luzy zaworowe - łopatologicznie prosze :)
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
luzy zaworowe - łopatologicznie prosze :)
mógłby mi ktos wręcz łopatologicznie wyjaśnić jak wyregulowac luz zaworów w silniku TU3 ??
próbowałem... ale kurde nie potrafie obcykac co i kiedy regulować, jakoś nie mogłem znaleźć takiego położenia wału, w którym obie krzywki miałyby luz...
i pytanie uzupełniające... jakie będa objawy prawie zerowych (rzędu 0,1 mm) luzów na zaworach wydechowych?? bo takie miałem
próbowałem... ale kurde nie potrafie obcykac co i kiedy regulować, jakoś nie mogłem znaleźć takiego położenia wału, w którym obie krzywki miałyby luz...
i pytanie uzupełniające... jakie będa objawy prawie zerowych (rzędu 0,1 mm) luzów na zaworach wydechowych?? bo takie miałem
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
no to tak...
kręce kołem aż na I cylindrze obie krzywki się zatrzymają... tzn ta co szła do góry się zatrzyma, a ta co ma zaraz iśc w dół jeszcze jest w górnym położeniu
teraz reguluje luzy na IV cylindrze...
potem aby regulować na I robie to samo z IV.
aby regulować na III ustawiam tak II ??
jestem skołowany, bo nie miałem prawie wcale luzów na wydechowych...
kręce kołem aż na I cylindrze obie krzywki się zatrzymają... tzn ta co szła do góry się zatrzyma, a ta co ma zaraz iśc w dół jeszcze jest w górnym położeniu
teraz reguluje luzy na IV cylindrze...
potem aby regulować na I robie to samo z IV.
aby regulować na III ustawiam tak II ??
jestem skołowany, bo nie miałem prawie wcale luzów na wydechowych...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
nie pamietam dokladnej kolejnosci ale jesli dobrze pamietam to sa tam 2 tabele w pierwszej sa wartosic przekrywania( zatrzymania) a w drugiej regulacji wiec jesli w pierwszej tabeli w 1 wierszu jest jakis numer cylindra to w drugiej tabeli tez musisz patrzec na 1 wiersz i wtedy regulujesz zawory na tym cylindrze
Ostatnio zmieniony 18 maja czw, 2006 10:53 pm przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja regulowałem zawory sam i opis z Etzolda tez mnie załamał. Ale jest tam chyba napisane, że można regulować bez zachowania tej wariackiej kolejności. Wystarczy obracać kołem aż krzywka wałka będzie skierowana dokładnie przeciwnie (po drógiej strony osi, 180 stopni) niż w stronę dźwigni którą regulujesz. W naszych silnikach to krzywka w dół bo dźwignie masz od góry. Zatrzymujesz tak i regulujesz co trzeba. Jedziesz sobie po kolei od lewej do prawej lub na odwrót każdy zaworek.
U mnie się udało, co prawda taki jeden co posłuchał silnika to stwierdził, że mi jeden zawór pracuje ze złym luzem ale ten dźwięk był też przed moją regulacją a przed regulacją wszystkie zawory miały równo ustawione tylko troche odbiegająco od normy.
U mnie się udało, co prawda taki jeden co posłuchał silnika to stwierdził, że mi jeden zawór pracuje ze złym luzem ale ten dźwięk był też przed moją regulacją a przed regulacją wszystkie zawory miały równo ustawione tylko troche odbiegająco od normy.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
tja.. po 3-ciej regulacji ciszej.. ale nadal stuka
chyba dam mniejsze luzy.. w etzoldzie piszą o tolerancji 0, 15 i 0,35... może to coś poprawi..
a co do słuchania silnika przez MECHANIORÓW ZAFAJSZCZANYCH to jak jeden posłuchał mojego silnika, to stwierdził że możę luz, może zawór do wymiany, może gniazdo zaworu, a może sprężyna pęknięta... w dodatku jak go zbeształem że przed chwilą było inaczej a po regulacji juz lepiej ale jeszcze nie tego, to zaczął mnie baran pouczać że młodzież taka mądra i chce pana giertycha (tfe!) odwoływać... bla bla bla... odjeżdząjąc pokazałem mu naklejkę na klapie giertych precz... więcej sie tam nie pojawie
chyba dam mniejsze luzy.. w etzoldzie piszą o tolerancji 0, 15 i 0,35... może to coś poprawi..
a co do słuchania silnika przez MECHANIORÓW ZAFAJSZCZANYCH to jak jeden posłuchał mojego silnika, to stwierdził że możę luz, może zawór do wymiany, może gniazdo zaworu, a może sprężyna pęknięta... w dodatku jak go zbeształem że przed chwilą było inaczej a po regulacji juz lepiej ale jeszcze nie tego, to zaczął mnie baran pouczać że młodzież taka mądra i chce pana giertycha (tfe!) odwoływać... bla bla bla... odjeżdząjąc pokazałem mu naklejkę na klapie giertych precz... więcej sie tam nie pojawie
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
no wlasnie i to jest ta wlasciwa czesc opisuaule pisze:Ja regulowałem zawory sam i opis z Etzolda tez mnie załamał. Ale jest tam chyba napisane, że można regulować bez zachowania tej wariackiej kolejności.
jak ostatnio robilem u siebie regulacje to sprawdzilem tylko gdzie sie zawory przekrywaja i lecialem tak jak tabelki podaja