Witam
MAm zamiar założyć sobie obrotomierz. Jest on ałkowicie nie oryginalny bo pochodzi z Audi 100.
Mam poważny problem ze zrozumieniem do której jego nóżki mam sie podłaczyć z zasilaniem a do której z sygnałem.
Bardzo prosze o pomoc.
poniżej zdjęcie drania
OBROTOMIERZ === NIETYPOWA SPRAWA
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No tez o tym pomyslałem. Ale jak nikt mi od nich nie pomoże to co?
Czy jest możliwe że jak źle podłącze to się coś zepsuje????
Domyślam sie że ten odstający na samej górze to nóżka od sygnału ale co z tymi trzema w rzędzie. Po zdjęciu całości zaóważyłem że od każdego z nich odchodzi drucik do uzwojeń w środku ale co tam sie dalej dzieję to nie wiem.
HELP
Czy jest możliwe że jak źle podłącze to się coś zepsuje????
Domyślam sie że ten odstający na samej górze to nóżka od sygnału ale co z tymi trzema w rzędzie. Po zdjęciu całości zaóważyłem że od każdego z nich odchodzi drucik do uzwojeń w środku ale co tam sie dalej dzieję to nie wiem.
HELP
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wiesz juz się do jednego forum Audi dorwałem ale tam jest ciężko. Wszyscy wkładają w oryginalne piny albo je dolutowuja do płyty i dołaczają do obrotomierza ale nikt nie wspomina o polaryzacji styków. U nas są trzy przewody i nie byłoby problemu ale nie wiedziałem że takie to będzie ustrojstwo i że będzie miało 4 piny.
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to nic nie znalazłem. Ale wziąłem miernik do rąk i sprawdziłem. W obrotomierzu mam dwie cewki. Końce tych cewek to:
1. cewka , na zdjęciu pin u góry i całkiem po lewej. Prawdopodobnie jest to cewka zasilana impulsem z cewki zapłonowej.
2. cewka, na zdjęciu piny środkowy i całkiem po prawej
Niech mnie ktoś poprawi. mpuls z cewki zapłonowej jest znaku "+" więc ten pin po lewej podłączam do masy. Natomiast cewkę 2 podłączam tak. Prawy do "+" po stacyjce a środkowy (jak sugeruje jego połączenie z obudową) też do masy.
Corect??
Dodano po 11 godzinach 57 minutach:
No to się na kupowałem. Tak to jest jak sie człowiek nie zna i się zabiera
Po dogłębnym przestudiowaniu zasobów internetu okazało sie że posiadam tylko "wskaźnik wychyłowy" ustrojstwa co sie nazywa "miernik ilorazowy" Mogę sobie podłączać te cztery nóżki gdzie chcę a to i tak bez układu nie pojedzie. Na dodatek nie wiadomo czy jak dostanę taki układ to podejdzie pod instalację w moim aucie. Z układem to podłączenie jest proste bo są już wtedy trzy końcówki, "+" "-" "sygnał"
Będę więc poszukiwał takiego układu i zobaczymy wtedy.
Na razie niech ta moja przygoda będzie PRZESTROGĄ dla innych.
Kupujcie tylko coś co znacie i na pewno będziecie wiedzieć jak to włączyć bez komplikacji.
pozdro
1. cewka , na zdjęciu pin u góry i całkiem po lewej. Prawdopodobnie jest to cewka zasilana impulsem z cewki zapłonowej.
2. cewka, na zdjęciu piny środkowy i całkiem po prawej
Niech mnie ktoś poprawi. mpuls z cewki zapłonowej jest znaku "+" więc ten pin po lewej podłączam do masy. Natomiast cewkę 2 podłączam tak. Prawy do "+" po stacyjce a środkowy (jak sugeruje jego połączenie z obudową) też do masy.
Corect??
Dodano po 11 godzinach 57 minutach:
No to się na kupowałem. Tak to jest jak sie człowiek nie zna i się zabiera
Po dogłębnym przestudiowaniu zasobów internetu okazało sie że posiadam tylko "wskaźnik wychyłowy" ustrojstwa co sie nazywa "miernik ilorazowy" Mogę sobie podłączać te cztery nóżki gdzie chcę a to i tak bez układu nie pojedzie. Na dodatek nie wiadomo czy jak dostanę taki układ to podejdzie pod instalację w moim aucie. Z układem to podłączenie jest proste bo są już wtedy trzy końcówki, "+" "-" "sygnał"
Będę więc poszukiwał takiego układu i zobaczymy wtedy.
Na razie niech ta moja przygoda będzie PRZESTROGĄ dla innych.
Kupujcie tylko coś co znacie i na pewno będziecie wiedzieć jak to włączyć bez komplikacji.
pozdro