Podatek ekologiczny od aut zamiast akcyzy
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Podatek ekologiczny od aut zamiast akcyzy
"Gazeta Wyborcza": Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie nowego podatku ekologicznego od aut, którym zastąpić chce podatek akcyzowy. Wczoraj ujawniło zasady jego płacenia.
Dziennik podkreśla, że nowy podatek uderzy w stare pojazdy masowo sprowadzane z Unii Europejskiej. Będzie kilka, kilkanaście razy wyższy od płaconej dziś akcyzy. Na przykład za 13-letniego volkswagena golfa zapłacimy aż 2 tysiące 900 złotych podatku ekologicznego zamiast około 170 złotych akcyzy.
"Gazeta Wyborcza" pisze, że ekologiczny podatek trzeba będzie płacić raz przy pierwszej rejestracji w Polsce auta osobowego o masie do 3 i pół tony. Jego wysokość będzie zależeć od pojemności silnika i europejskich norm toksyczności spalin, które spełnia. Ministerstwo Finansów w uzasadnieniu do projektu nowego podatku nie ukrywa, że ograniczy on napływ używanych aut do 200 tysięcy rocznie. Przez dwa lata od wejścia do Unii Europejskiej do Polski przyjechało na własnych kołach i lawetach około milion osiemset tysięcy używanych samochodów. To rekord w dziejach europejskiej motoryzacji.
Dziennik podkreśla, że nowy podatek uderzy w stare pojazdy masowo sprowadzane z Unii Europejskiej. Będzie kilka, kilkanaście razy wyższy od płaconej dziś akcyzy. Na przykład za 13-letniego volkswagena golfa zapłacimy aż 2 tysiące 900 złotych podatku ekologicznego zamiast około 170 złotych akcyzy.
"Gazeta Wyborcza" pisze, że ekologiczny podatek trzeba będzie płacić raz przy pierwszej rejestracji w Polsce auta osobowego o masie do 3 i pół tony. Jego wysokość będzie zależeć od pojemności silnika i europejskich norm toksyczności spalin, które spełnia. Ministerstwo Finansów w uzasadnieniu do projektu nowego podatku nie ukrywa, że ograniczy on napływ używanych aut do 200 tysięcy rocznie. Przez dwa lata od wejścia do Unii Europejskiej do Polski przyjechało na własnych kołach i lawetach około milion osiemset tysięcy używanych samochodów. To rekord w dziejach europejskiej motoryzacji.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
staary, przeczytaj sobie jak dokładnie.....
Dokladniejsze info:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 90286.html
Nowy podatek ekologiczny będzie liczony według skomplikowanego wzoru:
S = cc2 * euro * stawka
Dla poszczególnych norm toksyczności spalin Ministerstwo Finansów proponuje
następujące współczynniki:
. norma Euro 0 (w przybliżeniu auta rejestrowane w UE do 1991 r.
włącznie) - współczynnik 11;
. Euro 1 (1992-95) - 7,3;
. Euro 2 (1996-99) - 2,8;
. Euro 3 (2000-05) - 1,8;
. Euro 4 (od 2006 ) - 1;
. Euro 5 (norma, która będzie obowiązywać od 2010 r.) - 0,9.
Na jakiej podstawie Ministerstwo Finansów ustaliło wysokość współczynników?
Jasnej odpowiedzi nie ma. - Wybraliśmy takie, a nie inne współczynniki -
powiedział nam wiceminister finansów Mirosław Barszcz.
Koniec komplikacji? Bynajmniej. Podatek od używanych aut sprowadzanych do
Polski z Zachodu będzie można pomniejszyć o kwotę zależną od okresu
dotychczasowej eksploatacji. Ulga wynosi od 15 proc. podatku dla samochodów
eksploatowanych przez rok do 55 proc. od aut eksploatowanych przez sześć
lat. Bardziej skomplikowane jest wyliczenie ulgi dla aut zarejestrowanych na
Zachodzie siedem lat lub wcześniej. Dla takich starszych pojazdów ulga
wynosi 55 proc. plus iloczyn 45 proc. i nowego współczynnika, który
otrzymamy, odejmując od 1 wartość 0,95 do potęgi n (n to różnica wieku
pojazdu po odjęciu siedmiu lat).
jak sobie policzysz... to sie okaże, że jak ktoś bedize chciał nowego puga, to sprowadzi i "jakoś to załatwi".... niedługo polska to bedzie jedna wielka szara strefa...
Dokladniejsze info:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 90286.html
Nowy podatek ekologiczny będzie liczony według skomplikowanego wzoru:
S = cc2 * euro * stawka
Dla poszczególnych norm toksyczności spalin Ministerstwo Finansów proponuje
następujące współczynniki:
. norma Euro 0 (w przybliżeniu auta rejestrowane w UE do 1991 r.
włącznie) - współczynnik 11;
. Euro 1 (1992-95) - 7,3;
. Euro 2 (1996-99) - 2,8;
. Euro 3 (2000-05) - 1,8;
. Euro 4 (od 2006 ) - 1;
. Euro 5 (norma, która będzie obowiązywać od 2010 r.) - 0,9.
Na jakiej podstawie Ministerstwo Finansów ustaliło wysokość współczynników?
Jasnej odpowiedzi nie ma. - Wybraliśmy takie, a nie inne współczynniki -
powiedział nam wiceminister finansów Mirosław Barszcz.
Koniec komplikacji? Bynajmniej. Podatek od używanych aut sprowadzanych do
Polski z Zachodu będzie można pomniejszyć o kwotę zależną od okresu
dotychczasowej eksploatacji. Ulga wynosi od 15 proc. podatku dla samochodów
eksploatowanych przez rok do 55 proc. od aut eksploatowanych przez sześć
lat. Bardziej skomplikowane jest wyliczenie ulgi dla aut zarejestrowanych na
Zachodzie siedem lat lub wcześniej. Dla takich starszych pojazdów ulga
wynosi 55 proc. plus iloczyn 45 proc. i nowego współczynnika, który
otrzymamy, odejmując od 1 wartość 0,95 do potęgi n (n to różnica wieku
pojazdu po odjęciu siedmiu lat).
jak sobie policzysz... to sie okaże, że jak ktoś bedize chciał nowego puga, to sprowadzi i "jakoś to załatwi".... niedługo polska to bedzie jedna wielka szara strefa...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
poje**ni politycy, jak tu ma gospodarka sie rozwijac jak dla wielu ludzi takie auta to okazja by wogole miec samochod !!!! debilizm ku** je**&** i znowu wyjdzie ze zrobili cos nielegalnie a potem nie beda chcieli oddac kasy !!!
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Najlepsze jest to, ze owego podatku wprowadzic nie moga
przepisy unijne dotyczace wolnego handlu w ramach unii nie pozwalaja na opodatkowanie jakimkolwiek podatkiem utrudniajacym przeplyw towarow -to wlasnie jest powodem "nielegalnosci" akcyzy, i bedzie powodem nielegalnosci podatku ekologicznego. Nawet, jezeli owy podatek wprowadza, to za jakis czas ktos zaskarzy slusznosc jego pobierania i znow beda jaja
przepisy unijne dotyczace wolnego handlu w ramach unii nie pozwalaja na opodatkowanie jakimkolwiek podatkiem utrudniajacym przeplyw towarow -to wlasnie jest powodem "nielegalnosci" akcyzy, i bedzie powodem nielegalnosci podatku ekologicznego. Nawet, jezeli owy podatek wprowadza, to za jakis czas ktos zaskarzy slusznosc jego pobierania i znow beda jaja
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tak to jest z z autkami nastoletnimi niestety
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl