Kontrolka "STOP-natychmiast zatrzymać auto" grrrr.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Nie chce straszyc, ale jezeli "mryga" tylko na wolnych obrotach, to nie wina wtyczek od temp wody, tylko cisnienia oleju -jezeli wymieniales panewki, to moze puszczac walkiem rozrzadu -w kazdym razie albo czujnik jest zepsuty (nowy kosztuje 20zl), albo czeka cie rozbieranie gory lub dolu -zalezy gdzie puszcza
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

dokładne obserwacje co do wskażnika i kontrolki ciśnienia oleju ( obserwacja z prawego fotela ;) )
- zimny silnik ciśnienie ok 6 bar bez wzgledu na obroty
- temp oleju ok 80 stopni, na wolnych obrotach 3 bary 3000obr /min 4 bary
- temp. oleju 90 pare stopni (wyżej sie nie podnosi) 900 - 1000obr/min 1,2 bar, 3000obr/min 2-2,5 bar

Co do kontrolki cięnienia oleju:
1. przy zmianie biegu chwilowo obroty spadaja na 400-500 (mrugnie kontrolna, wskaznik ciśnienia na 0) wracaja na 700-900 ( nie pali sie, a ciśnienie oleju ok 1,2 bar)
2. temp oleju 90-95 stopni, obroty skacza miedz 650-800 lekko sie żarzy

moze zwiekszyć obroty na jałowym do 1000 ???, a jak zwiekszyć to gdzie jest srubka do regulacji ( moze to ta nad przepustnicą ???)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

dziwne?? nie jeździj tylko sprawdź koniecznie ciśnienie oleju w układzie, zmień olej na jakiś dobrej klasy najlepiej klasy 50 lub 60 może się trochę poprawi ale koniecznie sprawdź przyczynę słabego ciśnienia. szkoda robić jeden remont za drugim :roll:

na 0 ciśnienie mi spada dopiero jak wyłączę silnik, z kontrolką tak samo.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
driver_

Post autor: driver_ »

Kaktus pisze:Ja tylko wysokooktanowke leje.

Czemu niby mialoby sie nie sprawdzac? Kto takie brednie opowiada?
Ja te brednie popieram. Im wyzsza liczba oktnowa tym mniejsza kalorycznosc benzyny.
Bez sensu jest lanie bardzo wysokooktanowej wachy do np stricte seryjnego silnika. Gwarancja ucieczki kilku konikow. Dopiero gdy masz ostro zestrojony motor i zeby chronic sie przed samozaplonej i spalaniem dotonacyjnym dobiera sie odpowiednia liczbe oktanowa paliwa (najczesciej doswiadczalnie, logujac wskazania knock sensora podczas jadzy w warunkach WOT).

A lanie wysokooktanowej tylko po to zeby lepiej sie czuc w aucie prawie seryjnym jest chyba bez sensu.

pozdrawiam
tygrysek_82

Post autor: tygrysek_82 »

Ja za to mialem podobne problemy z kontrolka hamulca. Doslownie co chwila mrugala.
Pierwsza reakcja: czujnik w zbiorniczku (wszystko ok), pozniej kabel na klockach tez ok, reczny: tez ok. Wszystko sprawdzane miernikiem. Wq****ło mnie to wiec wycialem caly kabel czujnika klockow (bo po co jak wiem w jakim sa stanie), dolalem na maxa plynu hamulcowego i jak reka odjal :-) Skonczyla sie "dyskoteka". W sumie nie wiem co pomoglo :wink:
Awatar użytkownika
agrest205
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 05 sty czw, 2006 5:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: agrest205 »

ja mam np zdanie takie że możliwe gdy się mieszka w np w niemczech i lejąc się 95 jest 95, w Polsce neistety jest tak że lejąc 99 masz 95, tak więc drajwer w pewnym sensie ma racje i Kaktus również :)
"groźniejsza jest armia baranów prowadzona przez lwa, niż armia lwów prowadzona przez barana" napoleon bonaparte
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

tak, jakby jesze po dolaniu wody z 98 robilo sie 95 8)
to dalej jest 98, tyle, ze z dodatkiem wody :W
swoja droga lalem w niemczech i lalem w polsce -paliwo jest takie samo z ta roznica, ze u nas mozna kupic po prostu wode zamiast paliwa -co w niemczech sie tez zdaza, ale odsetek jest znacznie, znacznie mniejszy
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

paliw chrzczonych tzw z woda jest u nas bardzo mało tylko tak kazdy mówi ze woda jest i tyle ,ale to nie prawda, najwiecej paliw tzw chrzczonych to takich z dodatkami innych etanoli i innych cieczy paliwo podobnych które własnie powoduja słabe osiagi silnika i niektóre awarie
Jakby w paliwach chrzczonych była woda a takich stacji jest u nas z 80% pewnie to 90% aut tankujacych na takich stacjach po przejechaniu kilkunastu kilometrów by poprostu staneła lub miała problemy wogóle z własciwa praca
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
Ostatnio zmieniony 07 cze ndz, 2009 12:21 am przez viwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

blaszka pisze: 90% aut tankujacych na takich stacjach po przejechaniu kilkunastu kilometrów by poprostu staneła lub miała problemy wogóle z własciwa praca
zalezy ile wody...
etanol jest drozszy od benzyny, wiec nie wiem jaki jest sens dolewania go do paliwa 8)

Leje tylko na jednym orlenie i nigdy zadnych problemow nie bylo. Na tej samej stacji qmpel leje do mazdy, ktora tankowalismy tez w niemczech na kilku stacjach -identycznie jezdzi i identycznie spala.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

kurde a u mnie jak silnik zimny to mam 3 bary cisnienie oleju natomiast jak mu mocno podeptam to potem na wolnych przygasa kontrolka a w czasie jazdy nie idzie wyżej jak 2 bary. i czasem po dodaniu gazu słychac takie klepniecia tylko nie wiem czy to zawory czy panewki. Co robić i ile bedzie kosztowała (oleju nie bierze)
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

b182 pisze:na wolnych przygasa kontrolka
co to znaczy, chyba zapala?
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

no dokladnie zapala sie lekko :oops:

Dodano po 4 minutach:

PS czy panewki korbowodowe są takie same w modelu 1.6 i 1.9 ??
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

a jak się zapala kontrolka to ile bar Ci pokazuje na wskaźniku?
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

bardzo mało ale dokladnie niewiem ile spada cos poniżej 1
Pug sprzedany
ODPOWIEDZ