Poszerzania wiedzy o moim nietypowym GTI cd
Wg. danych z VIN (oznaczenie CDK), w budzie był silnik XU9J1 o mocy ok 100km (a autodata pokazuje, że możliwy też XUD). Obecnie motor BX GTI - nr 1CW3M..... - moc ??? Jak dowiedziałem się z FAQ XU9J1 był montowany w budzie seryjnej 205. I tu zaczyna sie problem.
Planuję wymianę części podzespołów na sportowe (hamulce EBC, zawias itp.) i nie wiem do jakiej wersji zamawiać. Czym różni się buda i podzespoły z tej wersji silnikowej (poza profilem błotników i plastikowymi poszerzeniami) od 1.9 GTI np. XU9JAZ (auto składak, dane z naklejki przy mocowaniu amorków). Wg Etzolda inna jest np. pompa paliwa, rozumiem, że inny może być osprzęt silnika, ale co np. zawieszeniem i podzespołami mechanicznymi?
Nie wiem czy np. jak zamówię tarcze/klocki pod standardowe 1.9 GTI nie okaże się, że nie pasują
205 GTI - buda wersji z silnikiem XU9J1
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
I weź tu człowieku bądź mądry... wg stronki 205GTI z oznaczeniami VIN 20CDK2 mam Puga XU9JAZ (tu by się zgadzało z białą naklejką na błotniku, jest kat., komp motronic, ale żółte wtryski i inny profil błotników/brak poszerzeń/otworów na poszerzenia/listew bocznych) tyle, że z min. 92 roku a w papierach i na szybach 1989.
Co do zawieszenia to tu również, nie jest tak prosto.
Tył jest na bębnach ale poprzedni właściciel zarzeka się, że były tarcze tyle, że do KJS wymienił na bębny.
Przód wachacz trójkątny. Na zaciskach widnieje symbol 1255CN i nr 9116. Dziś mierzyłem średnicę przednich tarcz wentylowanych - jest ponad 240mm (pomiar metrówką więc trudno o dokładność co do milimetra). Wg angielskiej strony GTI ma tarcze 247mm (czy wersja 1.6 i 1.9 podobnie?). W Etzoldzie jest, że wentylowane miały wersje z mocą 120/128KM, czyli hamulce nie są od 1.6 (?).
Tyle, że tu kurcze musze mieć pewność bo zamawiam klocki EBC GreenStuff i tarcze TurboGrove - wydatek 400PLN więc lipa by była gdyby się okazało, że nie pasują...
Co do zawieszenia to tu również, nie jest tak prosto.
Tył jest na bębnach ale poprzedni właściciel zarzeka się, że były tarcze tyle, że do KJS wymienił na bębny.
Przód wachacz trójkątny. Na zaciskach widnieje symbol 1255CN i nr 9116. Dziś mierzyłem średnicę przednich tarcz wentylowanych - jest ponad 240mm (pomiar metrówką więc trudno o dokładność co do milimetra). Wg angielskiej strony GTI ma tarcze 247mm (czy wersja 1.6 i 1.9 podobnie?). W Etzoldzie jest, że wentylowane miały wersje z mocą 120/128KM, czyli hamulce nie są od 1.6 (?).
Tyle, że tu kurcze musze mieć pewność bo zamawiam klocki EBC GreenStuff i tarcze TurboGrove - wydatek 400PLN więc lipa by była gdyby się okazało, że nie pasują...