OLEJ RZEPAKOWY
- PSEMO
- Nowicjusz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
- Posiadany PUG: 205 Forever
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kostenblut
- Kontakt:
Mocz wielbłąda chorego na nerki, też od araba a hossy na giełdzie raczej nie zaliczy Tak swoją drogą to ciekawe ile za baryłkę płacą?woocash pisze:tia... kurde... fajnie się wam gada dieslowcy a co my posiadacze benzyniaków mamy lać w zamian??
Takie małe OT: Post głupi, ale za to jubileuszowy "50"
Znajomy jeździ Astrą TD chyba 97r. 50% ON i 50% oleju roślinnego najtańszego, dokładnego przebiegu nie powiem, ale jeździ dużo i na razie daje radę. Silnik zalewa Mobil 1 full syntetyk. Trochę to ironiczne, bo pamiętam jak wszyscy pluli na biododatki w paliwach, że psują silnik, a teraz widzę, że nie ma z tym problemu i bio to nawet 50% objętości paliwa.
Ostatnio zmieniony 03 maja śr, 2006 5:38 pm przez PSEMO, łącznie zmieniany 3 razy.
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
Do benzyniaków rozpuszczalnik, ale nie wiem jaki Coś mi sie obiło o uszy...
Dodano po 16 godzinach 12 minutach:
http://xoops.citroen.triger.com.pl/modu ... 6&forum=24
Olej roslinny na atom wegla ma
troszeczke ponizej dwoch atomow wodoru i okolo jednej osiemnastej
atomu tlenu. Ropa na atom wegla ma dwa z malym kawalkiem atomow
wodoru. Roznica w skladzie chemicznym, ciezarze czasteczkowym,
wartosci opalowej i wlasnosciach fizycznych (gestosc, lepkosc,
temperatura krzepniecia) w sumie nieduza. Diesle pala rzepak bez
najmniejszych problemow - w ogole diesle pala wszystko co samozaplon
zlapac potrafi lacznie z mielonym weglem, a jak im dac dodatkowy
zaplon iskrowy (tak sie robi diesle wielopaliwowe) to juz w ogole
wszystko co palic sie zechce...
Kupic pare butelek oleju rzepakowego i dolac do baku. Moge sie zalozyc
ze zadnych sensacji nie bedzie - a pompie to tylko na zdrowie wyjsc
moze. Jedyna niedogodnoscia oleju rzepakowego jest to ze ulega
utlenieniu tworzac trudno rozpuszczalne powloki - tak wiec samochod
nalewany rzepakiem musi byc uzytkowany regularnie, zbyt dlugie przerwy
powoduja obrastanie osprzetu farfoclami. Ale przed tym wlasnie chroni
dodatek nafty czy oleju napedowego - powstale tluszzce nasycone i
konglomeraty tluszczowe od samego poczatku beda przesycone i
zmiekczone weglowodorami nafty.
Posiadacze pompy Boscha- cieszcie sie!!
Dodano po 16 godzinach 12 minutach:
http://xoops.citroen.triger.com.pl/modu ... 6&forum=24
Olej roslinny na atom wegla ma
troszeczke ponizej dwoch atomow wodoru i okolo jednej osiemnastej
atomu tlenu. Ropa na atom wegla ma dwa z malym kawalkiem atomow
wodoru. Roznica w skladzie chemicznym, ciezarze czasteczkowym,
wartosci opalowej i wlasnosciach fizycznych (gestosc, lepkosc,
temperatura krzepniecia) w sumie nieduza. Diesle pala rzepak bez
najmniejszych problemow - w ogole diesle pala wszystko co samozaplon
zlapac potrafi lacznie z mielonym weglem, a jak im dac dodatkowy
zaplon iskrowy (tak sie robi diesle wielopaliwowe) to juz w ogole
wszystko co palic sie zechce...
Kupic pare butelek oleju rzepakowego i dolac do baku. Moge sie zalozyc
ze zadnych sensacji nie bedzie - a pompie to tylko na zdrowie wyjsc
moze. Jedyna niedogodnoscia oleju rzepakowego jest to ze ulega
utlenieniu tworzac trudno rozpuszczalne powloki - tak wiec samochod
nalewany rzepakiem musi byc uzytkowany regularnie, zbyt dlugie przerwy
powoduja obrastanie osprzetu farfoclami. Ale przed tym wlasnie chroni
dodatek nafty czy oleju napedowego - powstale tluszzce nasycone i
konglomeraty tluszczowe od samego poczatku beda przesycone i
zmiekczone weglowodorami nafty.
Posiadacze pompy Boscha- cieszcie sie!!
Peugeot 205 1,6 GTi
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Witam
Mam 1,8D 92r. Chce zrobić podgrzewacz, który będzie grzał od płynu chłodniczego paliwo przed samym filtrem paliwa i potem przed pompą wtryskową.
Pytanie: Gdzie wpiąć się się dokładnie w układ chłodzenia , aby grzać rzepak. Wiem, że muszę wpiąć sie w mały obieg chłodzenia, tylko w którym miejscu będzie najlepiej, najwygodniej ? Może ktoś ma juz taką instalację w P205 ?
Mam 1,8D 92r. Chce zrobić podgrzewacz, który będzie grzał od płynu chłodniczego paliwo przed samym filtrem paliwa i potem przed pompą wtryskową.
Pytanie: Gdzie wpiąć się się dokładnie w układ chłodzenia , aby grzać rzepak. Wiem, że muszę wpiąć sie w mały obieg chłodzenia, tylko w którym miejscu będzie najlepiej, najwygodniej ? Może ktoś ma juz taką instalację w P205 ?
