Hamulce - słabe, twardy pedał. Jaka przyczyna ?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Kaktus to post sprzed ponad roku :wink:
Tez już chciałem odpisywać o diesolowych vacu i tych membranach o co chodzi...
A teraz mowa o benzyniakach..
Jak silnik benzynowy reaguje obrotami na wciśnięcie pedału hamulca to musi brać lewe powietrze przez serwo!!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tak jak mowisz
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Post autor: ice_man »

Panowie a jaka bedzie przyczyna miekkiego pedały, tak gdzies od połowy zaczyna hamowac dopiero,i siła nie jest taka jakbym tego chciał ale hamuje dosc dobrze, dodam jeszce ze, po 3 krotnym podpompowaniu pedął rosnie a hamulce jakby słabły:-( moze zapowietrzony układ ?? , czy moze cos z pompa ??
http://www.ice_man_lbn.205.pl
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zlotycbr »

przeczytaj moja poprzednia wypowiedz,tak wlasnie ja mialem i przyczyna byla zapieczona samoregulacja szczek w tyle,wyczyscilem i przesmarowalem i przezylem szok,pedal wysoki a skutecznosc hamulcow od razu wzrosla o jakies 40% :shock:
oczywiscie nie twierdze ze na 100% masz taka przyczyne ice-man,ale warto sprawdzic
pozdr,
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

W pugach obwody są po przekątnej
co to znaczy??? że nie na tył i przud podzielone na 2 obwwody tylko po przekątnej??? czy o co innego chodzi??
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zlotycbr »

lukasss pisze:
W pugach obwody są po przekątnej
co to znaczy??? że nie na tył i przud podzielone na 2 obwwody tylko po przekątnej??? czy o co innego chodzi??
absolutnie tak nie jest,robilem hamulce od podstaw i sprawdzilem jak ide przewody,sa dwie sekcje,jedna na tyl,druga na przod,wydaje mi sie ze po przekatnej nie mialoby sensu,pomyslcie jak by sie samochod zachowywal hamujac ostro powiedzmy przednim prawym i tylnym lewym kolem :D
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Może były różne systemy...
Ogólne info donoszą że są po przekątnej i u mnie na 99% tak było.
Uzasadnione jest to włeśnie bezpieczeństwem!!!
Napewno lepiej będzie hamował po przekątnej niż sam tył........

A co to twardnięcia i rosnięcia pedału hamulca w dieselu po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu - tak niestety musi być....
Pompka vacum ma skończoną wydajność i musi zdążyć wytworzyć podciśnienie..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Wiem że temat stary ale hamulce jak maja byc po przekątnej to tego lepiej nie ruszać.

"zlotycbr" Jestem świeżo po regeneracji układu hamulcowego. Wymieniony prawie cały przód, przewody elastyczne, przewody miedziane, uszczelnienia zacisków no i wymiana wszystkich uszczelek w pompie. Wydawało mi się tak jak Tobie że lepiej powinno być nie po przekątnej. Załozyłem przód do jednej pary a tył do drugiej i po wymianie wszystkich wyżej wymienionych części ledwo zauważyłem poprawę. Pedał spadł bardzo nisko.

Po przeczutaniu tego tematu a zwłaszcza wypowiedzi "tomek" , pobiegłem przełożyc tak jak było czyli po porzekątnej. Efekt - pedał spowrotem na swoim miejscu i pierwszy raz w życiu hamowałem tym autem z piskiem na gruboziarnistym asfalcie. Hamulce żyleta. Więc tak ma być

pozdro
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zlotycbr »

Witam.
Temat stary,ale dzieki wielkie zes napisal tego posta "aule"!!!!
Nic na ten temat potem nie pisalem,ale wypowiedz "tomka" dala mi duzo do myslenia,a moze juz ktos kombinowal??Poszukalem wszystkiego gdzie tylko moglem na temat hamulcow i wyszlo mi ze PRZEWODY W PUGU SA PO PRZEKATNEJ!!!
Ta sytuacja dala mi duzo do myslenia i teraz czytajac twojego posta "aule" normalnie sie usmialem,wyobraz sobie ze tez czym predzej przelozylem przewody i efekt taki jak u ciebie,hebelki igla!Wiec ten post to byla moja gafa,no i powinienen go sprostowac czego nie popelnilem.Za ewentualne zamieszanie chce wszystkich przeprosic i naprawde trzeba byc pewnym w danej sprawie jak sie chce wypowiedziec,ale coz czlowiek nie jest nieomylny,a w moim ktos po prostu pokombinowal z przewodami :oops:
Pozdro
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
Ostatnio zmieniony 07 cze ndz, 2009 12:12 am przez viwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

wspomnialem o "przekatnych hamulcach"
czyli ze co
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
Ostatnio zmieniony 07 cze ndz, 2009 12:12 am przez viwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

poczytaj o ABS w instrukcji :)

jakby nie było na krzyż... to podczas poślizgu np przedniego prawego koła, wyłączałoby na chwilke cały przód :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

viwaldi pisze:czyli ze:
W pugach obwody są po przekątnej
i nie tylko w pugach.
i nie ma co sie tak dziwic.
i o co pytasz... bo sie zgubilem :?

pozdr
viwaldi
CZYLI CHODZI O PRZEWODY HAMULCOWE . MOZE NIE SA PO PRZEKATNYCH TYLKO SIE JE ODPOWIETRZA TAK JAKBY PO PRZEKATNEJ A TO JEST TYM SPOWODOWANE TYM ZE NAJPIERW SIE ZACZYNA OD PRZEWODU NAJDŁUZSZEGO A KOŃCZY NA NAJKRÓTSZYM JESLI TO MACIE NA MYSLI TA PRZEKĄTNOSC
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

blaszka -oni dobrze napisali -uklad jest "X" , ale chyba w tych najstarszych biednych wersjach byl "="
ODPOWIEDZ