Uszczelka pod głowicą
- wasia
- Junior
- Posty: 263
- Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Uszczelka pod głowicą
Witam!
Czy jest prosty sposób na sprawdzenie czy trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. W Etzoldzie są wymienione objawy ale u mnie występują tylko niektóre - mała mocy (jechałem z kumplem krtóry też miał 60 KM ale przyspieszał znacznie lepiej), ale za to nie ubywa mi płynu chłodniczego ani nie widzę w nim oleju. Jak sprawdzić to cholerstwo (silnik leżący).
Czy jest prosty sposób na sprawdzenie czy trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. W Etzoldzie są wymienione objawy ale u mnie występują tylko niektóre - mała mocy (jechałem z kumplem krtóry też miał 60 KM ale przyspieszał znacznie lepiej), ale za to nie ubywa mi płynu chłodniczego ani nie widzę w nim oleju. Jak sprawdzić to cholerstwo (silnik leżący).
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no autko sie zaczyna grzać
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
jak nie ubywa płynu to raczej nie uszczelka*.... <tzn jak sie nie miesza jedno z drugim też
>
a przyczyn małej mocy może byc dość dużo...
masz gaźnik... to łatwo można go wyregulować... jedź gdzieś, zapłać 50 zeta i niech ustawią mieszankę.... ja kręciłem u siebie śrubkami przy gaźniku, i były baardzo duże róznice w spalaniu i "osiągach"
na szczęscie miałem wszystko oznaczone i mogłem wrócić do ustawień dobrych....
* chyba że walnęła między komorami.. to moc bedzie mniejsza...
jak sprawdzić... hehe zdjąć głowice i zobaczyć
ale to kosztuje cene uszczelki.. (minimum 50 zł.. jest teraz promocja w ASO citroena)
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
a przyczyn małej mocy może byc dość dużo...
masz gaźnik... to łatwo można go wyregulować... jedź gdzieś, zapłać 50 zeta i niech ustawią mieszankę.... ja kręciłem u siebie śrubkami przy gaźniku, i były baardzo duże róznice w spalaniu i "osiągach"
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
* chyba że walnęła między komorami.. to moc bedzie mniejsza...
jak sprawdzić... hehe zdjąć głowice i zobaczyć
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- wasia
- Junior
- Posty: 263
- Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
- Posiadany PUG: green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Przypomniało mi się jeszcze że mam majonez na korku od wlewu oleju(szczególnie latem) więc to chyba jednak ta uszczelka. Co do regulacji gaźnika to też ostatnio kręciłem śróbkami ale polepszyło się tylko spalanie (moc bez zmian).A Hryno rzeczywiście jest szybki (widziałem go już w akcji) ale z tego co wiem w leżaku jest duuuuużo roboty jeśli chodzi o uszczelkę więc nie chcę chłopaka zamęczać
.
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
U mnie:
Oleju nie muszę dolewać między wymianami (zalewam na 3/4 podziałki na bagnecie, a po ok 15 tyś.km spada do 1/3 podziałki)
Płyn chłodniczy spierdziela (co ok 2 miesiące czyli ok 2000-3000 km dolewam do kreski max, a po tym okresie spada poniżej minimum)
Widać ten paskudny majonez na korku
Moc: Jak sprowadzałem juniorka z Belgii 8 lat temu to szedł na autostradzie 155km/h (nie spadało poniżej 140 pod górkę), teraz max 130. Nie było żadnych raptownych spadków mocy... wszystko mniej więcej równo w czasie.
Przebieg 220tyś, dotąd uszczelka nigdy nie wymieniana.
Jak myślicie, warto byłoby już zająć się wymianą ?
Oleju nie muszę dolewać między wymianami (zalewam na 3/4 podziałki na bagnecie, a po ok 15 tyś.km spada do 1/3 podziałki)
Płyn chłodniczy spierdziela (co ok 2 miesiące czyli ok 2000-3000 km dolewam do kreski max, a po tym okresie spada poniżej minimum)
Widać ten paskudny majonez na korku
Moc: Jak sprowadzałem juniorka z Belgii 8 lat temu to szedł na autostradzie 155km/h (nie spadało poniżej 140 pod górkę), teraz max 130. Nie było żadnych raptownych spadków mocy... wszystko mniej więcej równo w czasie.
Przebieg 220tyś, dotąd uszczelka nigdy nie wymieniana.
Jak myślicie, warto byłoby już zająć się wymianą ?
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jak zamierzasz jeździć autkiem to warto ale jeśli nic się nie dzieje to.... ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
Na wakacjach spotkałem faceta co juniorkiem 0,5 mln km zrobił na jednym silniku.
Przy 300 tysiącach wyremontował silnik i przejechał następne 200 tyś, przy tym za mocno nawet nie narzekał na zbytnie usterki. Polecił mi zrobić przy moim przebiegu pierścienie i uszczelkę właśnie, ale kasy trochę narazie brak. Może jak przyjdzie zwrot podatku to się o to zatroszczę.
jak bedziewsz wymienial uszczelke to daj glowice do planowania (40 zl). rok temu zmienilem uszczelke bo smuzylo olejem po silniku. niby nie duzo ale szlo na pasek rozrzadu i alternatora a wiadomo jak guma nie lubi oleju. i wytrzymalo rok czasu i ok 20 kkm. dokladnie w tym samym miejscu sie slimaczy. a raczej slimaczylo bo w sobote skonczylem go skladac. za pierwszym razem glowice byla DOKLADNIE obejrzana i wygladala ok ale jak widac na oko to...
viwaldi
viwaldi