Czy dziurka przy sondzie lamba na rurce od wydechu moze...

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
marjo
Junior
Posty: 106
Rejestracja: 08 lut śr, 2006 1:28 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Czy dziurka przy sondzie lamba na rurce od wydechu moze...

Post autor: marjo »

CZesc,prosze o odpowiedz,od dawna miałęm problem z wysokimi obrotami a zwłaszcza zimą,teraz jest Ciepło i ten problem jakby ustał,ale nie na długo,poniewaz moja rura od kolektora(to co wychodzi zaraz od silnika i wyrzuca spaliny) pękła na około i teraz opiera sie tylko na przełozeniach od zmiany biegów.

Zauwazyłem ze teraz jak jest to pękniete to auto nie zchodzi praktycznie z wysokich obrotów!CZy to oznacza ze wtedy miałem dziórke i sonda lambda dostwała zimne powietrze??czy sonda nie ma nic do tego.??
bardzo prosze o odpowiedz.
ma to swoje plusy ze rura pękła,mam wiecj mocy (chyba:) no i teraz jest taki odgłos jak w rajdówce:)
ja,moja muzyka,moje miasto szczecin
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wymieniaj
marjo
Junior
Posty: 106
Rejestracja: 08 lut śr, 2006 1:28 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: marjo »

no wiem,ale czy to mogło miec wpływ na wysokie obroty-chodzi mi o to czy jak taka rura peka to tak poprostu odrazu czy musiała miec jakieś mikropęknięcie wczesniej??bo jak tak to moj problem z wysokimi obrotami w zimie sie rozwiąze a jak nie to dalej bede szukał.
ja,moja muzyka,moje miasto szczecin
marjo
Junior
Posty: 106
Rejestracja: 08 lut śr, 2006 1:28 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: marjo »

szkoda ze nikt nie wie za co odpowiada lambda,to ze za mieszanko paliwo powietrze to wiem ale.............
ja,moja muzyka,moje miasto szczecin
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

no skoro wiesz...
pekniecie-wiecej tlenu, mniejsze cisnienie -sonda daje wiecej paliwa, obroty rosna (nie zawsze)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

a te wiecej tlenu to niby skad 8) ??
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

gaz szybciej plynie -tworzy sie podcisnienie 8)
masz smiglo w pokoju i nie wiesz jak dziala? :P
marjo
Junior
Posty: 106
Rejestracja: 08 lut śr, 2006 1:28 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: marjo »

no wąłsnie nie zawsze,mysle ze to nie chodzi o cisnienie!a co do tlenu to w koncu jak działa lambda??czy bada czujnikiem zawartość tlenu w spalinach i jak jest za mało to daje mniej paliwa??a jak paliwa wiecej to obroty rosną zeby silnik nadązył spalac tak??chciałbym zeby ktos opisał jak działą lambda bo podwórkowi mechanicy maja tyle pomysłów ile postów w naszym forum i juz sam nie wiem
ja,moja muzyka,moje miasto szczecin
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

przeciez to bylo miliony razy...

wiecej tlenu -wyzsze napiecie generuje sonda, zwieksza sie dawka paliwa (ta mala dodatkowa dawka potrafi zwiekszyc obroty, zbyt duza je zdusi) i na odwrot
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

Banita pisze:gaz szybciej plynie -tworzy sie podcisnienie 8)
masz smiglo w pokoju i nie wiesz jak dziala? :P
a czemu szybciej plynie 8)
i czemu robi sie podcisnienie w ukladzie w ktorym panuje nadcisnienie
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

nie jestem specem od aerodynamiki, ale w rurze wlotowej powietrza masz podcisnienie, a z tych nawierconych dziurek ci wieje :roll:
marjo
Junior
Posty: 106
Rejestracja: 08 lut śr, 2006 1:28 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: marjo »

moralez ma racje tamjest nadcisnienie!bo jakby było pod cisnienie to jakim cudem z wydechu by leciało??
ja,moja muzyka,moje miasto szczecin
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wiem ze jest nadcisnienie, ale w dolocie masz podcisnienie i tez potrafi z niego wiac :wink: -jak juz mowilem na aerodynaice sie nie znam, ale przy dziurawym wydechu sonda ariuje
marjo
Junior
Posty: 106
Rejestracja: 08 lut śr, 2006 1:28 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: marjo »

koniec tematu,Dziekuje:)
ja,moja muzyka,moje miasto szczecin
krzycho

Post autor: krzycho »

zarówno w dolocie jak i w wydechu powstaje fala rezonansowa czyli w okreśślonych odstepach czasu konkretnie w wydechu spaliny najpierw uciekają (jak żaba spod młłotka) w strone wylotu wydechu ale po drodze napotykają najczęściej pierwszą przegrodęę którą moze być kat. bądź pierwszy tłumik i część spalin powraca do cylindra . W dobrze wymierzonym wydechu powoduje to wepchanie częsci mieszanki która już po napełłnieniu cylindra zaczyna uciekać do wydechu( co spowodowane jest zarówno tym że powstało tam podciśśnienie wywołane przez uciekająącą masę gazów wylotowych jak i również że kąty rozrządu są celowo tak ustawione - przedłużona jest faza ssania zeby ten efekt wywołać) - skutkuje to wyższym napełnieniem cylindra jak i też wyższą mocą silnika. Układy przelotowe typu rura też mają efekt rezonansowy ale w którym momencie on będzie najsilniejszy zależy zarówno od długości rury jak i też jej średnicy.

W motocyklach i samochodach BMW mozna częęsto spotkaćć aktywne układy wydechowe czyli sterowanąą komputerem przesłłone w wydechu która pozwala rozszerzyćć rezonans Helmotza na większy zakres obrotów i to szczerze mówiąąc dużżo daje. Taki zawór możżna kupićć od motocykli za 100-200 zł i w wielu wyżyłłowanych silnikach z momentem obrotowym tylko w górnych partiach możże od dodać sporo Nm w niższych partiach obrotów

Stąd też strzały w wydech i zła praca układu z sondą lamba a często teżż i utrata mocy ponieważ przez ta dziurkę potrafi się zassac powietrze ktore fałszuje odczyt z Lambdy jak i teżż powoduje często dopalanie sie niespalonej (z różnych przyczyn) mieszanki w układzie wydechowym.

W dolocie też powstaje taki efekt tylko kolektory muszą być odpowiednio dłługie żżeby zapweniłły tzw dołładowanie dynamiczne w niskim zakresie obrotów. Stąd takie barany w GTi, Mi16. Choć dla ciekawych niektóre diesle mająą mocno rozbudowany układ dolotowy włłaśśnie w celu eliminacji turbodziury ponizej 2000 tys obrotów ale dłługośśćć ukłładów dolotowych sięga wtedy nawet 1,5 metra !!!
ODPOWIEDZ