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Co do ceny to trzeba dobrze poszukać, lub kupić w hurtowni to troche taniej niż opałowy. Fakt, że nie będzie to ogromna różnica do OO, ale wlicz sobie jeszcze mandaciki po 500zł, który mogą wpaść za jazdę na opale (+ skarbówka).
Inna sprawa, że ceny ON idą do góry, a wraz z nim ceny OO, bo to prawie ten sam produkt tylko o z inną akcyzą.
Ceny OR są mało od tego zależne więc jak za jakiś czas diesel podrożeje o np. 20% to o tyle samo podrożeje OO. W tym czasie OR mam nadzieję, że nie zdrożeje wcale lub niewiele .
A tak pozatym względy ekologiczne przemawiają za OR.
Inna sprawa, że ceny ON idą do góry, a wraz z nim ceny OO, bo to prawie ten sam produkt tylko o z inną akcyzą.
Ceny OR są mało od tego zależne więc jak za jakiś czas diesel podrożeje o np. 20% to o tyle samo podrożeje OO. W tym czasie OR mam nadzieję, że nie zdrożeje wcale lub niewiele .
A tak pozatym względy ekologiczne przemawiają za OR.
Ostatnio zmieniony 05 maja pt, 2006 9:57 am przez domel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
prawda
do OO dodaje się niewielką ilość "chemicznego znacznika" i barwi na czerwono. Wykrycie tego jest bardzo łatwe a policja itp posiada testery.
Rzepakowego nie są w stanie wykryć żadnymi testerami, bo narazie nic takiego nie ma, barwa też podobna. Możnaby to tylko zrobić w laboratorium (ale koszt badania pewnie przewyższył by te 500zł z ewentualnego mandatu, no i nie zrobią tego na miejscu).
A na węch co ci mogą skoczyć , bo to żaden dowód. Z drugiej strony czesto prawie nie czuć tych placków.
Dobra, ale to forum techniczne, więc rozmawiajmy o przeróbkach, modyfikacjach itd a nie o filozofii .
do OO dodaje się niewielką ilość "chemicznego znacznika" i barwi na czerwono. Wykrycie tego jest bardzo łatwe a policja itp posiada testery.
Rzepakowego nie są w stanie wykryć żadnymi testerami, bo narazie nic takiego nie ma, barwa też podobna. Możnaby to tylko zrobić w laboratorium (ale koszt badania pewnie przewyższył by te 500zł z ewentualnego mandatu, no i nie zrobią tego na miejscu).
A na węch co ci mogą skoczyć , bo to żaden dowód. Z drugiej strony czesto prawie nie czuć tych placków.
Dobra, ale to forum techniczne, więc rozmawiajmy o przeróbkach, modyfikacjach itd a nie o filozofii .
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ojj czuc czuc... ja dzis wlałem na probe 6 litrow rzepaku, na jakies 10 litrow opału w baku i powiem Wam ze na postoju jak zawiało to przez otwarte okno czuc było fryteczkami
Zauwazylem tez ze zmniejszylo sie kopcenie...
Nie czuje tez roznicy w osiagach autka...
Z odpaleniem po 8 godzinach w pracy tez nie bylo problemow.
Zauwazylem tez ze zmniejszylo sie kopcenie...
Nie czuje tez roznicy w osiagach autka...
Z odpaleniem po 8 godzinach w pracy tez nie bylo problemow.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
hie hie ciekawe kiedy olej podrożeje
no i wiecie...
niedługo policja dostanie sprzęt pomiarowy... frytkownice i wzornik frytek z macdonalda
pobiorą próbkę, usmażą frytkę i jak bedzie w normie to macie przechlapane
u nas jest olej po 2 zł / litr
no i wiecie...
niedługo policja dostanie sprzęt pomiarowy... frytkownice i wzornik frytek z macdonalda
pobiorą próbkę, usmażą frytkę i jak bedzie w normie to macie przechlapane
u nas jest olej po 2 zł / litr
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
może nie tak dokładnie jak piszesz... ale:
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=745076
za dużo nasza "góra" traci na tym, że kierowcy przerzucają się na OR
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=745076
za dużo nasza "góra" traci na tym, że kierowcy przerzucają się na OR
witam, ( wiem troche to starawy temat )
1. mam pytanie, czy jest roznica jezeli kupie olej marki Tesco a np. taki Kujawski ?
Bo powiem wam, ze taka akcja mi sie podoba, panstwo okrada nas teraz my okradniemy je,
jak Kuba Bogu tak Bóg kubanczykom....yyy....znaczy Kubie .
2. aha i o co chodzi z tym stosunkiem 3:1, wlewam 30 litrow OR i 10 ON czy na odwrot ?
3. jak mam puga 205 1,8 Diesel 1986 rok to czy moge do niego lac OR ( ma tylko 200tys. km najechane?
4. Czy cos sie stanie jak na okres mrozow bede lal olej napedowy a na wiosne juz rzepak ?
Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
1. mam pytanie, czy jest roznica jezeli kupie olej marki Tesco a np. taki Kujawski ?
Bo powiem wam, ze taka akcja mi sie podoba, panstwo okrada nas teraz my okradniemy je,
jak Kuba Bogu tak Bóg kubanczykom....yyy....znaczy Kubie .
2. aha i o co chodzi z tym stosunkiem 3:1, wlewam 30 litrow OR i 10 ON czy na odwrot ?
3. jak mam puga 205 1,8 Diesel 1986 rok to czy moge do niego lac OR ( ma tylko 200tys. km najechane?
4. Czy cos sie stanie jak na okres mrozow bede lal olej napedowy a na wiosne juz rzepak ?
Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz