontrolki zamienisz, to nie bedzie dzialal wskaznik temp wody, a stop bedzie sie stopniowo zaswiecal wraz z grzaniem sie silnika, im goretszy tym bardziej bedzie swiecilo.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dzięki za "ludzkie" wytłumaczenie problemu Spróbujemy przywrócić to co zamienił mechanik. Spec zamienił wtyczki bo po remonci silnika kontrolka STOP wciąż mrygała. To oznaczałoby, że przyczyną nie była uszczelka pod głowicą. Jeśli podłączę poprawnie to powinna znów zacząć mrugać, czyli wrócę do punktu wyjścia... czy coś jeszcze może mieć wpływ na upierdliwość kontrolki?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Oczywiscie!!
Sam czujnik przeciez moze byc walniety!
Pozatym stop mogl mrugac ze wzgledu na cisnienie oleju lub cos innego, co juz moglo zostac wyeliminowane.
Sam styk moze tez byc nie taki, badz kabel moze stykac gdzies do masy.
Ale wtyczki zamien. Bo na pewno masz zle podlaczone.
Sam czujnik przeciez moze byc walniety!
Pozatym stop mogl mrugac ze wzgledu na cisnienie oleju lub cos innego, co juz moglo zostac wyeliminowane.
Sam styk moze tez byc nie taki, badz kabel moze stykac gdzies do masy.
Ale wtyczki zamien. Bo na pewno masz zle podlaczone.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja tylko wysokooktanowke leje.
Czemu niby mialoby sie nie sprawdzac? Kto takie brednie opowiada?
Czemu niby mialoby sie nie sprawdzac? Kto takie brednie opowiada?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Jak masz zlizana glowice to jak najbardziej, ale na sprezaniu fabrycznym na 95 silnik jest mocniejszy i moze nawet troche mniej palic -chyba, ze masz czujnik spalania stukowego (ktorego fabryczne silniki montowane w 205 nie mialy) -wtedy inna bajka. Nie tyle "nie bardzo" co po prostu nie ma to wiekszego sensu
Swoja droga moge zamienic kable w moich czujnikach temp wody i dalej wszystko dziala
Gti nie ma silniczka krokowego
800RPM to troche za malo, ale przy takich obrotach cisnienie i tak nie powinno spadac do poziomu, przy ktorym swieci sie kotrolka ciesnienia oleju
Posprawdzaj wszystkie kable i czujniki tak jak napisalem, jak to nie rozwiaze problemu jedz do kogos kto ci sie wepnie manometrem w magistrale olejowa i zmierzy cisnienie
Swoja droga moge zamienic kable w moich czujnikach temp wody i dalej wszystko dziala
Gti nie ma silniczka krokowego
800RPM to troche za malo, ale przy takich obrotach cisnienie i tak nie powinno spadac do poziomu, przy ktorym swieci sie kotrolka ciesnienia oleju
Posprawdzaj wszystkie kable i czujniki tak jak napisalem, jak to nie rozwiaze problemu jedz do kogos kto ci sie wepnie manometrem w magistrale olejowa i zmierzy cisnienie
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Banita, to masz najwyrazniej cos nie teges ze swoimi czujnikami.
W kazdym GTi w ktorym byly zamienione kabelki (w 3 mi sie zdarzylo) dzialo sie wlasnie tak jak pisalem.
Kontrolka stop zaswiecala sie wraz z nagrzewaniem sie silnika, a wskaznik nie dzialal.
A moze ty masz wrecone tam 2 takie same czujniki, czyli oba "wskazniki"
Powinien byc jeden wskaznik i drugi kontrolka.
Tak samo jak z czujnikami olejowymi, ten duzy to wskaznik, a ten maly to kontrolka.
Kontrolki dzialaja na zasadzie "dziala albo nie dziala" a kontrolki dzialaja plynnie, pokazujac rozne wartosci w zaleznosci od cisnienia lub temperatury, w zaleznosci czy to olej czy woda.
W kazdym GTi w ktorym byly zamienione kabelki (w 3 mi sie zdarzylo) dzialo sie wlasnie tak jak pisalem.
Kontrolka stop zaswiecala sie wraz z nagrzewaniem sie silnika, a wskaznik nie dzialal.
A moze ty masz wrecone tam 2 takie same czujniki, czyli oba "wskazniki"
Powinien byc jeden wskaznik i drugi kontrolka.
Tak samo jak z czujnikami olejowymi, ten duzy to wskaznik, a ten maly to kontrolka.
Kontrolki dzialaja na zasadzie "dziala albo nie dziala" a kontrolki dzialaja plynnie, pokazujac rozne wartosci w zaleznosci od cisnienia lub temperatury, w zaleznosci czy to olej czy woda.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wielkie thx za pomoc. Tuż po świętach prawidłowo podłączę wtyczki (jest jak Kaktus mówi), sprawdzę ciśnienie oleju, czujniki.
Obserwacje po kolejnej setce km - STOP mryga tylko po rozgrzaniu silnika i tylko "na luzie" lub po wciśnięciu sprzęgła (wtedy obroty na chwilę spadają do ok 500-600/min, mryga kontrolka STOP (równocześnie kontrolki temp. płynu i ciśnienia oleju), po czym gaśną i obroty wracają do normy), czasami zdarza mu się zgasnąć. No ale poprawimy wtyczki, podniesiemy obroty i zobaczym co będzie. Silnik chodzi cichutko, do blisko 3000 obr/min w ogóle go nie słychać, idzie jak burza więc jestem dobrej myśli Tylko strasznie kusi aby przycisnąć... ale docieranie uczy pokory
Obserwacje po kolejnej setce km - STOP mryga tylko po rozgrzaniu silnika i tylko "na luzie" lub po wciśnięciu sprzęgła (wtedy obroty na chwilę spadają do ok 500-600/min, mryga kontrolka STOP (równocześnie kontrolki temp. płynu i ciśnienia oleju), po czym gaśną i obroty wracają do normy), czasami zdarza mu się zgasnąć. No ale poprawimy wtyczki, podniesiemy obroty i zobaczym co będzie. Silnik chodzi cichutko, do blisko 3000 obr/min w ogóle go nie słychać, idzie jak burza więc jestem dobrej myśli Tylko strasznie kusi aby przycisnąć... ale docieranie uczy pokory
Ostatnio zmieniony 16 kwie ndz, 2006 11:14 pm przez d_ARC, łącznie zmieniany 1 raz.