Regulacja wtrysku / mieszanki / DLA ZNAWCÓW TEMATU

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Regulacja wtrysku / mieszanki / DLA ZNAWCÓW TEMATU

Post autor: Sebek »

Witam!

Czy ktoś z Was wie jak prawidłowo wyregulować sobie wtrysk? I ustawnić dobra mieszankę :?:

Jak odpalam puga to wskakują mu obroty tak koło 1400 (myśle że to ssanie) i dopuki się nie rozgrzeje to jakby nie miał mocy wcisne buta to się się zadławi i nie idzie :evil:
Jak podstawię rekę pod wydech to jest w kropkach, więc wydaje mi się że jest sporo nie spalonego paliwa
jak się rozgrzeje to wszystko wraca do normy i śmiga jak mało kiedy

Chyba jeszcze nikt nic o tym nie pisał oprócz: MOŻE TO ZROBIĆ TYLKO SPECJALISTA

Mam nadzieję że ktoś coś będzie wiedział :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Myśle że bez żadnej machiny (analizator spalin) chyba będzie 'ciężko' dojść do Lambdy powiedzmy równej 1 czy tam 0,95...
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

musi sie jakos dać bez tego bo jak podjechałem rozgrzanym na analizę to wszystko było ok
a problem jest kiedy jest nierozgrzany
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Moze po prostu jakis czunik wariuje?? Porownywales opornosc czujnika temp silnika do wartosci nominalnych ?
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

nie. a jak to porównać? tylko proszę szczegułowy opis jak to sprawdzić? czym? i gdzie jest ten czujnik dokładnie
ale skoro jak się rozgrzeje to wszystko wraca do normy to chyba czujnik jakby wariował to cały czas... hmm...
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Nie szkodzi -moze przeklamywac w pewnym zakresie. Sprawdzic nie zawadzi -w etzoldzie masz rysunek zaleznosci opornosci od temperatury (taka parabola) Jezeli problem jest tylko na zimno to wymontowanie czujnika masz z glowy -odpinasz kostke(za obudowa termostatu, lub jakos obok) 2-pinowa i mierzysz opor miedzy pinami w czuniku i porownujesz z rysunkiem przyjmujac tem.p otoczenia za temp. silnika (mniej wiecej powinno sie zgadzac)

Nie wiem czy to moze miec jakies znaczenie, ale sprawdzilbym podgrzewanie sondy lambda (tak dla pewnosci, bo jak juz wspomanielm nie wiem, czy to moze miec jakis wplyw).

Mowiles tez, ze chlapie z wydechu -to nie woda przypadkiem?
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

ad.1 muszę to w takim razie sprawdzić
ad.2 sonda była wymieniana i wiem że pracuje ok
ad3. nie wiem czy to woda bo krystaliczna już nie jest-a co jeśli to woda?
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wlasnie nic -w wydechu rano masz troche wody i ja wywala :)
sonda moze pracowac ok, ale przez pare minut na zimno moze glupiec -chodzi mi tylko o kable podgrzewajace
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

a jak sprawdzić te kable? :roll:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

odpinasz kostke majaca 2 biale kable
odpalasz samochod i mierzysz napiecie na kostce od samochodu -powinno byc kolo 12-14V
Pozniej opor na drugiej kostce -jezeli w jakims stopniu istnieje przejscie miedzy pinami to cewka powinna byc cala i grzac
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Banita pisze: Pozniej opor na drugiej kostce -jezeli w jakims stopniu istnieje przejscie miedzy pinami to cewka powinna byc cala i grzac
czyli potem odpinam druga kostke i patrzę analogicznie jak do tej z dwoma białymi :?:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

nie -przeciez kazda kostka ma 2 strony odpinasz raz i masz 2 strony tej samej kostki
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

ok teraz juz wszystko wiem :mrgreen: :wink: dzięki
jak tylko będe miał wolną chwilę to posprawdzam

JAK KTOŚ COŚ JESZCZE WIE CIEKAWEGO TO PROSZE O OPINIE :P
PRZTDADZĄ SIĘ

Dodano po 14 godzinach 16 minutach:

:arrow: czujnika jak na razie nie sprawdziłem
:arrow: ale miałes dobry pomysł Invictus z tą sonda bo jak zauwarzyłem to wtyczka była źle wpięta bo ta spinka metalowa się nie zatrzasneła i chyba nawet była odwrotnie wsadzona- a koejność pinów ma chyba znaczenie :?:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Mam miernik ale nigdy z takiego sprzętu nie korzystałem więc mam prośbę żeby mi ktoś powiedział w jakiej pozycji mam ustawić pokrętło żeby sprawdzić czujnik temperatury silnika i czy te kable mam dobrze powpinane
:arrow: Obrazek

tak żebym mógł zmierzyć oporność czujnika :!:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

20k
2K w zaleznosci o d wykresu w edku

co do pinow w sondzie to ma znaczenie tylko w 1 z 2 kostek -tej z szarym i czarnum przewodem, biale moga byc zamienione
ODPOWIEDZ